בחודש ינואר 2022 עלו על כבישי ישראל 37,404 רכבים חדשים, ירידה של 22.7% לעומת מספרי השיא של ינואר 2021. הסיבה לירידה: בשל העיכוב בהגדרת קבוצות הרישוי החדשות, יבואני הרכב לא יכלו למסור רכבים חדשים במהלך 10 הימים הראשונים של ינואר - כך שאפקט תחילת השנה נדחה במעט, מה שלא צפוי להשפיע על נתוני הרבעון כולו.
.jpg)
נציין כי החל מהשנה, חל שינוי בנתוני המסירות שמפרסם איגוד יבואני הרכב: ראשית, הנתונים של כלי הרכב הפרטיים יכללו רכבים במשקל כולל מירבי של 3.5 טון, כאלו שמותאמים לנהיגה עם רשיון לרכב פרטי, לעומת משקל מירבי של 4.5 טון עד כה; שנית, הנתונים יכללו גם מוניות, בהתאם למשקלן. הסרת המסחריות הגדולות מנתוני המסירות צפויה לפגוע למראית עין במותגים כמו פיאט או רנו, שמוסרים לא מעט רכבים מסחריים במשקל של 3.5-4 טון, ומאידך לסייע - בדוחו"ת בלבד - למותגים דומיננטיים בשוק המוניות כמו סקודה או מרצדס.
מובילת השוק היא עדיין יונדאי, שממשיכה במגמת הצמיחה משנה שעברה. למעלה משליש ממסירות יונדאי הן של דגמי האיוניק, שהגיעה ארצה בהיקפים משמעותיים לפני עליית המס ולקראת הפסקת הייצור. קיה עלתה למקום השני על חשבונה של טויוטה, שירדה ב-21% לעומת ינואר שעבר.

בהמשך הטבלה ניתן לפגוש את מרצדס שמזנקת למקום השביעי, אך נציין כי כמעט כל שנה ישנו מותג יוקרה שמטפס לצמרת עם מסירות גבוהות בינואר, כאשר בהמשך מתאזנים המספרים.
גם
סיטרואן,
סובארו וב.מ.וו הפתיעו עם מיקומים גבוהים יחסית בטבלה, בעוד מותגים כמו ניסאן או שברולט ירדו למקומות נמוכים במיוחד.
.jpg)
מחוץ ל-20 המובילות ניתן למצוא את רנו, שמתרסקת אל המקום ה-23 עם 267 מסירות בלבד בינואר - 11 יחידות פחות מדאצ'יה שבמקום ה-22.
בין המותגים החדשים בולטת ג'ילי עם 221 מסירות, יחידה אחת יותר מקופרה. ג'נסיס מסרה 114 יחידות, סקיוול רשמה 78 מסירות, סרס מסרה 50 יחידות, ל-JAC נרשמו 36 מסירות ואילו מקסוס רשמה 30 מסירות. טסלה כרגיל חיה ממשלוח למשלוח ורשמה החודש רק 2 מסירות, וגם באייוייז ממתינים לאוניה הבאה ומסרו החודש רכב אחד בלבד.
פורסם לראשונה ב- 07.02.22
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות