פורד מוסטנג, הדור השביעי: יצרנית הרכב האמריקאית חושפת דור חדש לאחת המכוניות המפורסמות ביותר בכל הזמנים, תשע שנים לאחר שנחשפה קודמתה. מגמת החשמול עדיין לא הגיעה אל המוסטנג הקלאסית, שתשווק עם מנועי בנזין צמאים, הנעה אחורית ואפילו אופציה לתיבה ידנית. כבעבר תציע המוסטנג בחירה בין מרכב קופה לקבריולה עם גג נפתח.
העיצוב החיצוני הוא אבולוציה שרירית לדור היוצא, בעיקר בגרסאות GT שמציעות כונסי אוויר גדולים יותר בחזית ועל מכסה המנוע. סביבת הנהג תהיה מודרנית מאי פעם, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.4 ומסך מגע ענק בגודל "13.2.
למרות המגמה הרווחת בתעשיית הרכב, גם בקרב מכוניות ספורט נחשבות, פורד מוסטנג נשארת נאמנה למנועי הבנזין ולא עוברת לחשמל - לפחות בדור הזה, שיהיה כנראה האחרון בשושלת שישרוף דלק מאובנים. שני מנועים עברו בירושה מהדגם היוצא, "אקו-בוסט" עם ארבעה צילינדרים ומגדש בנפח 2.3 ליטר, או V8 אטסמופרי בנפח 5.0 ליטר המכונה "קיוטי". שניהם עם שינויים ועדכונים שנועדו לשפר במעט את התפוקה וצריכת הדלק, אם כי פורד לא פרסמה נתונים. שניהם יחוברו לתיבת שישה הילוכים ידנית (של גטראג) או לתיבת 10 הילוכים אוטומטית, כאשר הכוח ירד אל הגלגלים האחוריים, כמובן.
המוסטנג החדשה מבוססת על פלטפורמת הדגם היוצא עם ממדים דומים, בעוד שינויים בוצעו בגיאומטריית המיתלים, עם כיול שונה לקפיצים ולבולמי הזעזועים ומערכת היגוי חדשה האמורה לשפר את החדות והתחושה.
פורד תציע גם חבילת 'ביצועים' הכוללת מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור (טורסן), בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים גדולים יותר (355-390 מ"מ לפנים אחור) ומושבי רקארו עם תמיכה משופרת.
בנוסף תוצע גרסת ביצועים חדשה בשם Dark Horse עם הספק גבוה במעט של כ-500 כ"ס ממנוע V8 ותיבת שישה הילוכים ידנית שונה (של טראק) עם בורר הילוכים מטיטניום, או אוטומטית עם יחסי העברה שונים במעט והעברות מהירות יותר מהדגמים הרגילים. יש גם מסיט אוויר בחזית וספוילר גדול בקצה דלת תא המטען המייצרים - כך פורד - את כוח ההצמדה הגדול ביותר בהיסטוריה של המוסטנג. ותהיה גם אופציה לצמיגי פירלי טרופאו דביקים במיוחד על חישוקי קרבון.
עוד ברשימת האבזור, שלא ישמח את השכנים: הנעת הרכב באמצעות שלט עם העלאת סל"ד המנוע בתוכנית קבועה מראש יחד עם צליל ייחודי ממערכת הפליטה האקטיבית. בלם החניה אלקטרוני אמנם, אבל הוא מסוגל לנעול את הגלגלים האחוריים בדומה לידית מכאנית לצרכי דריפט.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות