כעת, חשפה מיצובישי את הדור החדש השני של ה-ASX לשווקי אירופה, כאשר מדובר בלא אחר מאשר רנו קפצ'ור מהדור הנוכחי, המבוסס על פלטפורמת CMF-B המשמשת גם את ניסאן ג'וק.
ה-ASX החדש צפוי להגיע לישראל באמצע שנת 2023 ובתקינה אירופאית, בעוד הדגם הנוכחי ימשיך להימכר במקביל ובתקינה אמריקאית. כדי לבדל בין השניים, עשויה היבואנית לקרוא ל-ASX מבית רנו בשם "ASX קרוס".
עיצוב ומידות
מיצובישי ASX חולק כאמור פלטפורמה ומכלולים עם רנו קפצ'ור ובהתאם העיצוב זהה כמעט לגמרי. מלפנים הסבכה העליונה קיבלה עיצוב מעט שונה עם גימורי ניקל משני צידי סמל מיצובישי, בעוד יחידות התאורה וחלקו התחתון של הפגוש נותרו זהים. באופן מפתיע, מיצובישי בחרו שלא להלביש על הקפצ'ור את עיצוב החזית בסגנון ה"דיינמיק שילד" של המותג היפני.
גם מאחר המצב דומה, כאשר הפנסים והפגוש נותרו זהים, ואילו במקום לוגו "רנו" נותרה רק בליטת מצלמת הרוורס, באופן פחות אלנגטי. לעומת הקפצ'ור, שם המותג מתנוסס הפעם לרוחב דלת תא המטען ואיל שם הדגם הוצמד לצידה השמאלי.
גם מבפנים נפגוש בתא נוסעים זהה לגמרי לזה של האח הצרפתי למעט ידית הילוכים שונה וכמובן סמל מיצובישי בטבור ההגה.
בהתאם לכך, מידות המרכב נותרו זהות לקפצ'ור ובהשוואה ל-ASX הותיק זה החדש קצר ב-13.8 ס"מ, צר ב-1.3 ס"מ, נמוך ב-6.9 ס"מ ואילו בסיס הגלגלים שלו קצר ב-3.1 ס"מ.
יחידות הנעה
מיצובישי ASX החדש ישווק עם 4 יחידות הנעה, כולן מבית רנו. לגרסת הכניסה מנוע טורבו-בנזין 3 צילינדרים, בנפח 1.0 ליטר, המוכר מרנו קליאו המשווקת בישראל. ההספק עומד על 90 כ"ס והמנוע משודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים.
מנוע טורבו-בנזין נוסף יהיה בנפח 1.3 ליטרים, עם 4 צילינדרים ומערכת מיקרו-היברידית, כאשר ההספק עומד על 140 כ"ס והוא משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ובחו"ל יוצע גם עם תיבה ידנית 6 הילוכים.
הגרסה ההיברידית מוכרת לנו מרנו ארקנה ולה מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים וסוללה בנפח 1.3 קוט"ש כאשר ההספק עומד על 140 כ"ס. בראש היצע יחידות ההנעה עומדת היברידית-נטענת ולה גם כן מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים, כאשר הסוללה גדולה יותר, 10.5 קוט"ש והיא מספקת טווח נסיעה של כ-50 ק"מ. ההספק המשולב עומד על 160 כ"ס.
ה-ASX מבית רנו צפוי להימכר בארץ עם מנוע 1.3 ליטרים והנעה מיקרו-היברידית, לצד הגרסה ההיברידית שאיננה נטענת.
פורסם לראשונה ב- 21.09.22
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות