בקצרה:
- ה-S/T היא גרסת קצה ל-911 בייצור מוגבל ל-1,963 יחידות
- עם מנוע מה-GT3 RS, תיבה ידנית ומראה קלאסי מהטורינג
- המחיר: 2.5 מיליון שקל, אחת מהן בדרך ארצה
מתנת יומהולדת 60: ה-S/T היא גרסת קצה ל-911 שעברה השבחה בוויסאך, חטיבת הביצועים של פורשה, לרגל חגיגות שישים להולדתה. הייצור יוגבל ל-1,963 יחידות המסמלות שנת לידה, ואחת מהן בדרכה ארצה.
מאחור מוצב מנוע בנזין אטמוספרי, בוקסר עם שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר מה-GT3 RS. הוא מחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית ייחודית עם יחסי העברה קצרים יותר ומצמד וגלגל תנופה קלים ב-10.5 ק"ג מאלו שבתיבה הידנית של ה-GT3 טורינג.
הביצועים זהים לטורינג, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, ל-200 קמ"ש ב-11.9 שניות בדרך ל-300 קמ"ש מרביים.
הקלה ביותר: עם 1,380 ק"ג על כף המאזניים, ה-S/T היא הגרסה הקלה ביותר בהיצע ה-911, 40 ק"ג פחות מה-GT3 טורינג. הפחתת המשקל מגיעה כתוצאה משימוש מסיבי בקרבון למכסה הקדמי, לכנפיים מלפנים, לדלתות ולכלוב הבטיחות ולמוט המייצב מאחור.
עוד ברשימה חישוקי ("21 מאחור, "20 מלפנים) מגנזיום עם מנגנון נעילה מרכזי, פחות חומרי בידוד, שמשות דקות יותר ומצבר ליתיום-יון קל משקל.
מערך המיתלים משלב עצמות עצה כפולות מלפנים בדומה לגרסאות GT3 אבל מתלה אחורי רב חיבורי ללא מנגנון היגוי אחורי אקטיבי (ובכך נחסכים עוד כמה קילוגרמים) בדומה לדגמי קררה הבסיסיים, עם בלמים קרמיים כציוד תקני.
העיצוב החיצוני דומה לטורינג, עם מראה קלאסי נטול כונסי ומסיטי אוויר מסיביים. סביבת הנהג ייחודית עם מושבי באקט (עשויים קרבון) מרופדים בקורדרוי, דיפוני עור דו-גוניים בקונסולה ורצועת פתיחת הדלת מעור לעומת בד בטורינג.
מה אנחנו חושבים: אפשר לראות ב-S/T ניסיון נוסף של פורשה לסחוט את טיפות הלימון האחרונות מה-911, לפני שלא תוכל עוד לעשות שימוש בבנזין טהור ותהיה חייבת להסתייע בחשמל. ואפשר גם לראות בה את האמביציה והשאיפה של המעצבים והמהנדסים הגרמנים לשדרג ולגוון עוד יותר את המתכון הקרוב לשלמות. אנחנו רואים בה את האופציה השניה, ולטעמנו מדובר בגרסה האולטימטיבית והטהורה ביותר. לו רק היו לנו 2.5 מיליון שקל פנויים.
פורסם לראשונה ב- 02.08.23
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות