בקצרה:
- סובארו שידרגה את ה-BRZ
- המיתלים והבלמים חדשים, המנוע לא
- שיווק מקומי נמצא בבדיקה
גם למסלול: STI, חטיבת הביצועים המפורסמת של סובארו, חושפת את ה-BRZ tS, גרסה משודרגת למכונית הקופה שלה. השינוי העיקרי נוגע למערכת המיתלים עם בולמי זעזועים שונים שפותחו במיוחד עבורה על ידי Hitachi היפנית, ואמורים לשדרג עוד יותר את היכולת הדינמית.
מערכת הבלימה כוללת כעת דיסקים גדולים יותר (315-325 מ"מ לפנים-אחור לעומת 290-295 מ"מ בדגם הרגיל) עם קאליפרים של ברמבו (מלפנים 4 בוכנות במקום 2, מאחור 2 בוכנות במקום 1) צבועים זהב במיטב המסורת של היצרנית היפנית. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4 בדומה ל-BRZ הרגילה.
מה עוד צריך לדעת: במפתיע, מערכת ההנעה נותרה ללא כל שינוי. מנוע בנזין אטמוספרי, ארבעה צילינדרים בתצורת בוקסר ונפח של 2.4 ליטר עם 228 כ"ס. בשונה מה-BRZ הרגילה המשווקת גם עם תיבה אוטומטית, ה-tS תוצע רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן).
השינויים הוויזואליים צנועים ומסתכמים בחישוקי "18 צבועים שחור ותוספת תגי הגרסה מלפנים ומאחור, וגם בתא הנוסעים השינוי העיקרי הוא בצבע כחול לדיפונים ולתפרים בעוד מתג ההנעה צבוע אדום. סובארו כן מציינת כי מערכת הבטיחות EyeSight הכוללת בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית והוצעה עד כה רק בגרסה האוטומטית, תהפוך כעת ציוד תקני גם בגרסה הידנית.
מה אנחנו חושבים: סובארו BRZ שנחתה כאן לאחרונה בגרסה עדכנית היא אחת מהמכוניות המהנות ביותר לנהיגה עם שמירה על המתכון הקלאסי של מנוע בנזין מלפנים, תיבה ידנית במרכז והנעה לגלגלים האחוריים.
בשונה ממרוץ החימוש המקובל בתעשיית הרכב להוספת עוד ועוד כוח, סובארו בוחרת במכוון שלא לשדרג את מערכת ההנעה על מנת לשמור על תג מחיר נמוך יחסית למכונית מסוגה, ולהתמקד בשיפור מכלולים האחראים ליכולת הדינמית. גישה שהיא בדיוק מה שאנחנו אוהבים.
פורסם לראשונה ב- 25.07.23
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות