דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיני אירופאי – הדגם החדש של ליפמוטור ישווק על-ידי סטלנטיס

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ליפמוטור C16 הוא קרוסאובר חשמלי, גדול וחדש
  • יוצע גם כהיברידי-נטען עם מנוע בנזין מאריך טווח
  • ישווק בישראל במהלך 2025

עם קצת עזרה מחברים: ליפמוטור חשפה C16 חדש בתערוכת בייג'ינג, קרוסאובר חדש גדול-ממדים, ודגם ראשון שנחשף לאחר שסטלנטיס רכשה 20% מיצרנית הרכב הסינית הקטנה. שיווק בסין יחל בחודשים הקרובים, אלינו הוא צפוי להגיע בעוד כשנה.

על אף שהדגם מגיע לאחר נגיסת סטלנטיס בליפמוטור, ולמרות שמחוץ לסין הוא ישווק תחת חברת 'ליפמוטור אינטרנשיונל' הנמצאת בשליטת סטלנטיס (51%), הדגם הוא כל-כולו של ליפמוטור.

ספינת דגל?: זהו דגם חמישי של ליפמוטור, והוא מבוסס על ארכיטקטורת 'ליפ 3.0' העדכנית, המשרתת גם את C10 החשמלי לחלוטין וחדש לכשעצמו. בסיס הגלגלים של השניים זהה אמנם, אך מרכב ה-16 גדול, לעיתים משמעותית. ממדיו גדולים במעט אפילו מאלה של יונדאי סנטה-פה החדש, עם 491.5 ס"מ לאורך, 190.5 ס"מ לרוחב, 177 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 282.5 ס"מ.

לא רק חשמל: C16 יוצע בשתי גרסאות מנוע – חשמלי מלא והיברידי-נטען עם מנוע בנזין מאריך טווח. בחשמלי יש מנוע בודד עם 292 כ"ס ובעתיד תוצע גרסת הנעה כפולה בהספק שמתקרב ל-600 כ"ס, בדומה ל-C11. הגרסה ההיברידית משלבת מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר (95 כ"ס) עם מנוע חשמלי בעל 231 כ"ס. הסוללה היא בקיבולת של 28.4 קוט"ש ומציעה טווח חשמלי של 134 ק"מ.

מה אנחנו חושבים: בסטלנטיס מנסים להרחיק את עצמם מהסנקציות המערביות על תוצרת סין, ובנסיון לאגף את המגבלות העתידיות הקימו חברה משותפת בשליטתם. זהו דגם ראשון פרי המיזם המשותף, ולמרות שהוא פיתוח של ליפמוטור עוד מלפני שיתוף הפעולה, הוא מתאים היטב לקו של סטלנטיס שלא דוגלת בחשמל בלבד, אלא במתן מענה של מגוון סוגי הנעה.

אירופה היא כמובן רק יעד אחד, שאר העולם לא בטוח שיוכל לבצע את המעבר לחשמל בזמן הקרוב, וזקוק למנועים אחרים כדי להתגלגל. מלזיה, שאליו ליפמוטור נכנסת עכשיו לראשונה באמצעות 'ליפמוטור אינטרנשיונל' וסטלנטיס – היא רק דוגמה טרייה לכך.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה