דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הערכות - כל סוחר רכב רביעי יקרוס השנה

Getting your Trinity Audio player ready...

למרות משבר הייצור והאספקה של ענף הרכב, בשנת 2022 עלו על כבישי ישראל קרוב ל-280 אלף רכבים חדשים, מתוכם כ-97% על ידי 15 היבואנים הרשמיים, והיתר באמצעות כמה עשרות יבואנים מקבילים. בסך הכל נעים כיום 3.85 מיליון רכבים על כבישי המדינה, ואחראיים לצפיפות תנועה הגבוהה פי 3.5 מממוצע ה-OECD. עד כאן אין כל חדש עבור מי שמבלה בפקקי התנועה מדי יום.

אבל דו"ח חדש שהופץ על ידי דן אנד ברדסטריט מעריך כי השנה הנוכחית תהיה מאתגרת בהרבה עבור העוסקים בענף. על פי ההערכות שפורסמו, עליית הריבית משיעור של כ-0.1% לפני כשנה לשיעור של 4.25% כיום, תקשה על הצרכנים להשיג מימון לרכישת רכבים חדשים ומשומשים,  ותביא להאטת הביקושים.

סוחרי רכב

בנוסף, פיחות השקל אל מול הדולר והאירו יאלץ את יבואני הרכב להעלות את המחירים בטווח הזמן הקרוב, מה שיוביל גם כן לצינון השוק. השינויים בריבית ובערך השקל ישפיעו גם על חברות מענפים אחרים, שעשויות לצמצם הוצאות, לקצץ במצבת העובדים ובכך להביא לירידה גם בביקוש לעסקאות ליסינג.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

אך בעוד יבואני הרכב הגדולים וחברות הליסינג נהנים מאיתנות פיננסית משמעותית וצפויים לשרוד בקלות יחסית את אתגרי התקופה, מי שעלול להיפגע באופן משמעותי הם סוחרי הרכב הקטנים. 

בשלוש השנים האחרונות זינק מספרם של סוחרי הרכב המורשים מ-2,500 ב-2019 ליותר מ-8,000 כיום. מרביתם הם סוחרים קטנים הפועלים לבדם ומחזיקים ברכבים בודדים בכל רגע נתון. משברי תקופת הקורונה, עם הצמצום בהיצע ועליית מחירי המשומשות בהתאם הביאו לפריחה בענף הסחר ברכבי יד שניה - וכעת עלולה להתרחש שם קריסה משמעותית.

סוחרי רכב

על פי נתונים של גורמים אחרים בענף הרכב, כבר בחודשים האחרונים חלה האטה ממשית בקצב מכירת המשומשות, עד כדי עצירה ברכבי היוקרה המשומשים - ואלו מהווים נתח לא מבוטל מהפעילות של סוחרי הרכב, שכרבע מהם פועלים בצפון הארץ. ומכיוון ששיעורי המימון בעסקאות אלו גבוהים, עליית הריבית הובילה להתייקרות משמעותית של עלויות המימון, ויצרה האטה ניכרת בביקושים.

כל הגורמים האלו, על פי ההערכות שפורסמו על ידי דן אנד ברדסטריט, צפויות להוביל לקריסה של כ-25% מסוחרי הרכב הפרטיים עוד בשנה הנוכחי, כאשר חלקם יסגרו את פעילותם לחלוטין והיתר עלולים להיכנס לפשיטת רגל.

פורסם לראשונה ב- 05.03.23

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. מבחינתי לא משנה - שיעלו את המחירים 
    נהגוס, 05-03-2023

    מחירי המכוניות החדשות זזים תמיד רק לכיוון אחד - למעלה. מחיר של רכב מיני עלוב עולה ביום בקירוב 100K שזה לא יאמן. מחיר משפחתית עממית מגיע ל 150K והמחיר רק עולה ועולה. ואנשים ממשיכים לשלם סכומים לא נורמלים והיבואנים נהנים כל הדרך אל הבנק.
    לפיכך אני דוגל במדיניות שהמחיר צריך לעלות וכמה שיותר ומהר כדי שמי שמוכן להיות פראייר ישלם על כך מחיר מקסימלי - עד לקריסה הבלתי נמענת של שוק הרכב ושל היבואנים החמדנים.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה