דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זרם חלש: קיה תשווק נירו היברידי רגיל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • נירו היברידי ישווק במקום היברידי נטען
  • ללא טווח נקי מזיהום, עם ביצועים נחותים
  • גרסת הבסיס מסירה מערכות בטיחות

מתנתק מהשקע: קיה מתחילה לשווק את הנירו בגרסה היברידית רגילה, שמחליפה את הגרסה ההיברידית נטענת ששווקה עד כה. תג המחיר נמוך ב-9,000 שקל (179 אלף שקל), כשבחודש הבא תנחת כאן גם גרסת LX בסיסית מופחתת אבזור המיועדת לציי רכב, אך היבואנית סירבה לפרסם את מחירה. סביר להניח שהוא יהיה נמוך רק במעט, על מנת להותיר הנחה משמעותית לרכישה על ידי חברות הליסינג.

מנוע הבנזין זהה לגרסה ההיברידית נטענת – 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) – אבל המנוע החשמלי חלש ב-41 כ"ס (43 כ"ס) ולכן ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס. החיבור הוא לאותה תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית, אך הביצועים עצלים יותר עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות (0.6 שניות יותר).

קיה נירו PHEV

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור דומה, לרבות מסך מגע ("10.25) עם מצלמת נסיעה לאחור אך עדיין ללא לוח מחוונים דיגיטלי מלא כפי שהוא משווק בחו"ל, עם מצלמות היקפיות המציגות את השטח המתג על גביו בהפעלת איתות.

גרסת LX הבסיסית מסירה מהמפרט אבזור כמו חלונות אחוריים כהים ופתחי מיזוג ליושבים מאחור. חשוב מכך, מערכות הבטיחות בגרסת LX דלות יותר מבגרסת EX ומסירות מהמפרט התרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי, התרעה לפתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור - פריטים שהם ציוד תקני ב-EX.

מה אנחנו חושבים: הנירו היה בעבר אחד מרבי המכר של השוק, עם מראה ושימושיות של רכב פנאי קומפקטי, הנעה היברידית חסכונית ותג מחיר דומה למשפחתית. הוא מככב באופן קבוע ברשימת עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בשוק, כאשר בחלק מהשנים (2018 עד 2021) הוא היה אפילו בחמישייה הנמכרת ביותר.

אבל הדור החדש שנחת כאן לפני כשנה התקשה לשחזר את ההצלחה, בין היתר בגלל תג מחיר שזינק משמעותית לסביבות ה-200 אלף שקל ומתחרים רבים שקמו לו מאז, לרבות אלטרנטיבות חשמליות מסין. ובעיקר בגלל הנירו פלוס הותיק, ששווק בהמוניו לציי הרכב. האם הגרסה ההיברידית החדשה עשויה לשנות את מצבו? אם המחיר היה נמוך משמעותית, יתכן וכן. בתמחור אותו בחרה היבואנית, זו תהיה משימה קשה בהרבה.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה