בקצרה:
- דור שני של לקסוס LM משווק לראשונה במערב
- מצויד בהנעה היברידית ופינוקי מחלקה ראשונה
- עם שבעה או ארבעה מושבים בגרסת פאר
ואן אקסטרה-לארג': בהגדרה הוא אולי מוביל נוסעים, אבל באחת הגרסאות שלו הוא מציע פחות מושבים ממשפחתית. קבלו את לקסוס LM שמושק לראשונה בישראל ויוצע אצלנו בשתי גרסאות מושבים: שבעה מושבים 'רגילה' וארבעה מושבים (בחו"ל הוא מוצע גם בסידור של שישה מושבים) מהודרת ויקרה עוד יותר. המחיר מתחיל ב-890 אלף שקלים וחוצה את המיליון.
כיוון שזהו דגם לא מוכר בישראל נזכיר כי קודמו שהוצג באפריל 2020 זכה לחיים קצרים מאוד, ונמכר במעט מאוד מדינות בדרום מזרח אסיה ובהן: סין, הונג קונג, תאילנד ואינדונזיה.
עם הדור הזה והשני במספר לקסוס פונה לכיוון חדש ומתכננת לשווק אותו בלמעלה מ-60 מדינות שכוללות בין היתר ולראשונה גם את יפן – שוק הבית של המותג. על אף הרושם שיכול להתקבל מהייעוד והממדים הוא לא יוצע בצפון אמריקה, ובשל האמברגו גם לא ברוסיה – בעבר שוק חשוב במיוחד למותג היוקרה.
הכינוי 'LM' הם ראשי תיבות של Luxury Mover, 'מוביל (נוסעים) יוקרתי', והוא אכן נראה כזה, גם בגלל העיצוב וגם בגלל הממדים. הוא נשען על פלטפורמת GA-K, המשותפת ל-NX ,RX ו-ES ומציע לצד בסיס גלגלים של 300 ס"מ ואורך של 513 ס"מ, 189 ס"מ לרוחב ו-194 ס"מ לגובה. ממדים דומים לפולקסווגן מולטיוואן וקטנים מאלה של מרצדס V קלאס.
כניסה פנימה חושפת את ייחודו – סידור ההושבה. ניתן להזמינו עם שבעה מושבים, או ארבעה מקומות ישיבה עם מרחב פנים עצום ויוצא דופן. לגרסה מרובת המקומות יש סידור של 2-2-3, כאשר לקסוס מצהירה כי מושבי השורה השנייה הם החשובים במיוחד בה.
בגרסת ארבעה מושבים נועדו השניים מאחור לספק תחושת מחלקה ראשונה, לא פחות, כשהמושבים יכולים להפוך למיטה ומציעים אוורור וחימום גם למשענות הידיים והדום הרגליים. בגרסה זו יש גם מחיצת זכוכית בין הנהג לנוסעים שחלקה העליון יכול להיפתח או להפוך לכהה כשנדרשת פרטיות מרבית. על מחיצה זו אפשר גם להתקין מסך טלוויזיה בגודל "48.
בחול מוצע הדגם גם בגרסת 500h עם מנוע 2.4 ליטר טורבו בנזין ושני מנועים חשמליים ליצירת הספק משותף של 366 כ"ס. בישראל תשווק רק גרסת 350h שלה מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר ושני מנועים חשמליים ובהספק כולל של 247 כ"ס. זו אותה יחידת כוח שנמצא גם ב-NX וב-RX ובזכות המנועים החשמליים מתקבלת הנעה כפולה.
מה אנחנו חושבים: בניגוד לדור הקודם, LM החדש מכניס את המותג לטריטוריה חדשה, ולכן מובן - גם אם מרשים - שלקסוס בוחרת להפוך אותו באמת לייחודי. זהו רכב שתמצאו בחברות שירות אקסקלוסיבי במיוחד, כזה שאפילו מרצדס או קדילאק עם ה-V קלאס והאסקאלייד בהתאמה לא יכולים להציע. מרשים, מאוד.
פורסם לראשונה ב- 13.11.23
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות