הדור הראשון של הונדה סיוויק הוצג כבר בשנת 1972 ומאז חלפו להם 10 דורות נוספים, כשאת הדור ה-11 חשפה הונדה לפני כ-5 חודשים, אז עוד הגדירה אותו כדגם קונספט. כעת חשפה היצרנית היפנית את הפרטים המלאים על המכונית המשפחתית הכל כך מזוהה עם המותג, ראשית בגרסת הסדאן לשוק האמריקאי. מהיבואנית מאיר נמסר כי הונדה סיוויק החדשה תגיע לישראל, אך בשלב זה לא ידוע מתי.
העיצוב החיצוני של הסיוויק החדשה הפך שמרני יותר ופחות מחודד מזה של הדור היוצא. בהונדה מציינים כי קורות A זזו לאחור כ-5 ס"מ ומראות הצד הן בסגנון "מראות דגל" לשיפור שדה הראייה. מבפנים העיצוב נקי יחסית עם דשבורד שטוח ונגיעות רטרו שונות כמו למשל לעיצוב פתחי המיזוג בסגנון "חלת דבש" וכפתורי כוונון יציאות האוויר. כמו כן מבטיחים בהונדה איכות חומרים משופרת ומושבים בעיצוב חדש לנוחות עדיפה.
יחידות הנעה
הונדה סיוויק החדשה תוצע עם שתי יחידות הנעה לוגמות בנזין ולשתיהן הנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה. האחת אטמוספרית בנפח 2.0 ליטרים המספקת 158 כ"ס ו-19 קג"מ הזמינים ב-4,200 סל"ד, ואילו השנייה היא מוגדשת בנפח 1.5 ליטרים עם הספק של 180 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 24.4 קג"מ הזמינים ב-1,700 סל"ד.
בהונדה מציינים כי צריכת הדלק שופרה בכ-3-6% בהשוואה לדור היוצא. כמו כן מבטיחים ביצרנית כי השלדה הוקשחה, מערך המתלים וההיגוי עבר עדכון והסרן האחורי הורחב בכ-1.3 ס"מ לטובת התנהגות כביש משופרת. בנוסף מציינים בהונדה כי בידוד הרעשים שופר.
אבזור ובטיחות
הונדה סיוויק החדשה תציע לוח שעונים סטנדרטי עם מסך 7 אינץ' במרכזו או לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2 אינץ'. מסך המולטימדיה הסטנדרטי בגודל 7 אינץ' כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ומסך 9 אינץ' אופציונלי יציע קישוריות אלחוטיות. כמו כן תוצע מערכת שמע משודרגת מבית Bose עם 12 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, תאורת לד מלאה וחישוקי 16 עד 18 אינץ'.
בתחום הבטיחות ישנן 10 כריות אוויר כאשר אלו הקדמיות עוצבו מחדש לטובת שיפור ההגנה וכן ישנן כריות צד אחוריות. מערך Honda Sensing נעזר במצלמה קדמית בעלת זווית רחבה יותר מבעבר ויכולת עיבוד מידע טובה יותר. מערך זה כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב בעל תגובות ליניאריות יותר, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים וזיהוי מצבים שונים באופן מהיר יותר, ובנוסף ישנה מערכת התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית לפנים ולאחור במהירות חניה.
פורסם לראשונה ב- 02.05.21
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות