בקצרה:
- לשמועות יש אישור: מכשירי תנועה רכשה את EV-מוטורס
- תקבל כך ייצוג למותגים חשמליים מסין
- גולת הכותרת: זיכיון מותג לוטוס שבדרך ארצה
בעלות חדשה: מכשירי תנועה, מיבואניות הרכב הוותיקות בענף ומי שהחזיקה בעבר בזכייניות על מותגי פורד, קרייזלר ופורשה, וכיום משווקת את מכוניות סוזוקי, הודיעה על רכישת מניות שליטה של 60% בעבור סכום של 40 מיליון שקל ב-EV-מוטורס.
החברה המקומית הצעירה שנוסדה לפני כשש שנים, מחזיקה בזיכיון הייבוא למותגים הסיניים JAC, ארקפוקס ו-WM, כמו גם LEVC ("המונית הלונדונית"), Weichai (מסחריות), Ankai (אוטובוסים) ולאחרונה גם יצרנית מכוניות הספורט לוטוס.
לדברי צבי נטע, יו"ר מכשירי תנועה, הרכישה תאפשר למכשירי תנועה לשווק רכבים חשמליים תוצרת סינית הזוכים לפופולריות אדירה בשוק הישראלי מצד אחד, ומצד שני תעניק כניסה לקטגוריה צעירה יחסית של מסחריות ומשאיות חשמליות.
למרכז הזירה: הדגם הראשון שישווק תחת הבעלות החדשה הוא ה-WM W5, שיגיע לכבישי הארץ אחרי החגים, יותר משנה לאחר המועד המקורי. הוא ינסה להתמודד מול רבי המכר בשוק כמו BYD אטו3, ג'ילי גיאומטרי C ו-MG ZS EV. הוא מצויד במנוע החשמלי המעביר 218 כ"ס ישירות לגלגלים הקדמיים, עם אפשרות בחירה בין שני מארזי סוללה - 52.5 קוט"ש עם טווח של כ-300 ק"מ או 69 קוט"ש וטווח של כ-450 ק"מ.
JAC תנחית כאן בתחילת השנה את ה-Yiwei, חשמלית קומפקטית שצפויה להיות אלטרנטיבה - עם ממדים צנועים במעט - למתחרות כמו MG4 ו-BYD דולפין. היא תוצע עם שתי מערכות הנעה - 95 כ"ס ומצברי 41 קוט"ש המאפשרים כ-320 ק"מ ו-136 כ"ס עם מצברי 51.5 קוט"ש וכ-400 ק"מ של טווח. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים צנוע ("6.2) ומסך מגע גדול ("12.8 או "15.6) ומערכות בטיחות מתקדמות.
אחרונה היא ארקפוקס, חטיבת החשמליות המתקדמת של ענקית הרכב BAIC עם שני דגמים, האלפא S כמשפחתית גדולה והאלפא T כרכב פנאי על אותו בסיס (291.5 ס"מ בסיס גלגלים). שניהם יוצעו בגרסאות הנעה קדמית (218 כ"ס) או כפולה (435) כ"ס וסוללות 67.3 קוט"ש או 93.6 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של בין כ-380 ליותר מ-500 ק"מ בהתאם לגרסה.
ספורט ומסחרי: עוד בתכניות תחילת שיווק למשאית חשמלית של JAC במשקל 7.5 טון שכבר נחתה בארץ וצפויה להתחיל בקרוב בדיקות אבזור. במהלך השנה הבאה תנחת כאן גם גרסת חשמלית ל-JAC T9, טנדר קומפקטי שבגרסאות דיזל מהווה אלטרנטיבה למתחרים כמו טויוטה היילקס ואיסוזו די-מקס.
במכשירי תנועה מאשרים באופן רשמי, כחודשיים לאחר הפרסום הראשון בiCar, כי לוטוס בדרך לישראל, עם יחידות ראשונות שצפויות לנחות כאן עוד לפני סוף השנה. ראשונה תנחת כאן האמירה, מכונית ספורט עם מנוע מרכזי שתתמודד מול מתחרות כמו פורשה קאיימן ואלפין A110.
היא גם תהיה המכונית האחרונה עם מנוע בנזין שתייצר לוטוס עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה. האחת מגיעה ממרצדס AMG - טורבו בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ו-365 כ"ס, ותיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד. השנייה מגיעה מטויוטה - V6 בנפח 3.5 ליטר בסיוע מגדש על, עם הספק של 405 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית.
עוד תגיע האלטרה, דגם ראשון של לוטוס עם הנעה חשמלית ויותר משתי דלתות. ובחירה בין שתי מערכות הנעה כפולה באמצעות צמד מנועים - עם 603 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש 4.5 שניות, או בגרסת R עם 905 כ"ס ו-2.95 שניות ל-100 קמ"ש. לשתיהן סוללות 112 קוט"ש במתח של 800 וולט עם טווח נסיעה של 600 ק"מ או 490 ק"מ ב-R. טעינה מהירה (350 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות.
פלטפורמת EPA (ר"ת Electric Premium Architecture) הייעודית להנעה חשמלית של לוטוס, מבטיחה איכויות דינמיות גבוהות הודות למתלי אוויר אדפטיביים, מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ובלמים קרמיים עם קאליפר בעל 10 בוכנות מלפנים.
לאחר מכן תצטרף אליה גם מכונית סדאן שטרם נחשפה (מכונה 'טייפ 133'), על בסיס אותה פלטפורמה, עם מערכות הנעה דומות במטרה להתחרות בפורשה טייקן.
פורסם לראשונה ב- 04.09.23
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות