בתחילת 2021 תיכנס לתוקפה באירופה רגולציית הזיהום המחמירה, אשר משיתה על יצרני הרכב קנסות כבדים על כל רכב שיעבור את ממוצע הפליטות של 95 גר' CO2 לק"מ. מרבית היצרניות כבר נערכו לסיטואציה המאתגרת עם דגמים חשמליים, דגמי פלאג-אין הייבריד או פשוט על ידי השתתפות בממוצעי הפליטות עם יצרניות "ירוקות" כמו טסלה.
העיצוב של סוזוקי סווייס נבדל מזה של
הקורולה סטיישן בחלק הקדמי, עם יחידות תאורה שונות במעט בחלקן הפנימי, סמל המותג שממוקם על מכסה המנוע במקום על הגריל הקדמי ובתי פנסי ערפל שממוקמים בנפרד מהגריל עצמו. מהצד, מאחור ובתא הנוסעים מדובר ברכבים זהים לחלוטין.
בעוד הקורולה סטיישן משווקת באירופה עם שני מנועים היברידיים (1.8 ו-2.0 ליטרים) ועם מנוע טורבו-בנזין, סוזוקי סווייס תשווק רק עם המנוע ההיברידי המוכר בישראל בנפח 1.8 ליטרים - המנוע החסכוני ביותר בהיצע. ההספק, כמו אצל הקורולה, עומד על 122 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות.
גם האבזור ומערכות הבטיחות שתציע הסטיישן של סוזוקי דומים לאלו שמציעה הקורולה, עם מסך מולטימדיה צף בגודל 8 אינץ', קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב ועוד.
מהיבואנית "מכשירי תנועה" נמסר כי טרם התקבל אישור סופי מהיצרנית בנוגע למועד הגעתם לישראל של סוזוקי סווייס וסוזוקי אקרוס, צמד הדגמים המתבססים על דגמי טויוטה, אך יש בהחלט כוונה לייבא אותם ארצה.
פורסם לראשונה ב- 16.09.20
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות