אל שוק ה"מנהלים 2 ליטר", שהולך ומצטופף כיום במכוניות חדשות וסופר-מודרניות, תצטרף בשנה הבאה גם ה-C5 החדשה. המכונית אמורה להוות קפיצת מדרגה עבור היצרן בכל הנוגע לאיכויות הייצור. יש לה שלדה בעלת קשיחות מבנית מופלגת, מרווחי גוף הדוקים, בידוד רעשים מושקע מאד ותא נוסעים, שמתכנניו קראו יותר מכמה פרקים בספרי הלימוד של ב.מ.וו ושות'. עיצוב המכונית אלגנטי ושמרני ומתקרב הרבה יותר לקונצנזוס מאשר ה-C5 הנוכחית. זוהי אחת המכונית הגדולות בקבוצתה עם אורך של 4.78 מ' ורוחב של 1.86 מ'. תא הנוסעים עתיר בטכנולוגיות בטיחות, בידור ונוחות מדור אחרון (יש אופציה למערכת מסאז' במושב האחורי למשל ומערכת מולטימדיה, שנשלטת באמצעות "עכבר" מרכזי בהתאם לצו האופנה). השאיפה של סיטרואן להתקרב אל לב הקונצנזוס ניכרת גם במפרט הטכני: לראשונה מציעה החברה בחירה בין מערכת מתלי מתכת מקובלים, נוסח הפיז'ו 407, לבין מערכת המתלים הידרה-אקטיבית, שהפכה עם השנים לסמל המסחרי של סיטרואן אך יש החוששים ממורכבותה. הדגמים האוטומטיים יצוידו במערכת ההיפראקטיבית, שתגיע ארצה. המנוע העיקרי בישראל יהיה ה-2 ליטר בנזין המוכר בהספק 143 כ"ס אם כי נבחן גם הייבוא של מנוע 1.8 ליטר בנזין "ירוק" וסופר חסכוני בהספק 127 כ"ס. יש גם שלל מנועי טורבו-דיזל ולאור הטיפוס בסולם הסטטוס (ומן הסתם במחיר) של המכונית, היא עשויה לנחות כאן גם עם מנועי V6 בנזין ודיזל. ספק רב אם תגיע לכאן גרסת הסטיישן.
סיטרואן C5 החדשה
לדגמי סיטרואן בישראל- סיטרואן
פורסם לראשונה ב- 01.01.08
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות