דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גם 2023 תיפתח עם התייקרות משמעותית של רכבים חדשים

Getting your Trinity Audio player ready...


משבר השבבים העולמי שהתעצם בשל מגיפת הקורונה, עליית מחירי התובלה הימית, המחסור בחומרי הגלם ועליית מחירי האנרגיה בשל המלחמה באוקראינה - כל אלו הובילו לעליה משמעותית במחירי הרכבים בישראל במהלך השנה החולפת. אלא שבחודש ינואר הקרוב צפויה עליית מחירים נוספת, הפעם בשל סדרת החלטות של ממשלות ישראל מהשנים האחרונות.

בשבוע הבא צפויה להתכנס ועדת הכספים לדיון של הרגע האחרון במטרה לדחות את ההתייקרויות, אולם באוצר כבר הביעו בעבר התנגדות לכך.

המשמעותית שבהן היא הגדלת המיסוי על רכבים חשמליים מ-10% ל-20% ועל היברידיים-נטענים מ-40 ל-55%, זאת יחד עם צמצום תקרת ההטבה ל-60 אלף שקלים ברכבים חשמליים ול-30 אלף שקלים ברכבי פלאג-אין הייבריד (במקום 75 ו-40 אלף בהתאמה כיום).

גם 2023 תיפתח עם התייקרות משמעותית של רכבים חדשים

עליית המס הנוכחית, שמתבצעת כחלק ממתווה המיסוי שפורסם כבר בסוף 2019, עשויה להוביל להתייקרות של 10,000 שקלים במחירן של חשמליות עממיות שנמכרות כיום בסכומים של כ-150-160 אלף שקלים, ולהתייקרות של 15-20 אלף שקלים במחירן של חשמליות יקרות יותר שנמכרות כיום בכ-200 אלף שקלים. באופן אבסורדי, דווקא רכבי יוקרה חשמליים - שממילא מנצלים את ההטבות עד לגובה התקרה - צפויים להיפגע באופן מינורי מהשינויים.

מדובר בפעימה חמישית מתוך שש במתווה המיסוי, כאשר בינואר 2024 צפוי להתבצע השינוי האחרון במסגרתו יעלה המס על רכבים חשמליים ל-35%, בעוד רכבים היברידיים-נטענים יאבדו את ההטבה וישלמו מיסוי של 83%, כמו כל רכב אחר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

התייקרות צפויה גם ברכבים שאינם חשמליים, בשל העדכון הדו-שנתי לנוסחת המס הירוק. רכבים בעלי זיהום נמוך יחסית יספגו עליית מס גבוהה, שיכולה להגיע גם ל-3,000-5,000 שקלים במכוניות קטנות, בעוד הרכבים המזהמים ביותר - אלו שכבר נמצאים בקבוצת הזיהום 15 - כלל לא נהנים כיום מהטבות מס ירוק, ולכן לא יספגו עליית מס.

עליית מס שלישית צפויה להתרחש בשל עדכון רשימת אביזרי הבטיחות שמזכים בהטבת מס. אביזרים שהפכו נפוצים כמו מערכות לבלימה אוטונומית או תיקון סטיה מנתיב יזכו להטבות קטנות מבעבר, בעוד מערכות נדירות יותר - למשל, מערכת שמונעת נהיגה בהשפעת אלכוהול - יזכו לראשונה להטבת מס. במקרה הזה המשמעות קטנה יחסית, ואמורה להוביל להתייקרות של כמה מאות שקלים בלבד במרבית הרכבים המשווקים כיום בישראל.

גם 2023 תיפתח עם התייקרות משמעותית של רכבים חדשים

כמו בעבר, יבואני הרכב צפויים לספוג חלק מעליית המס ולהקטין את ההתייקרות בפועל. במקרים מסוימים תיתכן התייקרות רוחבית במספר רב של דגמים, במטרה למזער את ההשפעה על הדגמים החשמליים שספגו עליית מס משמעותית יותר.

נזכיר כי חלק מהיבואנים - בהם כלמוביל (יונדאי, מיצובישי ומרצדס), צ'מפיון מוטורס (פולקסווגן, סיאט, אודי), דלק מוטורס (מאזדה, פורד, ב.מ.וו), מכשירי תנועה (סוזוקי) וקרסו מוטורס (רנו וניסאן) הקדימו להעלות מחירים בחודשים האחרונים, ייתכן ומתוך מטרה להציג התייקרויות מתונות יותר בינואר. במקרים אחרים תיתכן דחיה של ההתייקרויות להמשך 2023, בעיקר אצל יבואניות שמחזיקות במלאי זמין עליו שולם כבר המיסוי הנמוך. אלו צפויות להעלות את המחירים כאשר יגיעו ארצה משלוחים נוספים. 

פורסם לראשונה ב- 21.12.22

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה