בקצרה:
- ה-AMG GT שומרת על V8 ומוסיפה הנעה כפולה
- הממדים שגדלו מאפשרים צמד מושבים מאחור
- שיווק מקומי - במהלך השנה הבאה
טייק 2: מרצדס חשפה דור שני ל-AMG GT, המחליפה את קודמתה אחרי כמעט עשור, וזו שתנסה פעם נוספת להתמודד מול המתחרה הנצחית – פורשה 911. כבסיס משמשת פלטפורמה ה-SL העדכנית, עם ממדים שגדלו משמעותית בהשוואה ל-GT היוצאת – תוספת 18.5 ס"מ לאורך (473 ס"מ), 4.5 ס"מ לרוחב (198.5 ס"מ) ו-7 ס"מ לבסיס הגלגלים (270 ס"מ).
הגידול בממדים מאפשר שילוב צמד מושבים מאחור, המתאימים לדברי מרצדס לילדים בגובה של עד 1.5 מטר. תא מטען בנפח 321 ליטר (146 ליטר יותר) עם אפשרות להגדיל אותו ל-675 ליטר באמצעות קיפול גב המושבים האחוריים.למרות שהפלטפורמה עושה שימוש ניכר באלומיניום ומגנזיום, המשקל העצמי גדל בכ-350 ק"ג משמעותיים (1,970 ק"ג).
עדיין V8: על ההנעה מופקד עדיין מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשים מה-GT היוצאת, עם 476 כ"ס ב-GT55 או 585 כ"ס ב-GT63. הוא מחובר ישירות לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית של AMG עם מצמדים במקום ממיר מומנט (MCT), ולהנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. זאת בשונה מה-GT היוצאת שצוידה בתיבה כפולת מצמד במיקום אחורי (לטובת חלקות משקל אופטימאלית) והנעה רק לגלגלים האחוריים.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ל-GT55 ו-3.2 שניות ל-GT63, איטי מגרסאות טורבו (2.8 שניות) וטורבו S (2.7 שניות) של המתחרה הגרמנית.
המיתלים עשויים אלומיניום מחושל ומקטינים את המשקל הבלתי מוקפץ, והם נתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים, ומוטות מייצבים אקטיביים המסייעים לצמצום זוויות הגלגול. יש גם מערכת הרמה לחלק הקדמי (3 ס"מ) לטובת מעבר פסי האטה, הזוכרת את מיקומם באמצעות ה-GPS ומגביהה אוטומטית את הרכב. היגוי אחורי אקטיבי (2.5 מעלות) הוא ציוד תקני כמו גם בלמי ענק מחומרים מרוכבים (360-390 מ"מ לפנים-אחור).
מסיט אוויר המוצב מתחת למכסה המנוע יורד כלפי מטה (כ-4 ס"מ) במהירות גבוהה מ-80 קמ"ש ומייצר אפקט ונטורי שאחראי לתוספת כוח הצמדה, ויש כמובן מסיט אוויר נוסף המתרומם אוטומטית בקצה תא המטען. כאופציה תוצע חבילה אווירודינמית הכוללת מסיטי אוויר נוספים סביב למרכב וכנף אחורית קבועה.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני שומר על דמיון ל-GT היוצאת, לרבות תצורת קופה עם מכסה מנוע ארוך מלפנים בעוד סבכת הפסים המפורסמת (פאן-אמריקנה) גדלה משמעותית עם יחידות תאורת לד-דיגטלי. סביבת הנהג דומה ל-SL לרבות גלגל הגה עם צמד חוגות לשליטה במצבי נהיגה, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("11.9) בקונסולה המרכזית.
כאופציה תוצע מערכת טלמטריה מתקדמת למסלול המרוצים המסוגלת לנטר כ-10 פעמים בשניה מידע מהרכב (מהירות, האצה, זווית היגוי, בלימה) כמו גם זמני הקפה במסלול ולסייע כך לשיפור מיומנויות הנהג. כל מערכות הבטיחות המוכרות של מרצדס ישולבו גם ב-GT.
מה אנחנו חושבים: עם ה-AMG GT החדשה נראה שמרצדס הלכה לכיוון הנגשת הביצועים לכל נהג ובכל מזג אוויר, לצד שיפור תנאי המחיה כדי לפנות לקהל גדול יותר. המחיר: תוספת משקל רצינית שללא ספק תשפיע על היכולות הדינמית. עד כמה זה יפגע בה, אם בכלל, וכיצד תתמודד על המסלול והכביש בפורשה? נדע רק אחרי שננהג בה.
פורסם לראשונה ב- 20.08.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות