כלכלת העולם מתחילה להתאושש באיטיות ממשבר הקורונה, ובימים האחרונים יותר ויותר מדינות הודיעו על צמצום המגבלות וחזרה חלקית לשגרה. גם בעולם הרכב מגיבים בהתאם, ומספר יצרניות גדולות הודיעו בימים האחרונים על חזרה לייצור רכבים.

בכל מקרה, העבודה במפעלי החברה תתקיים במתכונת מצומצמת בהתאם לביקושים ולזמינות החלקים, תוך הקפדה על מרחק של מטר וחצי בין העובדים, שימוש במסיכות פנים, חיטוי סביבת העבודה והקפדה על אי-מגע במהלך החלפת המשמרות.
מפעלי החלפים של פולקסווגן שבו לעבודה באופן חלקי כבר ב-6 לאפריל, על מנת לתמוך במפעלי הייצור בסין - שם כבר פועלים 32 מתוך 33 המפעלים של החברה, עד כה ללא דיווחים על מקרים של הידבקות בקורונה.

בטויוטה יפעילו השבוע (22.4) את המפעלים בצרפת ובפולין, שם מיוצרים דגמי היאריס וכן חלקים נוספים. המפעל בצרפת הושבת ב-17.3 ויחזור לפעולה אחרי כמעט 5 שבועות. בשלב זה תעבוד במפעל משמרת אחת מתוך 3 בשל הביקושים הנמוכים. החברה תחלק מסכות הגנה ונוזלי חיטוי לעובדים, הישיבות יתקיימו בנוכחות מצומצמת, דלתות ישארו פתוחות וחדרי האוכל במפעל יסגרו ובמקום זאת יתבקשו העובדים להביא מזון מהבית. מפעלי החברה בטורקיה ישובו לעבודה במועד מאוחר יותר.
גם מפעלי וולוו בשבדיה יחזרו השבוע לפעילות אחרי השבתה קצרה, כאשר מספר הנוכחים באולמות הייצור יוגבל. כל העובדים יעברו מדידת חום ובדיקה של רמת החמצן בדם בתחילת כל יום עבודה. מפעלי החברה בגנט, בלגיה, יחזרו לפעילות מחר באופן מצומצם, ואילו המפעל בדרום קרוליינה, ארה"ב, יחזור לפעולה רק ב-11 במאי.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות