דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חדשות מאתגרות לסינים: היצרניות היפניות החליטו להתחשמל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • במפתיע, היפניות הציגו בבייג'ינג שפע של דגמים חדשים
  • פחות במפתיע, כולם חשמליים
  • לצערנו, אף אחד לא צפוי להגיע אלינו

עם הפנים לסין: יצרניות הרכב היפניות נעדרו בשנה האחרונה מתערוכות הרכב הגדולות של אירופה, שנערכו במינכן ובז'נבה, וכנראה שמרו את המשאבים לתערוכה החשובה באמת, זו שמתקיימת בימים אלו בבייג'ינג.

שכן שוק הרכב הסיני הוא הגדול ביותר בעולם כיום עם קרוב ל-30 מיליון מכוניות שנמכרות בו מדי שנה - ואילו חלקן של היצרניות הזרות בתוכו מתכווץ בהדרגה, ובשנה האחרונה ירד אל מתחת למחצית מהשוק.

טויוטה, הונדה, ניסאן ומאזדה, ארבע יצרניות ששלוש מתוכן הן מהגדולות בעולם, הציגו יחד בבייג'ינג לא פחות מ-10 דגמים חדשים. חלקם מוגדרים בשלב זה כקונספט, אך יגיעו לייצור בעתיד הנראה לעין. ובכל המקרים כוללים הדגמים החדשים שותפות עמוקה עם יצרניות מקומיות לטובת תהליכי הפיתוח והייצור. ובכך גם הפעם - כמו באינספור מקרים בעבר - יזלוג הידע הרחב של יצרניות הרכב הותיקות אל מתחרותיהן הצעירות מסין.

חשוב לזכור בהקשר זה כי כל המוזכרות לא השתתפו עד כה במירוץ ההיסטרי להרחבת היצע הדגמים החשמליים. ובניגוד ליצרניות מארה"ב ובעיקר מאירופה, המתינו - מי יותר כמו מאזדה, מי פחות כמו ניסאן - כדי לגלות לאן בדיוק נושבת הרוח. ונראה כי כעת התקבלה ההחלטה, חשמל.

טויוטה: היצרנית הגדולה בעולם ניצלה את הבמה בבייג'ינג על מנת לחשוף צמד דגמים חדשים, שהוצגו לפני כשנה בתערוכת שנגחאי כדגמי קונספט וכעת נחשפו בגרסאות מוכנות לייצור סדרתי - שצפוי להתחיל בתוך כשנה.

ה-bZ3C הוא רכב פנאי מעוצב שפותח בשיתוף עם FAW (שאליה משתייך המותג הונגצ'י). המראה מודרני בסגנון קופה, עם אלמנטים מתבקשים כמו ידיות דלתות נשלפות וצביעה דו-גונית, לצד יחידות תאורה שמזכירות את אלו של ה-C-HR.

במרכז הגג מוצבות מצלמות מערכות הבטיחות, בדומה לדגמי ניו. על פי דיווחים בעולם, הסוללה צפויה להיות מתוצרת BYD בטכנולוגיית LFP.

ה-bZ3X יהיה רכב גדול יותר שפותח בשיתוף GAC, וישים דגש על חלל פנים מרווח. המראה זוויתי-קופסתי וכולל יחידות תאורה מפוצלות מלפנים ויחידת תאורה רוחבית מאחור. לשני הדגמים עיצוב פנים מינימליסטי, עם שני מסכים גדולים וכמעט ללא כפתורים פיזיים.

ניסאן: אחרי שחשפה סוללת דגמי קונספט מרהיבים בתערוכת טוקיו האחרונה, ניסאן מציגה עוד ארבעה דגמים חדשים לשוק הסיני - כולם בשיתוף פעולה עם דונגפנג המקומית, כולם מוגדרים בשלב זה כקונספט אך יגיעו לייצור בתוך כשנתיים.

האפוק (Epoch) תהיה סדאן משפחתית עם הנעה חשמלית ועיצוב מודרני, עם שימוש נרחב בפסי לד מלפנים, חישוקים יחודיים בעיצוב אוירודינאמי וגג משתפל לאחור לשיפור מקדם הגרר. האפיק (Epic) יהיה רכב פנאי חשמלי על בסיס דומה, עם הבטחה ליכולת אוטונומית בנהיגה עירונית ועל כבישים מהירים ואספקת חשמל חיצונית לטובת ציוד קמפינג או תאורה ומוזיקה במסיבות. תא הנוסעים שלו כולל שלישיית מסכי ענק, מושבים דמויי כורסה וללא מתגים כלל.

בנוסף הציגה ניסאן שני דגמים היברידיים-נטענים, הראשון הוא איבו (Evo) עם עיצוב דמוי קופה ועוזרת אישית וירטואלית מבוססת בינה מלאכותית, השני הוא רכב פנאי בשם ארה (Era) עם מרכב זוויתי-קשוח, הנעה כפולה, מתלי אוויר אקטיביים וצמיגי שטח.

הונדה: הצרנית המנועים הגדולה בעולם חשפה סדרה חדשה של דגמים חשמליים המיועדים לסין, שיקבלו את השם Ye ותכלול שישה דגמים עד לשנת 2027 - שלושה מהם נחשפו כעת. בנוסף נחשף עיצוב חדש לסמל המותג, שיופיע מעתה בצבע לבן על הדגמים החשמליים של החברה. על פי דיווחים שונים, הייצור יתבצע בשיתוף GAC ודונגפנג.

ה-P7 ו-S7 יהיו רכבי פנאי על בסיס פלטפורמה חשמלית חדשה שפותחה בסין, עם גישה שמקבלת את הכותרת "מקסימום אדם, מינימום מכונה" - כלומר, מקסום השטח הזמין לנוסעים תוך צמצום השטח הנדרש לרכיבים מכאניים. השניים נבדלים זה מזה בעיקר בעיצוב החזית, שמקבל פרשנות מעט יותר דינאמית ב-S7.

שניהם יוצעו עם הנעה אחורית או כפולה, ובהונדה מבטיחים כי גרסאות ההנעה האחורית יציעו התנהגות ספורטיבית ו"היגוי מדויק", בעוד גרסאות ההנעה הכפולה יאופיינו בהספקים גבוהים יותר וביצועים בהתאם.  שני הדגמים יגיעו לייצור עוד השנה.

לצידם הוצגה מכונית קונספט בשם GT, עם מראה ספורטיבי אך בתצורת סדאן ולא קופה, תנוחת נהיגה "מעולם המירוצים" והבטחה ליכולת דינמית יוצאת דופן. הונדה לא חושפת בשלב זה פרטים נוספים, אך מבטיחה כי הדגם יגיע לייצור עוד לפני סוף השנה הבאה.

מאזדה: אחרי כ-12 שנה שבהן יוצרה ה-6 כמעט ללא שינויים, הוצגה לה יורשת חשמלית בשם EZ-6 - שכעת אמנם מיועדת לשוק הסיני בלבד, אך יתכן שבעתיד תשווק גם באירופה ואצלנו. ה-EZ-6 פותחה ומיוצרת כחלק משיתוף הפעולה בין היצרנית היפנית לצ'אנגאן (Changan) הסינית, והיא חולקת פלטפרומה ומכלולי הנעה עם דיפל SL03, המשפחתית הגדולה של מותג החשמליות מבית צ'אנגאן.

הפלטפורמה מבטיחה חלוקת משקל מאוזנת (50-50 לפנים-אחור). שתי גרסאות חשמליות (הנעה אחורית) יוצעו, עם 218 כ"ס, סוללת 58.9 קוט"ש וטווח של כ-400 ק"מ, או 258 כ"ס, סוללת 66.8 קוט"ש וכ-480 ק"מ. בנוסף תוצע גם גרסה מסקרנת עם סוללה קטנה יותר ומנוע בנזין (1.5 ליטר) המשמש כמאריך טווח.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רכבים חשמליים מ יפן 
    אריה מ כפר סבא, 01-05-2024

    מעט מדי ו מאוחר מדי..וגם כאשר נניח בעוד ש תיים יהיו על הכביש לא יכלו להתחרות ב סיניות כמעט בשום תחום לא ב מחיר ולא ב כמות ולא ב מגוון הרחב. ה סינים ניצחו ו גם ללא ה שוק ה אמריקאי

    סגור תגובה

  • 2. חדשות מאתגרות לסינים: היצרניות היפניות החליטו להתחשמל 
    DANY_FROM_TORONTO, 01-05-2024

    1 אריה. אין לנו מכוניות סיניות בקנדה ובארצות הברית. אנחנו לא יכולים לסבול את סין שנמצאת בהרבה דברים רעים. למרבה הצער אנו קונים מסין פריטים רבים שנכשלים כמה פעמים במהלך האחריות. העיצוב והפיכת המוצרים לעבוד גרועים מאוד.
    לדוגמה, יש לנו 2 קומקומים חשמליים אוטומטיים. הייתי צריך לתקן את המגעים החשמליים כדי שהם יוכלו לעבוד כמו שצריך. יש עוד דוגמאות כמו שאני מתאר כאן.
    בקנדה ובארצות הברית אנו נמנעים ממכוניות חשמליות. ראש הממשלה שלנו = טרודו דוחף מכוניות חשמליות עם תמריצים אבל לא באונטריו שבה אנחנו גרים. ימי טרודו ומפלגת ה-NDP ספורים. הוא יפסיד בשנה הבאה והמפלגה השמרנית תהיה מפלגת השלטון = לא עוד דחיפת מכוניות חשמליות. זה אותו דבר באונטריו = טורונטו איפה שאנחנו חיים.
    יש רק 2 טסלות בשכונה הגדולה שלנו. שאר האנשים נוהגים במכוניות בנזין יקרות. לי ולאשתי יש 3 מכוניות בנזין = בנטלי, לינקולן ופוקוס. הבנטלי היא מכונית סופר יוקרתית ומכונית קלאסית. הלינקולן היא מכונית יוקרה. הפוקוס הוא מכונית זולה. לכל 3 המכוניות יש בקרת שיוט ולכן אנו משתמשים בתכונה זו כדי להתחמק במהירות המותרת המופיעה ברחובות ובכבישים.
    יש לנו את היצרנים האחרים שמוכרים את המכוניות שלהם בצפון אמריקה.
    לא לא ולא למכוניות חשמליות.

    סגור תגובה

  • 3. דני טורונטו חזר!!! כנראה הגיע הצ'ק מחברות הנפט שהתעכב בדואר... (ם; 
    דניאל1, 01-05-2024

    מעניין שעכשיו אתה אחראי גם על קנדה וגם על ארה"ב...

    סגור תגובה

  • 4. חדשות מאתגרות לסינים: היצרניות היפניות החליטו להתחשמל 
    DANY_FROM_TORONTO, 01-05-2024

    3. אתה אידיוט מוחלט = ללא מוח. בטח יש לך חור גדול בראש. לשלם הרבה כסף על בנזין זה לא בעיה עבורנו. הבוקר ראיתי שהפנסיה החודשית הגדולה הוכנסה לחשבון הבנק שלי ושל אשתי.
    לא רק אני שוקל את קנדה ואת ארה"ב אלא כל האנשים במדינות שלנו עושים את אותו הדבר כי יש לנו גבול משותף.
    אין פתרון לטיפשות שלך = אידיוט. לכן אל תגיב!

    סגור תגובה

  • 5. דני חזר בגדול 
    גילי, 01-05-2024

    דני אתה עונה לאריה כאילו הוא שאל אותך משהו.
    תאמין לי שכולם כבר יודעים שיש לך בנטלי, לינקולן ופוקוס וגם כמה טסלות יש בשכונה. לצערי אנחנו יודעים גם מתי אתה מתדלק, מה שלום השכנים שלך ושהרתחת בקומקום.
    למרות זאת אתה ממשיך לפמפם את הכל שוב ושוב ללא הפסקה כמו תקליט שבור שלא יכול לעצור.

    סגור תגובה

  • 6. דני, עשה טובה וקח הפסקה ארוכה 
    דנדש, 02-05-2024

    דני, תפסיק לנפח המוח. אתה לא מעניין אף אחד עם התובנות המשעממות שלך שחוזרות על עצמן, פעם אחר פעם.
    ושיהיה לך ברור, הפנסיה המצומקת שלך כמורה לאלקטרוניקה אינה מאפשרת לך לרכוש מכוניות אמיתיות ואתה מסתפק בלוגו על המכוניות המתפרקות שלך, כקלסיקות. לא קלסיקות ולא בטיח. סתם מכוניות ישנות פגות תוקף. כל ״האוסף״ שלך לא שווה יותר מ 60,000 דולר קנדי. באלה אתה מתהדר? אינך עושה רושם על אף אחד, אלא, משמש בדיחה כתובה, לכל הקוראים. ... עשה טובה וקח הפסקה יזומה לכמה שנים. חסרונך לא יורגש אם תודיע מראש שהנך פורש.

    סגור תגובה

  • 7. חדשות מאתגרות לסינים: היצרניות היפניות החליטו להתחשמל 
    DANY_FROM_TORONTO, 02-05-2024

    5 ו-6. אני חוזר על כל התגובות שלי כדי להראות על החיים הנפלאים בטורונטו = אונטריו = קנדה. אנשים רבים מעריכים את הידע שלי באלקטרוניקה הנוגע לרכבים חשמליים.
    ברור שאני לא מרשים אותך - אז אל תגיב לי.
    אבל יש לי משהו חדש = הטרייד-אין של הבנטלי הנוכחי עבור מכונית בנטלי קונטיננטל 2007 עם V12 וטורבו כפול לא עברה כי הייתי משלם יותר מדי כסף. הבעלים של Malibu motors הם ישראלי ואמא שלו - אז דיברנו עברית. יש להם אפילו מקלארן משומש = 165,000 סוכריות + 13% מס = 186,450 דולר. יש להם עוד הרבה מכוניות היי-אנד וגובים 110 קנדי/שעה.
    Berkshire Automoniles גובים 150 לשעה.
    אני אמכור את הבנטלי באופן פרטי תמורת יותר כסף ואוכל לקנות את הבנטלי לעיל.
    6. אין לך הערכה למכוניות ישנות = מכוניות קלאסיות אבל אנשים כאן מעריכים ומעניקים לי מחמאות על הבנטלי הקלאסי הזה ואפילו מצלמים את המכונית איתי ואשתי בתוכו.
    אז אתם לא טורחים להגיב לי כי אתם חוזרים על אותן מילים ריקות וחלולות.
    בשלב זה אני לא אוהב את הסטרימינג של אופרה ומוזיקה קלאסית אז אני מקשיב לרגאיי במיוחד מאת בוב מארלי.
    אבל אתם לא יודעים כלום על הסוג הזה של המוזיקה הזו = מוחות חלולים ללא נימוסים במיוחד לאנשים זקנים כמוני ואשתי עם 3 מכוניות שמשתמשות בבנזין.
    אתם טוענים שאתם חכמים אבל אתם אפילו לא יודעים על ה-NHTSA בנוגע לתצוגה המרכזית המופעלת על ידי הנהג.
    אז מה שניכם כן יודעים?

    סגור תגובה

  • 8. לדני מקנדה 
    ביבי, 02-05-2024

    חרה מדינה קרה ודיכאונית גם אם תשלם לי ותתן לי בית ורכב מתנה , לא עובר לשם

    סגור תגובה

  • 9. שאלה רצינית לדני 
    גילי, 02-05-2024

    אולי תסביר למה אתה חושב שמעניין את הקוראים מה אתה עושה ומה קורה בחייך הפרטיים? מה אתה מצפה שיקרה כשאתה כותב על חייך הפרטיים?
    נראה לך הגיוני שכול הקוראים פה במדור יתחילו לכתוב על החיים שלהם? אם אתה חושב שכן אז אתה במדור הלא נכון.

    סגור תגובה

  • 10. דני, תיאטרון בובוט 
    קישון, 03-05-2024

    דני הוא שם אנושי למכונת כריית ביטקוין עם מסכת סיליקון של פני אדם בשר ודם.

    סגור תגובה

חזור למעלה