דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מספר ההרוגים בתאונות דו-גלגלי זינק - "הבעיה היא בהכשרות"

Getting your Trinity Audio player ready...

65% מהתאונות של רוכבי דו-גלגלי הן תאונות עצמיות: ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של הכנסת מתכנסת הבוקר (ה') לדיון מיוחד בעקבות עלייה חדה במספר ההרוגים בתאונות על כלי רכב דו-גלגליים. כינוס הוועדה באופן מיוחד הגיע לאחר שבחודש יוני החולף נהרגו 14 רוכבי אופנועים וקטנועים בכבישי ישראל - מספר שיא מזה שנתיים.

זירת תאונת הדרכים ברחוב טרומפלדור בפתח תקווה

על פי נתוני הרלב״ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), בחצי השנה נהרגו 42 רוכבי אופנוע וקטנוע בכבישי ישראל, שמונה יותר מבתאריך זה אשתקד שהסתיימה עם 77 הרוגים בתאונות דו-גלגלי.

מבט מעמיק יותר על הנתונים מגלה שכ-65% מכלל התאונות הקטלניות במעורבות כלים אלו השנה היו תאונות עצמיות. לשם ההשוואה, אחוז ההרוגים הכלל שנתי בתאונות עצמיות בכלים דו-גלגליים עמד על 35% אשתקד ו-38% בשנת 2021.

הסיבות לכמות התאונות העצמיות בשנה האחרונה מגוונות, אך נדמה ששתיים מהן בולטות. הראשונה היא עומסי התנועה המחריפים, שהובילו ישראלים רבים לנטוש את הרכב לטובת אופנוע או קטנוע והעלו על הכבישים רוכבים רבים חסרי ניסיון. לכך מצטרפת התרחבות תופעת השליחויות בישראל שבחלקה מבוססת על רוכבי דו-גלגלי, לעיתים בלתי מנוסים, שרוכבים בתנאי לחץ ובהיקפים גדולים.

דיקלה רמון, מנהלת אגף ההכשרה ברלב״ד טוענת כי הגורם המשמעותי שמביא לעליה בהיפגעות רוכבי דו-גלגלי הוא חוסר ההתמקצעות של הרוכב הישראלי. ״בניגוד לנהג הרכב שלו יש קורס ריענון חמש שנים לאחר הוצאת הרישיון, רוכבי אופנוע עוברים את אותו קורס כמו נהגים רגילים ולא קורס ייעודי לרכיבה על דו גלגלי״.

זירת תאונת הדרכים בין אופנוע לרכב בכביש 899, סמוך למושב יערה

ברלב״ד אמנם השיקו בשנה החולפת פיילוט התנדבותי לרוכבים, אך לטענתם זה לא מספיק. ״בניגוד לקורסים ליציאה ממצבי סיכון, בקורס שלנו הרוכבים לומדים איך לתכנן את הרכיבה כך שמראש נמנע מכניסה אליהם", מסבירה רמון. ״ברפורמה בלימודי הרכיבה שיוצאת לדרך בימים אלו אנחנו מטמיעים את התובנות מהקורס לרוכבים ותיקים כבר בשלב תהליך הוצאת רישיון הרכיבה".

יו״ר הועדה ח״כ בועז טופורובסקי, אמר עוד בטרם כינוסה: ״שנת 2023 מסתמנת כשנה המדממת ביותר בעשור האחרון בכבישי ישראל, רק בחודש שעבר נהרגו 14 רוכבי אופנוע ו-42 רוכבים מתחילת השנה. הסיכוי של רוכב אופנוע להיהרג בתאונה הוא פי 16 משל נהגי רכב פרטי. התפיסה בישראל חייבת להשתנות, תאונות דרכים הן לא גזירת גורל אלא מחדל של המדינה. אנחנו לא נוותר, נמשיך להילחם עד שנצליח לנצח את הסטטיסטיקה״.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. חובה אכיפה מחמירה !!  
    אבי. א, 13-07-2023

    חייבים אכיפה וענישה מחמירה מאוד על אי-איתות !! נסיעה ברמזור אדום !! לא עוצרים בתמרור עצור !! הכוונה בעיקר לנהגי המכוניות !!!! כמובן שגם הדו-גלגלי ! לחייב לרכוב רק עם אפוד-זוהר לכל הדו-גלגלי !!!!!!!!!!

    סגור תגובה

  • 2. פחות מטורפים על הכביש 
    גיל שינבאום, 13-07-2023

    אמן כן ירבו ! פחות מטורפים כאלו על הכביש זה יעשה רק טוב לאנושות

    סגור תגובה

  • 3. יש עוד גורמים 
    יוסי, 13-07-2023

    מעקי הבטיחות מהווים גורם סיכון משמעותי למוות של רוכב בגלל אפקט גליוטינה
    מחירי ביטוח מרקיעי שחקים גורמים לנהגים לוותר על ביטוח חובה
    מחיר ציוד בטיחות כגון צמיגים מנוהל ע"י קרטל בחסות המדינה ולא מאפשר ייבוא של אותם תמידים בזול ולכן רוכסים על צמיגים ישנים.
    קורסי רכיבה חשובים שעולים הרבה מאוד כסף, לא נגישים לרוב הציבור הרוכב.

    סגור תגובה

  • 4. בישראל לא יודעים 
    הפרימטבים בישראל, 13-07-2023

    מה זה כלי רכב, הידיעה עוד לא הגיעה לישראל 2023.הנהגים כאן אם אפשר לקרוא להם נהגים פשוט לא יודעים לנהוג ולתפעל רכב, רק ללחוץ על דוושה ולסובב הגה ימינה ושמאלה.לא יודעים מה המשמעות של צופר, לא יודעים מה זה לאותת, חלק גדול לא יודע למה מיועדות מראות צד, עוד חלק גדול לא שמע על השתלבות או לתת לאחר להשתלב אז לוחצים על גז שלא יעקוף אותם חלילה.בקיצור נוהגים כמו ערבים ואפילו יותר גרוע מערבים.

    סגור תגובה

  • 5. חברות הביטוח קורעות במחיר 
    אוריאן, 13-07-2023

    במקום לתמחר את הפוליסות בהתאם להסתברות הסיכון כמו שליחים שנוסעים כמו מטורפים או בני נוער, הם קורעות במחיר את כולם, לרבות אנשים מבוגרים מיושבים בדעתם שרוצים רק פתרון לפקקים. מדינה של גנבים.

    סגור תגובה

  • 6. יוסי 
    יוסי, 13-07-2023

    הסיבה הראשית: השוטרים עסוקים במציאת 120 הרוצחים של אזרחים ערבים כשעדיין אין פיענוח אחד מתחילת השנה ... משטרה באירופה נותנת קנס חצי מיליון אירו על עבירת תנועה -נסיעה מעל מהירות מותרת. עדיין לא נתקלתי הנוסע על אופנוע לא עובר עבירה כל 5 דקות.

    סגור תגובה

  • 7. מעניין למירי רגב את הביצים (לת)
    חילוני נבזז, 13-07-2023

  • 8. זה הכי טוב של מירי רגב 
    חילוני, 13-07-2023

    מכאן זה רק יכול להתדרדר.
    ממשלת זדון שחיתות והרס. כל מה שהליכודניקים יודעים לעשות זה לצעוק בתקשורת ולגזור משכורת על כלום ושום דבר

    סגור תגובה

  • 9. שיתחילו ללמד לרכב נכון בלימודי הנהיגה 
    דובי, 13-07-2023

    לא מלמדים לרכוב בכלל בלימודי הנהיגה.
    שיתחילו לאכוף את נושא ביטול ההגבלות הפיראטיות לאופנועי A1 ככה שרוכבים חסרי נסיון רוכבים על אופנועים שהם לא יודעים לשלוט בהם.
    ולחייב לעשות קורס חיצוני לרכיבה נכונה עם רכישת האופנוע הראשון

    סגור תגובה

  • 10. הפתרון פשוט 
    יפתח, 13-07-2023

    אל תסעו על הכלי הרצחני הזה

    סגור תגובה

  • 11. יש עליה עצומה במספר הכלים הדו גלגליים 
    אוטו, 13-07-2023

    יש עליה במספר הכלים כתוצאה מהעומס והפקקים.
    המון נהגים חדשים.
    נהגי שליחויות חסרי נסיון שעובדים ע"פ זמנים ומשתוללים.

    סגור תגובה

  • 12. להפסיק לדבר בנייד ברכיבה  
    אלי, 13-07-2023

    רוכבים עם נייד מדברים דרך הקסדה מוסחים מהנהיגה ולא שמים לב להתרחשויות בכביש.
    בנוסף שמים את הנייד מול העיניים על הכידון ובכל קפיצת הודעה מביטים בנייד שחס וחלילה לא יפספסו כלום.
    משמעת עצמית היא הגורם לעלייה בתאונות עצמיות, רכבים יקרים החיים שווים יותר.

    סגור תגובה

  • 13. אידיוטים  
    גבי, 13-07-2023

    רובם הם ערבים, אוהבים לעשות פוזות חושבים שהם באמריקה..ראו יותר מידי סרטונים ביו טיוב

    סגור תגובה

  • 14. יש צורך במחקר וצעדי ביניים 
    חיים, 13-07-2023

    לשתמש בגישת AI:
    יש שני סוגים של אופנוע: קטנוע, שבעיקר נוסעי בדרכים עירוניות, ואופנוע כבד, שבעיקר נוסע בבינעירוני.

    איזה סוג אופנוע מעורב באיזה סוג של תאונה, איפה, ומתי ? ומהי סיבת התאונה ?

    ברגע שיש תשובות לשאלות אלו, אפשר לגזור מדיניות וצעדים.

    ויש גם ללמוד מהצבא, המקרקע כלי האחראי להרוגים עד שימצאו את הסיבה ויטמיעו פיתרון.
    סתם למשל, אם נמצא ש80% מהתאונות העצמיות קורות על אופנוע כבד בדרך בינעירונית מאוחר בלילה, אפשר לנקוט בצעד חירום זמני ולאסור שימוש בכלי בין השעות 2200 ל-0600 לתקופה של חצי שנה ולבדוק את התוצאות.

    סגור תגובה

  • 15. לנתח נתונים 
    דוד, 13-07-2023

    במקרה כזה צריך לנתח נתונים. 1.לפני כן - בגיל 59 הלכתי שבוע שעבר לקורס רכיבה נכונה של פרורייד, ולמדתי הרבה. אפשר לחייב פעם בשנתיים לעשות קורס ב 600 ש"ח ולהוזיל ביטוח למי שעשה קורס. 2. נאמר נכון שיש המון תאונות שליחים. 3. לא מגזענות ולא פוליטיקלי קורקטי- אני עובד בבית חולים והרבה מאוד תאונות גם צעירים מאוד וגם הרבה מהמגזר הערבי. ייתכן שטיב הלימוד במגזר שונה, ייתכן שהתשתיות פחות טובות. אבל צריך לנתח בנתוני תמותה ופציעה - מה הגיל? האם יש מובהקות דמוגרפית? ומפה לקחת את זה להחלטות.

    סגור תגובה

  • 16. אן הכיפה. הנעשה מחדל. 
    בר דרור דוד, 13-07-2023

    מכובדי. צר לי אן אכיפה. רוכבים בלי קסדות.
    אן זכות קדימה. נצמדים ונכנסים למקומות מוות.
    איכן משטרת ישראל עים מתנדבים שיתחילו להחרים דו גלגלי זה יעצר מיד.

    סגור תגובה

  • 17. רלב''ד 
    אוסטיודן, 14-07-2023

    השמאל הבזוי מכניס פוליטיקה לכל כתבה,אם רע לכם כל כך פה תחזרו לשטעטל בפולין מתים שם עליכם ומתגעגעים מאד כמו שמתגעגעים להרפס .
    דרך אגב הרפורמה תעבור ויקיץ הקץ על הדיקטטורה המשפטית שהחלתם פה מאז שנות התשעים.
    תמשיכו להצביע ל''ד''ר'' לפיד הגאון שויתר על שטחי מדינה ללא הצבעה בכנסת אבל זה בסדר לא דיקטטורי כי לכם מותר הכל,תמשיכו לנעור,לגעות לקרקר ולצווח שטויות אף אחד לא סופר אתכם.

    סגור תגובה

  • 18. קלדנות מהבית! 
    יוסי, 24-10-2023

    דרושים/ות לעבודה מהבית, גברים ונשים! החברה מציעה עבודות מהבית בקלדנות
    הזנת תוכן, הזנת נתונים, העתק הדבק ועוד, (מספר משרה - 516832383)
    תשלום בין 3-12 אלף ש"ח, אנו מציעים עבודה מהבית על מלא - פרטים בוואטספ 050-2332971???? ✅

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה