כאשר מתפרסמת הידיעה כי רכב מסוים עבר מתיחת פנים בדרך כלל מדובר בשינויים לעיצוב החיצוני , עדכון תא הנוסעים ואולי אפילו מתכוונים לשינוי כזה או אחר בהיצע המנועים. כאשר וולוו הודיעה על מתיחת פנים ל-S80 [לחוות דעת על הרכב – וולוו S80] היה ברור כי השינויים יהיו קלים ביותר, ממש מינוריים. בכל זאת מדובר בוולוו, שנחשבת חברה שמרנית.
השינויים בעיצוב הרכב כוללים סמל גדול יותר וסבכה קדמית מעודנת יחד עם נגיעות כרום במקומות שונים לאורך המרכב, חישוקים חדשים וזהו בערך.
בתא הנוסעים השינויים קצת יותר בולטים לעין וכוללים גלגל הגה חדש, עדכון ללוח המחוונים ומספר שדרוגים באיכות החומרים בכדי להעניק לרכב תחושה יוקרתית יותר.
מתחת למכסה המנוע של וולבו S80 השינויים משמעותיים יותר והם כוללים שני מנועי טורבו-דיזל חדשים: הראשון בנפח 2.4 ליטר והוא בעל שני מגדשי טורבו וחמישה צילנדרים. מנוע זה יוצע בגרסת 175 כ"ס ובגרסת D5 בעלת 205 כ"ס ו-43 קג"מ. שני המנועים עומדים בתקן זיהום אוויר יורו 5 וצריכת הדלק עומדת על 17.2 ק"מ לליטר לגרסה החלשה ו-16.2 ק"מ לליטר לגרסה החזקה. נתוני פליטת CO2 עומדים על 154 ו-164 גרם CO2 לק"מ בהתאמה.
בנוסף מושק מנוע DRIVe לראשונה ב-S80. זהו מנוע טורבו-דיזל קטן נפח, מתקדם וחסכוני שיוצע עם הגרסה הירוקה ביותר של וולוו S80. מנוע זה בנפח 1.6 ליטר והוא מפיק 109 כ"ס ו-22 קג"מ. נתוני צריכת הדלק של דגם הרכב החדש נאים ועומדים על 20 ק"מ לליטר יחד עם 129 גרם CO2 שנפלטים בכל ק"מ. אל מנוע זה מצורפת תיבת הילוכים ידנית בלבד ולכן סביר להניח שלא נזכה לראות אותו בארצנו.
וולוו בחרה לנסות ולחדד את היכולת הדינאמית של ה-S80 ולכן כעת היא מוצעת בשתי גרסאות: הראשונה היא הבסיסית שתוצא ללא תוספת תשלום ומטרתה לספק נוחות מרבית לנוסעים, בעיקר מאחור. הגרסה השניה היא גרסת הספורט, זו האחרונה מכוילת בצורה ספורטיבית יותר בעזרת הנמכת המתלים וחיזוק הבולמים, הקפיצים ועוד.
השיווק יחל באירופה בחודשים הקרובים ואלינו תגיע S80 המחודשת זמן קצר לאחר מכן. מחיר המחירון של הרכב החדש טרם נקבע.
לדגמי וולוו בישראל - וולוו
פורסם לראשונה ב- 11.03.08
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות