דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלעדי - לוטוס בדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מותג הספורט הייחודי יגיע ארצה לראשונה
  • הדגם הראשון יהיה האמירה, שיתחרה בפורשה קאיימן
  • בהמשך יצטרפו גם דגמים חשמליים

לוטוס הבריטית תנחת בישראל עוד בשנה הנוכחית, לראשונה אי פעם ביבוא סדיר. המותג האיקוני, שכיום נמצא בשליטת קונצרן ג'ילי הסיני, ישווק כאן על ידי EV מוטורס - יבואן קטן שמחזיק כיום באולם תצוגה בודד בנתניה, בו הוא מוכר דגמים חשמליים מתוצרת JAC הסינית לצד דגמי LEVC - "המונית הלונדונית", גם היא בבעלות קונצרן ג'ילי. יש לציין כי מדובר בבחירת זכיין מפתיעה של הקונצרן, שעובד כיום מול כמה יבואנים גדולים בהרבה - יוניון מוטורס (ג'ילי ובקרוב זיקר), כלמוביל (סמארט) ומאיר (וולוו ופולסטאר).

לוטוס אמירה

לוטוס נוסדה ב-1948 על ידי קולין צ'פמן, שהתחיל את דרכו בחיל האוויר המלכותי הבריטי, והמשיך בבניית רכבי מירוץ בחניה הביתית. בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת נהנתה לוטוס מדומיננטיות יוצאת דופן במירוצי הפורמולה 1 וגם זכתה להופעות בלתי נשכחות עם האספרי בשניים מסרטי ג'יימס בונד, "המרגלת שאהבה אותי" (1977) ו"לעינייך בלבד" (1981).

במהלך השנים החזיקה לוטוס גם בחטיבת הנדסה נפרדת, שסייעה ליצרניות אחרות לשפר את הביצועים של דגמים שונים עם רשימה הכוללת בין היתר את DMC דלוריין, קורבט ZR2 הראשונה, ווקסהול קרלטון שהייתה בתחילת שנות התשעים מכונית הארבע דלתות המהירה בעולם ואפילו הטסלה הראשונה, הרודסטר שנבנתה על בסיס לוטוס אליז.

לוטוס אלטרה

הדגם הראשון שתשווק לוטוס בישראל הוא האמירה, מכונית ספורט שתתחרה בפורשה קאיימן ובאלפין A110, ותהיה המכונית האחרונה עם מנוע בנזין שתייצר לוטוס. האמירה מוצעת עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: האחת מגיעה ממרצדס AMG – טורבו בנזין, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ו-365 כ"ס בחיבור לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמד, בעוד השניה מגיעה מטויוטה – V6 בנפח 3.5 ליטר בסיוע מגדש על, עם הספק של 405 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית. בשתיהן התצורה היא מרכזית, עם הנעה אחורית דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה.

בהמשך יגיעו ארצה גם הדגמים החשמליים של החברה. הראשון יהיה רכב פנאי גדול בשם לוטוס אלטרה, שיתבסס על פלטפורמת EPA (ר"ת Electric Premium Architecture) של החברה ויוצע עם שתי יחידות הנעה - הראשונה בהספק של 603 כ"ס עם תאוצה של 4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, והשניה עם 905 כ"ס ותאוצה של 2.95 שניות ל-100 קמ"ש.

לוטוס אלטרה

האלטרה מצויד בסוללות 112 קוט"ש הפועלות במתח של 800 וולט ומספקות טווח נסיעה של 600 ק"מ בגרסה ה"בסיסית" או 490 ק"מ בגרסה החזקה. טעינה מהירה בקצב של 350 קילוואט מאפשרת להטעין את הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות בלבד ולהוסיף טווח של 120 ק"מ בתוך 5 דקות.

לאחר מכן תצטרף אליה גם מכונית סדאן שטרם נחשפה רשמית, אך תתבסס על אותה פלטפורמה ותצויד ביחידות הנעה דומות, במטרה להתחרות בפורשה טייקן. את מכונית העל של לוטוס, האוויג'ה החשמלית שמציעה הספק של יותר מ-2,000 כ"ס ומתומחרת בעולם בלמעלה מ-2 מיליון דולר, ספק אם נראה בישראל.

פורסם לראשונה ב- 26.06.23

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה