דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן טיגואן (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני כשנה פגשנו את הטיגואן לאחר ששודך לו מנוע הליטר וחצי של הקונצרן, אך כבר אז היה ברור שנדרש יותר מזה על מנת להתמודד בהצלחה בקטגוריה הכי פופולארית ומשמעותית בישראל - רכבי הפנאי הקומפקטיים. נזכיר שהטיגואן מתמודד בקטגוריה שכוללת רבי מכר כמו ראב 4, ספורטאז', טוסון, אאוטלנדר, CX-5 וראב 4. לשם כך הוא חייב להתרענן ולשפר תמורה עבור התמחור, המצוי בחלק העליון של הקטגוריה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן טיגואן


פולקסווגן טיגואן, 1.5 ליטרים, דו-מצמדית 7 הילוכים, 150 כ"ס, מ-174,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

מערכת הנעה יעילה

תא נוסעים משעמם

פרקטיקה

עיצוב שמרני

איכות נסיעה גבוהה

  מחירים גבוהים

פולקסווגן טיגואן

בעקבות מתיחת הפנים משתנים גם שמות גרסאות האבזור, כאשר אנחנו פוגשים את גרסת הבסיס המכונה "לייף". מכיוון שמבחינת מערכת ההנעה הטיגואן כבר מעודכן עם היחידה המשרתת את הקונצרן  על שלל מותגיו ודגמיו, עיקר מתיחת הפנים באה לידי ביטוי בתא הנוסעים עם מספר שדרוגים וגם בכמה עדכונים קלים יותר בעיצוב החיצוני, כיאה למותג השמרן.

עיצוב

מבחוץ זו כמעט אותה גברת, עם עדכונים באמת קלים באדרת. במראה הכללי אי אפשר כמובן לפספס שמדובר באחת ממשפחת פולקסווגן, אבל כן אפשר לפספס את העובדה שהיא עברה מתיחת פנים. אז מה בכל זאת השתנה? הפגוש הקדמי חודש, יחידות התאורה מלפנים מהוות פרומו לגולף החדשה (הבאה עלינו לטובה) ובתוכן יש חותמת תאורת-לד חדשה. גם מאחור העיצוב עודכן קלות ותאורת לד עדכנית מוסיפה ארשת אלגנטית- יוקרתית מבעבר. ויש גם לוגו מעודכן אותו אפשר לפגוש גם על השלט ועל ההגה החדש.

פולקסווגן טיגואן

מבפנים השינוי מורגש מעט יותר, בעיקר במערכת בקרת האקלים שעכשיו מתופעלת באמצעות מגע בלבד. במקביל בוצעו עדכונים קלים יותר כגון מוט ההילוכים שכולל עכשיו חיווי למצב ההילוך הנבחר או מערך הכפתורים על גלגל ההגה שנראה מעט שונה. איכות החומרים עומדת בסטנדרט המצופה מהמותג ואיכות ההרכבה מרשימה אף יותר.

פולקסווגן טיגואן

אין ספק שהטיגואן לא מצהיר על מתיחת הפנים שעבר בריש גלי ויש לבחון בדקדקנות את הפרטים על מנת להבין אם מדובר בדגם שלאחר מתיחת הפנים. רוצים רמז מיידי? התבוננו בלוגו. אם הוא דקיק מבעבר, הרי לפניכם הטיגואן שלאחר מתיחת הפנים.

פולקסווגן טיגואן

תא הנוסעים

כשמתיישבים במושב הנהג, הטיגואן ממשיך לא להפתיע, במקרה הזה, טוב שכך. המושב מעט נוקשה אך תומך היטב. ברז כוונון המושב מאפשר להשיג תנוחת נהיגה שלטת וטובה. משענת היד המרכזית מתכווננת ונוחה לשימוש. ממשקי הנהג נלמדים בקלות ונצמדים בהקשר זה למסורת המוצלחת של המותג (והקונצרן כולו). מערכת הסאונד מרשימה באיכות הקול שהיא מנפקת. תפעול בקרת האקלים המעודכנת בכפתורי מגע, פחות נוח מסתם גלגלות או כפתורים סטנדרטיים, אך גם פגשנו כפתורי מגע בביצוע פחות מוצלח. תא הנוסעים מציע תאי אחסון רבים (כולל בתקרה), מתקני כוסות ושקעי USB ובסך הכל מאוד פרקטי כאן.

פולקסווגן טיגואן

גרסת האבזור הבסיסית הנבחנת מכונה עכשיו "לייף". בהשוואה לגרסה שמעליה (המכונה לייף פלוס), היא צנועה משמעותית. אך אם נשים השוואות בצד - גם גרסה זו מעניקה מספר פריטי אבזור מרשימים מבעבר, כמו מערכת חניה אוטומטית (במקביל ובניצב), 3 אזורי אקלים וכניסה והנעה ללא מפתח. בהיבט הבטיחותי חל שדרוג מסוים בזכות 9 כריות אוויר ומערכת ניטור שטחים מתים במראות הצד. למרות האיכות המופגנת בתא הנוסעים, הגוונים האפרוריים שולטים ויוצרים אווירה משמימה ואף פשוטה באופן יחסי למותג ולתדמית.

פולקסווגן טיגואן

אם נחזור לתמורה, ברמה הפרקטית תא הנוסעים מאוד משפר את התמונה: הספסל האחורי מעניק מרווח מצוין לרגליים ולראש. לרוחב יוכלו להסתדר גם שלושה נוסעים, אלא שהנוסע במרכז יושב כשלגבו מוצמדת משענת מעט בולטת ותעלת ההינע עוברת בין כפות רגליו.

תא המטען מעלה עוד רמה אחת למעלה את התמורה עם נפח של 615 ליטרים, ווי תליה, כיסים צידיים ושקע 12 וולט. ואפילו הגישה ומבנה התא יעילים מאוד.

פולקסווגן טיגואן

נוחות נסיעה

פולקסווגן הוא מותג המזוהה מאוד עם ההיסטוריה והתרבות הגרמנית המוטורית. תרבות מוטורית גרמנית שווה אוטובאן, אוטובאן שווה כבישים איכותיים ומהירים, והנוסחה מסתכמת בנוחות גרמנית. הטיגואן בהחלט ממשיך את המסורת הזאת: הווה אומר נוקשות בסיסית אך פעולה מעט יותר רכה בהמשך מהלך המתלה. בעברית  צחה זה אומר שבנסיעה עירונית וכל עוד המהירות נמוכה, ישנה חדירה מסוימת של שיבושי הכביש, אבל ככל שמצטברים הקמ"שים על המחוג כך גם רמת הנוחות משתפרת. בנסיעה בינעירונית מדובר באחת המכוניות היותר נוחות בקטגוריה. גם בידוד הרעשים מצוין והשקט המופתי השורר בתא הנוסעים בכל מהירות תורם רבות לאיכות נסיעה גבוהה ביותר.

פולקסווגן טיגואן

מנוע ותיבת הילוכים

את מערכת ההנעה שיש לנו כאן פגשנו כבר בדגמים רבים אחרים, כולל בטיגואן של טרום מתיחת הפנים. גם הפעם מערכת ההנעה מעניקה ביצועים טובים לצד חיסכון יחסי בדלק. מדובר במנוע ה-1.5 ליטרים, מוגדש כמובן, עם הספק של 150 כוחות סוס ונתון מומנט מצוין של 25.5 קג"מ המושגים כבר ב-1,500 סל"ד.

רק שבשביל ליהנות מהיכולות המרשימות במלואן יש לבחור במצב הספורטיבי בבורר ההילוכים. במצב רגיל הכיול מעודן ונדרשת לחיצה החלטית יותר על הדוושה על מנת להשיג ביצועים זריזים.

פולקסווגן טיגואן

תכונה נוספת מוכרת החוזרת כאן היא הססנות מורגשת ביציאה מהמקום, עד שתיבת ה-DSG כפולת המצמדים משלבת את ההילוך ועד שמגדש הטורבו נכנס לפעולה. כשצריך כוח לעקיפה, לעומת זאת, הוא לא חסר. תגובת הגיר יעילה במצבים האלו וזמינות הכוח מורגשת באופן מיידי.

נציין גם כי צליל המנוע נעים ומרוחק ואינו מעיק לרגע, לכל אורך קשת הסל"ד. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 12.2 ק"מ לליטר.

פולקסווגן טיגואן

התנהגות כביש

הטיגואן מפתיע ביכולותיו הדינאמיות. למרות היותו רכב פנאי בעל מימדים פיזיים לא קטנים, הוא מגיב בחדות ובהחלטיות לפקודות ההיגוי. ההגה מדויק ומהיר בפעולתו, וגם אם אינו משדר יותר מדי מידע מהגלגלים לידי הנהג, הוא בכל זאת נוסך ביטחון רב בקרבו בזכות משקל נכון אליו מצטרפת אחיזת כביש מרשימה. אפשר לנהוג את הטיגואן מהר בכל מצב ואפילו קצת ליהנות בכבישים המתפתלים במעלה ההר.

פולקסווגן טיגואן

סיכום

פולקסווגן נשארת פולקסווגן, והשינויים בין דור לדור, בעיקר בהיבט הנראות, מעולם לא היו משמעותיים אצל היצרן הגרמני, אז על אחת כמה וכמה כשמדובר במתיחת פנים. את השינוי המשמעותי עבר הטיגואן דווקא לפני המתיחה הנוכחית, כשלפני כשנה קיבל את מערכת ההנעה החדשה.

אהבנו את עיצוב הלוגו המעודכן ואת השינויים הקלים ביחידות התאורה, אך פרט לכך זהו ממש כמעט אותו טיגואן שהכרנו. זה שמעניק איכות נסיעה גבוהה מאוד, מערכת הנעה מעולה המספקת ביצועים טובים לצד חיסכון יחסי וגם ברמה הפרקטית התמורה היא מאוד גבוהה. מתיחת הפנים העלתה קצת את המחיר ובגרסת הבסיס התחושה בתא הנוסעים מעט פשוטה בגלל הגשה אפרורית משהו.

הגרסה היקרה יותר כבר מציעה אווירה אחרת ורמת האבזור שלה גבוהה בהרבה - אבל המחיר בהתאם כמובן. בתמחור הנוכחי של גרסת הבסיס, בכל הקשור לתמורה בהקשר של הופעה חיצונית ואווירה פנימית, יש לא מעט מתחרות שמעניקות יותר; אבל בכל הקשור לאיכות הנסיעה, הטיגואן עדיין מציב סטנדרט גבוה עבור המתחרות בקטגוריה.

לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. כמה שניםאחריות? 
    אורי, 12-01-2021

    חברה שנותנת שנתיים אחריות לא מאמינה ברכבים שלה.מוסכים יקרים מאוד.שרות גרוע .למה לא לרכוש מכונית שנותנת 5 שנים אחריות ואמינות.

    סגור תגובה

  • 2. די עם הגיר DSG המקולל הזה... (לת)
    מכונטור, 12-01-2021

  • 3. עדיף את הספורטאז' פרמיום 
    רועי, 13-01-2021

    הדגם טוב, אבל במחיר כזה אפשר לקבל דגמים חזקים יותר ומאובזרים בהרבה כמו הספורטאז' פרמיום

    סגור תגובה

  • 4. גיל 
    אחלה רכב , אבל, 13-01-2021

    יש לו מתחרים מבית שנותנים תמורה יותר טובה.
    סיאט אטקה לא פחות טובה , יותר יפה ופחות 30,000 ש"ח , זה רכב למי שחייב את סמל הפולקסווגן.
    מגיב 3 , ספורטז' לא באותה רמת איכות

    סגור תגובה

  • 5. המחיר ביד2 מתרסק ואז אולי זאת עסקה מעניינת 
    יהלי, 19-01-2021

    למיטב ידיעתי טיגואן מקבל DSG "רטוב" (מצמדים טבולים בשמן) שנוטה להחזיק מעמד טוב יותר מ-DSG יבש.
    יצא לי לשוחח עם נהגי מוניות שעשו 600K ק"מ בלי להחליף מצמדים בסקודה אוקטביה דיזל עם תיבה זהה.
    לפי המחירים ביד2 שחיקת הערך די גבוהה ואז אולי כמשומש בן 2-3 זה הופך לעסקה יותר מעניינת.
    ועדיין, כמי שהחזיק עד היום רכבים יפנים שפשוט לא מתקלקלים, מפחיד לקנות פולקסווגן משומשת.

    סגור תגובה

  • 6. חברה לא הוגנת 
    נסאר , 19-07-2023

    חברה שנראה עושקת לקוחות .מבטיחים טרייד אין חוזו על רכב יד רשאונה עם עמלה של 5٪؜ אך ברגע האמת מורידים 15% ממחירון וזה לפני בדיקה שסביר להניח לעשות קומבינות עם המכון ולהוריד סתם מערך האוטו למרות שהרכבים שלהם צונחים צניחה חופשת במחירון במשך השנים. ואחרי זה הם מבקשים מחירים בין 10000 - 20000 מעל למחירון .איך אפשר לקנות מיבואן או לקנות מחברת בהת שלו (אוטו דיל) בטוח לא שווה להתקרב אליהם יש הרבה תחרות ויש הרבה מלאי מכוניות שממתינות השמש ובחול ללא קונים

    סגור תגובה

חזור למעלה