בקצרה:
- פנמרה חדשה תוצע עם מנועי בנזין והיברידי-נטען
- העיצוב דומה, סביבת הנהג ומערכת המיתלים שודרגו
- ייצור סדרתי ותחילת שיווק במהלך השנה הבאה
טייק 3: פורשה חשפה תמונות ראשונות לדור שלישי לפנמרה, מכונית הסאלון ארבע דלתות הראשונה שלה, שתתמודד מול מתחרות עדכניות כמו ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה ומרצדס AMG GT4. רכבי הניסוי עוטים מדבקות הסוואה מסיביות ולכן אין התרשמות מלאה משינויי העיצוב, למעט יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור ואופציה לחישוקים עם מנגנון נעילה מרכזי בגרסה הבכירה.
סביבת הנהג צפויה לעבור עדכון משמעותי עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא וצמד מסכי מגע עדכניים ("10.9 כל אחד), אחד במרכז הקונסולה והשני עבור הנוסע מלפנים. במקום בורר הילוכים יוצב מתג צנוע בדומה ל-911 העדכנית.
על בנזין: בהתאם לביקוש הקיים עדיין לבנזין, בעיקר בצפון אמריקה, הפנמרה החדשה עוד לא הופכת לחשמלית מלאה כפי שפורסם בעבר. גרסת הבסיס תצויד כבעבר במנוע V6 מוגדש בנפח 2.9 ליטר עם הנעה אחורית או כפולה.
הגרסה הבכירה תהיה היברידית-נטענת המשלבת V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר עם מנוע חשמלי חזק מבעבר (כ-190 כ"ס, 54+ כ"ס), ומערכת קירור משופרת ויכולת מחזור אנרגיה גבוהה, המוצב בתוך תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד. גם קיבולת המצברים תהיה גדולה יותר (25.9 קוט"ש לעומת 17.9 קוט"ש) ותאפשר טווח נקי מזיהום של כ-85 ק"מ, כ-30 ק"מ יותר מהפנמרה היוצאת.
עוד נציין כי מערכת מיתלי אוויר תהיה כעת ציוד תקני בכל הגרסאות, ואמורה לשפר את נוחות הנסיעה בעוד היגוי אחורי אקטיבי יהיה כבעבר ברשימת האופציות.
מה אנחנו חושבים: כשהוצגה הפנמרה לראשונה לפני כעשור וחצי, היא הייתה דגם שני של פורשה עם יותר משתי דלתות אחרי הקאיין, ובהתאם זכתה להצלחה רבה. אבל בשנים האחרונות היא סובלת משחיקה במעמדה, בעיקר בגלל הטייקן החשמלית שהייתה אטרקטיבית ונחשקת הרבה יותר ואפילו נמכרה בכמויות גדולות יותר.
מרושם ראשוני נראה שהשינויים בפנמרה החדשה הם יותר שדרוג הקיים, באופן שכן יגרום ללקוחות ותיקים לשדרג לדגם החדש, אבל ספק רב אם זה מספיק כדי לשחזר את הצלחת קודמותיה בשושלת.
פורסם לראשונה ב- 23.08.23
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות