בחודש יולי 2019 עלו על כבישי ישראל 22,993 רכבים חדשים (לא כולל מוניות, משאיות ורכב דו גלגלי) - נתון המהווה ירידה של כ-9.6% לעומת חודש יולי אשתקד, אז נמסרו 25,452 כלי רכב. בסך הכל נמסרו 181,075 מכוניות חדשות מתחילת השנה, זהו נתון המהווה ירידה של 3.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נמסרו 188,549 כלי רכב.
חמשת המותגים המובילים (יונדאי, טויוטה, קיה, סקודה ומיצובישי) ממשיכים לבסס את מעמדם כמובילי השוק, ללא שינוי לעומת תחילת השנה, כאשר טויוטה התמקמה במקום השני על חשבונה של קיה. יונדאי מציגה עליה עקבית של 2.6% לעומת השנה שעברה, בעוד טויוטה ממשיכה בתנופת הצמיחה עם קפיצה של 29.3%. בשלושת החודשים האחרונים קיה במגמת ירידה, כאשר החודש ירדה ב-5.5% לעומת השנה שעברה. מיצובישי לעומתה ממשיכה לצמוח עוד מהשנה שעברה, כאשר החודש הציגה צמיחה של 18.2%.
בחמישיה השניה כמעט ולא חל שינוי כאשר כולם הציגו ירידה במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד: סוזוקי (6.7%-), מאזדה (15.9%-), ניסאן (25.4%-), רנו (14%-) וסיאט (10.4%-). בכל זאת נציין כי סוזוקי קפצה מהמקום השמיני בחודש שעבר אל המקום השישי ודחקה את מאזדה וניסאן מקום אחד למטה.
בחלקה השני של טבלת המסירות, פיג'ו מזנבת במקום העשירי עם צמיחה של 5.1%, בעוד שברולט שבמקום ה-12 מציגה ירידה של 12.9%. סיטרואן במקום ה-13 עם ירידה של 6.3%, הונדה אחריה עם ירידה של 8.4%, ואת המקום ה-15 תופסת סובארו עם ירידה של 21.9% לעומת השנה שעברה.
מותגי היוקרה הגרמניים ממשיכים במגמת הירידה המשמעותית. כך לדוגמה אודי (מקום ה-16 הכללי), שנמצאת במקום הראשון מבין מותגי היוקרה, מציגה ירידה של 15.3% בעוד מותג פולקסווגן ממשיך בהתרסקות עם ירידה של 32%. מרצדס רשמה ירידה של 19.3% וב.מ.וו ממתינה לסדרה 3 החדשה ובינתיים מציינת ירידה של 18.5%. את המקום הרביעי מבין מותגי היוקרה תופסת וולוו שממשיכה במגמת צמיחה עם עליה של 8.8% לעומת חודש יולי אשתקד. את המקום החמישי תופסת לקסוס עם צמיחה של 13.3%.
מאז תחילת השנה נמכרו 6 מכוניות אסטון מרטין (מקום 47) ו-7 מכוניות פרארי (מקום 46) - אחת יותר מבשנה שעברה לכל אחת. בנטלי (מקום 42) מכרה 21 מכוניות וקרייזלר (מקום 38) שמשווקת כאן את הפסיפיקה מכרה 42 יחידות לעומת אחת בלבד בשנה שעברה. מותג היוקרה הצעיר DS(מקום 35) מכר 110 מכוניות מתחילת השנה שמשקפים צמיחה של 59% וגם מותג לנד רובר (מקום 31) מציג צמיחה של מעל 50%. מותג פיאט (מקום 24) אומנם צונח ב-48.3% אך מותג אלפא רומיאו (מקום 30) מציג צמיחה של 8.6% ומותג ג'יפ מציג צמיחה של 43.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
ארץ מוצא
יצרני רכב לא נוהגים לשמור את כל הביצים בסל אחד ודגמים שונים של מותג מסוים מיוצרים במדינות שונות. אם כבר הספקתם לבחון את עצמכם, בוודאי שמתם לב לכך. הפעם בכל זאת בחרנו להציג את ארץ המקור של המותג (ולא ארץ הייצור בפועל) בהשוואה לשנה שעברה.
המותגים היפנים שולטים בשוק ביד רמה ותופסים נתח שוק של כמעט 40%, בעוד המותגים הקוריאנים מתמקים במקום השני בפער של כ-10%.
מבין המותגים האירופאים, את המקום השלישי מאכלסים המותגים הצרפתים ואילו סקודה, נציגת צ'כיה היחידה, תופסת את המקום הרביעי בפער של 1.5% בלבד. כל שבעת המותגים הגרמנים מתמקים במקום החמישי ותופסים נתח שוק של 5.8% והציגו את הירידה הגדולה ביותר (1.8%-) לעומת התקופה המקבילה.
מותגי יבשת אמריקה תופסים נתח של 3.6% (3.9%) בלבד. בכל מקרה, ההתחזקות של השקל לעומת מרבית המטבעות הזרים לא משפיעה בהכרח על חלוקת הכוחות בין המותגים השונים, שכן גם מותגים יפניים וקוריאניים רוכשים את כלי הרכב בדולר וביורו.
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות