השלב הראשון בפתרון משבר הזהות של סיאט היה הצגת סיאט אלתיאה והדור השני של סיאט לאון [לחוות דעת על הרכב - סיאט לאון]. זה האחרון הוצג לראשונה בשנת 2005, ושפת העיצוב החדשה זכתה לביקורות אוהדות. ומאז, היצרן ניסה לגבש 'קוד לבוש' אחיד לשאר דגמיו. כל זאת לצד שמירה על קווי העיצוב החדשים. בהמשך הוצגו סיאט טולדו ואקסאו - וכדי להשלים את הליין אפ החדש, הוצג הדור הבא של סיאט איביזה [לחוות דעת על הרכב - סיאט איביזה].
כעת חזרו סיאט לאון ואלתיאה (בכל הוריאציות שלה) אל שולחן הניתוחים. נציין כי השינויים החיצוניים שבוצעו הם מינימאליים וכמעט לא נבדלים מעיצובי הדור הקודם. חדי העין יוכלו להבחין בשבכה קדמית חדשה, מראות שונות וחישוקי סגסוגת עם עיצוב מחודש. בנוסף, הוקטן לוגו החברה, ועודנו עיטורי הכרום שמסביב. מאחור, ניתן לזהות עדכון קטן בפנסים וחלון אחורי גדול יותר לטובת שדה ראייה מורחב.
סיאט לאון אחרי מתיחת הפנים / צילומים: יצרן
בסיאט מבטיחים כי תא הנוסעים של סיאט לאון וסיאט אלתיאה החדשות יותר איכותי ומוקפד, בזכות שימוש בחומרי דיפון יקרים יותר. הקונסולה המרכזית ולוח המחוונים קיבלו מראה חדש אך קווי המתאר נשארו דומים בסגנונם לאלו של הדור הקודם. הקונים המאושרים יוכלו לבחור בצבעי ריפוד חדשים שנוספו, ובמגוון רחב של תוספות המוכרות מדגמי הקונצרן, כגון מערכת אופטית לסיוע בחניה.
עוד חידוש הוא מערכת אלקטרונית חדשה העונה לשם XDS. מערכת זו עובדת ביחד עם מערכת בקרת היציבות (ESP). מערכת ה-XDS מתפקדת כדיפרנציאל מוגבל החלקה, ותשפר את אחיזת הכביש במצב של החלקת הצמיג עקב בלימה.
סיאט לאון המחודשת - תא הנוסעים עבר שינויים קלים
היצע המנועים של סיאט לאון ואלתיאה כולל עשרה מנועים שונים, כאשר לא כולם ישווקו בארץ. כחלק ממתיחת הפנים, כל המנועים שודרגו ולוטשו. ניתן למצוא בהיצע את רוב יחידות ההנעה המוכרות מדגמי פולקסווגן, כולל מנוע TSI בנפח 1.8 ליטר (160 כ"ס), ואת החזק בהיצע: 2.0 ליטר TSI, שכעת מספק 211 כ"ס (לעומת 200) וכבר מניע את אודי Q5. מנוע הטורבו דיזל 2.0 (170 כ"ס) שודרג משמעותית, וכעת מצויד במסילה משותפת להזרקת דלק ישירה.
סיאט אלתיאה ולאון המחודשות תגענה ארצה לקראת מחצית שנת 2009, ונכון לעכשיו לא ידוע על שינויים במחירים.
לדגמי סיאט בישראל - סיאט