בשנתיים האחרונות ההבטחות של יבואני הרכב להשקת דגמים חדשים היו כתובות על הקרח, ודחיות חוזרות ונשנות בהגעת הדגמים לישראל היו עניין שבשגרה. אבל לאחרונה נראה שהחיים חוזרים למסלולם, מחסני הערובה של היבואנים מתמלאים וההשקות מתקיימות במועדן, פחות או יותר.
בשבועות הקרובים, לקראת חג הפסח ובתקופה שלאחריו, ינחתו בישראל שורה של דגמים חדשים. אספנו כאן את המסקרנים שבהם.
EvEasy לימו - מותג החשמליות הסיניות מבית רנו, שבאירופה מכונה בשם "מובילייז" ומיועד בעיקר לחברות התחבורה השיתופית, יערוך בכורה מקומית במהלך השבוע הבא וימכר כאן גם לצרכן הפרטי. הדגם הראשון שכבר נחת כאן הוא משפחתי קלאסי בתצורת סדאן, עם מימדים דומים לאלו של סקודה אוקטביה, מנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס וטווח נסיעה מוצהר של כ-450 ק"מ. המחיר המשוער הוא 160 אלף שקל.

סובארו BRZ - בימים הקרובים יתחיל להימכר כאן הדור השני למכונית הספורט המשובחת, במחיר צפוי של כרבע מיליון שקל. המנוע הוא עדיין ארבעה צילינדרים בוקסר, אבל בנפח 2.4 ליטר, עם 228 כ"ס - 28 כ"ס יותר ממנוע 2.0 ליטר ב-BRZ היוצאת. כבעבר, מחובר המנוע לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית. ההנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.3 שניות לתיבה הידנית (1.3 שניות פחות) ו-6.8 שניות לתיבה האוטומטית (1.4 שניות פחות). בקרוב על מסלול המירוצים הקרוב לביתכם.
.jpg)
יונדאי איוניק 6 - אחת החשמליות המסקרנות ביותר של השנה הנוכחית נחתה לפני מספר שבועות בארץ תתחיל להימכר כאן זמן קצר לאחר החג. האיוניק 6 היא מכונית מנהלים בתצורת סדאן, שחולקת עם האיוניק 5 המוכרת את פלטפורמת E-GMP ותתחרה בעיקר בטסלה מודל 3. היא צפויה להימכר כאן עם שתי מערכות הנעה. עם מנוע חשמלי אחורי המעביר 228 כ"ס לגלגלים הסמוכים אליו עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות וטווח נסיעה של 614 ק"מ, או בגרסה כפולת הנעה שמוסיפה מנוע מלפנים המחובר לגלגלים הסמוכים אליו עם 325 כ"ס בסך הכל, 5.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 583 ק"מ.

MG4 - חשמלית מסקרנת נוספת, הפעם לסגמנט המשפחתיות-קומפקטיות. מדובר אמנם בדגם סיני, אך כזה שנוצר עבור אירופה במטרה להתחרות בפולקסווגן ID.3 וגם בגרסאות החשמליות של רנו מגאן ופיג'ו 308. באירופה היא משווקת בשתי גרסאות, כאשר לגרסת הבסיס יש 170 כ"ס, מצברי 51 קוט"ש וטווח נסיעה רשמי של 350 ק"מ, בעוד לגרסה הבכירה יש כבר 204 כ"ס ומצברי 64 קוט"ש עם טווח נסיעה של כ-450 ק"מ. ההנעה בשני המקרים היא לגלגלים האחוריים, והביצועים טובים למדי. עדיין לא ברור איזה גרסאות ישווקו אצלנו. למבחן הדרכים >>
.jpg)
טויוטה קורולה - המשפחתית הפופולארית נעדרה בחודשים האחרונים מאולמות התצוגה של היבואנית המקומית, אך צפויה לחזור אל השוק לקראת סוף חודש אפריל לאחר שעברה מתיחת פנים. העיצוב החיצוני כמעט ולא השתנה, אך סביבת הנהג לעומת זאת עברה שדרוג מתבקש, עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3) ומסך מגע גדול מבעבר ("10.5 במקום "8). גם מערכות הבטיחות שודרגו, ולמערכת ההנעה ההיברידית נוספו 18 כ"ס (כעת 140 כ"ס), מה שמבטיח ביצועים טובים יותר עם שיפור ניכר בתאוצות. למבחן הדרכים >>
%20(7).jpg)
פיאט דובלו - דור חדש למסחרית הקומפקטית ינחת כאן בקרוב, ככל הנראה עוד לפני חג הפסח. הפעם מדובר בתאום נוסף לסיטרואן ברלינגו, בדיוק כמו אופל קומבו וטויוטה סיטי. בשלב הראשון הוא יוצע עם מנוע הדיזל המוכר של הצרפתים (1.5 ליטר, 130 כ"ס), בהמשך תצטרף גם גרסה חשמלית בשם E-Doblo שתציע הספק של 136 כ"ס וטווח חשמלי של כ-280 ק"מ.

שברולט טראקס - דור חדש לרכב הפנאי הקטן יגיע ארצה לאחר הפסח ויתמקם מעל הטריילבלייזר בהיררכיית הדגמים של המותג. מבחינת המימדים, הטראקס החדש יהיה גדול משמעותית מקודמו, עם אורך של 453.7 ס"מ (תוספת של 28 ס"מ), רוחב של 182.3 ס"מ (4.7+) ובסיס גלגלים משפחתי למהדרין של 270 ס"מ (14.5+). הגובה דווקא הונמך ב-8.8 סנטימטרים משמעותיים, זאת לטובת שיפור ההופעה הספורטיבית ומקדם הגרר. הוא ישווק כאן עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטרים (139 כ"ס) ועם תיבת 6 הילוכים אוטומטית, במחיר משוער של כ-160 אלף שקל.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות