יום אחד בשנת 1980, טירוף יצא משערי מפעל אודי באינגלושטדט. היתה זאת אודי קוואטרו, מכונית קופה בעלת הנעה כפולה חדשנית ומנוע חמישה צילינדרים מוגדש בנפח 2.1 ליטרים אשר הפיק 200 כוחות סוס מרשימים בתקופה. הקוואטרו הפכה לאגדת ראלי והביאה את מהפכת ההנעה הכפולה לתחרות - ומאז מתנוסס השם קוואטרו בגאווה על כל מערכות ההנעה הכפולה של אודי.
כמעט 30 שנים לאחר מכן, בתערוכת ז'נבה 2009, חושפת היצרנית הגרמנית את היורשת הכוחנית לקוואטרו. זוהי אודי TT RS, הגרסה הפראית והמשודרגת לאודי TT - מכונית הקופה הקטנה של היצרנית
[לחוות דעת על הרכב - אודי TT].
אודי TT RS החדשה - קופה מול קבריולט / צילומים: יצרןמבחוץ, מאמץ הרכב החדש את קווי המתאר של ה-TT הרגילה עם מבנה עגלגל ושבכה אופיינית, כמו גם יחידות תאורה אחוריות מוכרות. על מנת לבדל את אודי TT RS מהגרסה ה"משעממת" נוספו שלל תגי RS כמקובל בסדרה - מאחור ובקאליפרים של הבלמים. כמו כן, הושחרו יחידות התאורה האחוריות ושולבו ניפוחי מרכב שונים ולהנמכה ביחס לדגם הרגיל, על מנת לשדרג את המראה הספורטיבי. התוצאה הסופית היא מכונית שדומה מאוד לאודי TT בגרסותיה החלשות יותר. גם כאן, אגב, תוצע גרסת קופה סגורה ורודסטר בעלת גג בד נפתח.
החדשות החשובות באמת ממתינות מתחת למכסה המנוע, שם שוכנת יחידה חדשה לגמרי. מדובר במנוע חמישה צילינדרים מוגדש - ממש כמו באמא הרוחנית - בנפח 2.5 ליטרים. בשילוב עם טכנולוגיית הזרקה ישירה, מפיקה החברה החדשה במשפחת RS לא פחות מ-340 כוחות סוס וכמעט 46 קג"מ מומנט. את הכוח לכביש מעבירה ה-TT RS באמצעות מערכת הנעה כפולה ותיבת הלוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה. כל אלה מספיקים למיאוץ של 4.6 שניות מאפס למא עבור גרסת הקופה, כאשר גרסת הרודסטר תדרוש עשירית שנייה נוספת במיאוץ הקלאסי.
לבד מהמנוע, נחושים באודי לשמור על רוח הספורטיביות. הגרמנים מספרים כי בתהליך פיתוח הרב החדש שולבו חומרים קלי משקל היוצרים יחס משקל-כוח מצויין של 4.4 קילוגרם לכוח סוס, וכי המרכב הונמך ב-10 מ"מ ביחס ל-TT הרגילה, לטובת התנהגות כביש עדיפה. לבד מזאת יוצעו כאופציה מתלים אדפטיביים וישולב מצב ספורט המחדד בעת הצורך את תגובת המצערת ואף משפר - כך הגרמנים - את הצליל הבוקע מצמד האגזוזים מאחור. בנוסף מבטיחים באודי כי מערכת בקרת היציבות (ESP) ניתקת לניתוק חלקי או מלא, ובמצב ספורט תכובה המערכת אוטומטית.
אודי TT RS החדשה במבט אחוריבתא הנוסעים ממשיכה האווירה הספורטיבית עם מושבי ספורט מעור ואלקנטרה, דיפונים שחורים בשילוב עם אלומיניום וכמובן שלל עיטורים שיזכירו לנהג כי הוא נוהג במכונית ספורט של ממש. בנוסף תוצע כאופציה מערכת ניווט וחישוקים קלים בגדלים שונים. המפרט הבטיחותי כולל 4 כריות אוויר וכאמור, מערכת ESP ניתנת לניתוק.
שיווקה של אודי TT RS באירופה יחל בחודש מרץ והמסירות הראשונות יבוצעו לקראת קיץ 2009. מיבואן
אודי,
פולקסווגן,
סיאט ו
סקודה לישראל - צ'מפיון מוטורס, נמסר כי נבדקת האפשרות לשווק את אודי TT RS בישראל, אם כי עדיין מוקדם לדבר על מחיר מחירון וגרסאות.
לדגמי אודי בישראל -
אודי
פורסם לראשונה ב- 14.03.09
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות