העיצוב החיצוני של מרצדס T קלאס נותר דומה למדי לסיטאן, אך כמתבקש מגרסאות נוסעים מפוארות הוא זוכה למספר עדכונים. הפגושים בצבע הרכב כמובן ואילו זה הקדמי בעיצוב המזכיר את דגמי AMG של מרצדס, עם סבכה תחתונה רחבה הנמשכת אל כונסי האוויר שבצדדים. בנוסף גם הפגוש האחורי בצבע הרכב כמו גם ידיות הפתיחה של הדלתות ומראות הצד.
מבפנים העיצוב זהה לגרסה המאובזרת של הסיטאן, זאת לצד גימורים שונים בצבע הרכב, בקונסולה המרכזית ובדלתות. ל-T קלאס נוספו עוד שני צבעים בולטים במיוחד בנוף המסחרי – בורדו מטאלי וצהוב לימון.
בדומה לסיטאן המסחרית, המידות דומות, אך לא זהות לגמרי לאור מאפייני עיצוב שונים. אורכו עומד על 449.8 ס"מ (זהה), רוחבו עומד על 185.9 ס"מ (רחב ב-2.7 ס"מ), גובהו עומד על 181.1 ס"מ (נמוך ב-4.8 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 271.6 ס"מ.
ומאחר ומדובר ברכב המבוסס על מסחרית, נספר שנפח תא המטען זהה לגרסת הנוסעים של הסיטאן, עם 520 ליטרים עד גובה המדף ואילו כושר ההעמסה עומד על 350-538 ק"ג. כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג ועד 1,500 ק"ג לנגרר עם בלמים.
יחידות הנעה
מרצדס T קלאס יוצע עם יחידות הנעה דומות לאלו של הסיטאן, אך עם שמות שונים. ישנן שתי גרסאות דיזל ושתי גרסאות בנזין, כאשר כולן מגיעות מרנו ובעלות תיבה ידנית עם 6 הילוכים או כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
גרסת הדיזל T 160 d (מקבילה ל- 110 CDI) בעלת הספק של 95 כ"ס וגרסת ה-T 180 d (מקבילה ל-112 CDI) בעלת הספק של 116 כ"ס.
גרסאות הבנזין כוללת את ה-T 160 (מקבילה ל-110) בעלת הספק של 102 כ"ס ואילו גרסת ה-T 180 (מקבילה ל-113) בעלת הספק של 131 כ"ס.
בעתיד הקרוב תציג מרצדס גם את ה-EQT החשמלי, כך שבדומה ל-eVito החשמלי ואחיו המפואר ה-EQV, גם ה-eCitan יהנה מאח מפואר. בהתאם ניתן להניח שה-EQT יעשה שימוש באותה יחידת הנעה חשמלית בעלת הספק של 102 כ"ס, סוללה בנפח 44 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-285 ק"מ.
אבזור ובטיחות
מרצדס T קלאס יציע את כל האבזור המוצע בסיטאן, כמו למשל תאורת לד, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חימום במושבים, בלם יד חשמלי, מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ' ומחשב דרך צבעוני בגודל 5.5 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה, מצלמת רוורס, מערכת חניה אוטומטית ולצידם מוצעים גם ריפודי עור, תאורת אווירה, חישוקי 17" מעוצבים ועוד.
מערך הבטיחות דומה עם 7 כריות אוויר (כולל כרית בין הנהג לנוסע) בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה בצומת, התרעת רכב בשטח מת, התרעת עייפות, זיהוי תמרורים, מערכת סיוע ברוחות צד, בקרת נגרר. בנוסף ישנם עיגוני איזופיקס גם במושב הנוסע ומערכת המזהה באופן אוטומטי התקנת כיסא בטיחות ומנטרלת את כרית האוויר של הנוסע.
מרצדס AMG C43
בנוסף, מרצדס הציגה גם את גרסת הביצועים ה"צנועה" של ה-C קלאס החדשה. הדור החמישי של ה-C קלאס נחשף לפני קצת יותר משנה ומשווק בישראל מאז חודש אוגוסט 2021. כעת מצטרפת גרסת ה-AMG C43 להיצע - גרסת הכניסה לעולם הביצועים של ה-C קלאס.
ה-C43 החדש נוטשת את מנוע ששת הצילינדרים בנפח 3.0 הליטרים של הדור היוצא לטובת מנוע חדש שהוצע ב-AMG SL 43 - מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם סיוע מערכת מיקרו-היברידית ותגבור חשמלי למגדש הטורבו. ההספק עומד על 408 כ"ס ועוד 14 כ"ס במצב Boost, אלו הם 18-32 כ"ס יותר מהדור היוצא. נתון המומנט עומד על 50.9 קג"מ הזמנים ב-5,000 סל"ד גבוהים במיוחד, זאת בהשוואה ל-53 קג"מ ב-2,500 סל"ד מהדור היוצא. למרות זאת ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בעשירית השנייה ועומדת על 4.6 שניות.
מרצדס AMG C43 מצויידת בהנעה כפולה בחלוקה של 31:69 לטובת הסרן האחורי, בולמים אדפטיביים, מערכת בלימה משודרגת עם דיסקיות 370 מ"מ מלפנים וקליפר 6 בוכנות ו-320 מ"מ מאחור עם קליפר בעל בוכנה אחת, השוכנים בתוך חישוקי 18" ספורטיביים.
פורסם לראשונה ב- 27.04.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות