מכונית המיני החשמלית של BYD הוצגה באופן רשמי בתערוכת שנגחאי, כמתחרה אפשרית של ליפמוטור T03, נטע V ודאצ'יה ספרינג. היא צפויה להגיע לאירופה במהלך השנה הבאה, ואז יגדלו סיכוייה לנחות גם אצלנו בישראל.
BYD סיגל (Seagull, שחף) הוא דגם חשמלי שישי במספר של היצרנית הסינית והקטן ביותר בהיצע, עם ממדי מיני ומקום לארבעה בלבד. ובכל זאת, היא עדיין ארוכה מקיה פיקנטו ב-18.5 ס״מ (378 ס״מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-10 ס״מ (250 ס״מ), ודומה בממדיה יותר לדאצ'יה ספרינג.
כבסיס משמשת הפלטפורמה הייעודית של היצרנית המשותפת גם לאטו 3 המצליח אצלנו ולדולפין (e-platform 3.0). בשלב ראשון הוא ישווק בסין בשתי גרסאות, בשתיהן עם מנוע חשמלי קדמי, 75 כ״ס ומצברי 30 קוט"ש המעניקים לו טווח צנוע של כ-220 ק״מ ומהירות מרבית של 130 קמ"ש. גרסת הנעה מתקדמת יותר כוללת מנוע עם 102 כ״ס, מצברי 38 קוט"ש וטווח של כ-300 ק"מ. טעינה מהירה תאפשר מילוי ל-80% בכחצי שעה.
סביבת הנהג כוללת את אותו מסך מגע ענק (״12.8) עם מנגנון היפוך למצב אנכי או אופקי שאנו מכירים ולוח מחוונים צנוע מידות. גרסאות שישווקו באירופה ואצלנו במהלך השנה הבאה יזכו כנראה למערכת הנעה שונה, עם מנוע חזק יותר ומצברים גדולים יותר. משקלה של הסיגל עומד על כ-1,160 ק"ג.
פורסם לראשונה ב- 20.04.23
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות