עד כה הגבולות היו ברורים: סקודה, החטיבה הצ'כית של פולקסווגן, יצרה מכוניות זולות ומשמימות. פולקסווגן יצרה מכוניות סולידיות, סיאט פנתה אל הנשמה ואודי שירתה כמותג היוקרה של הקונצרן. נראה כי כעת הגבולות מטשטשים – כך למשל סקודה סופרב החדשה פולשת לפלח שוק מכוניות הסלון הנשלט על ידי אודי, וכך גם סקודה יטי החדש – ג'יפון ראשון עבור החברה הצ'כית, המהווה התנסות ראשונה של החברה באחד מפלחי השוק החשובים באירופה.
סקודה יטי [לעמוד הדגם בקטלוג - סקודה יטי] הוצג לראשונה כדגם קונספט בתערוכת ז'נבה 2005, ומעט לאחר מכן הכריזה החברה הצ'כית על כוונה להביא את המכונית לייצור. כוונה זו לא התממשה עד תערוכת ז'נבה 2009 – שם עומדת הגרסה הסדרתית של הג'יפון החדש, באותו מקום בו עמד הקונספט 4 שנים לפני כן.
סקודה יטי החדשה. שבכה מוכרת ומראה קרבי / צילומים: יצרן
בגרסתה הסדרתית – ושלא כצפוי מקונספט לא מחייב – שומרת סקודה יטי על קווי המתאר של הקונספט, עם שבכה אופיינית לסקודה (הלקוחה, כך הצ'כים, ממטוסי קרב) המשותפת גם עם סקודה פאביה, רומסטר ואוקטביה. כמו כן נשמר צמד פנסי הערפל הבולטים, המעניקים למרכב מראה אגרסיבי. לטובת היעילות על פס היצור, איבדה היטי את הגג הצבוע בלבן ואת הידיות המוסתרות של הדלתות האחוריות.
מתחת לשבכה המוכרת, אין הפתעות. סקודה יטי מתבססת על סקודה אוקטביה, שבתורה מתבססת על פולקסווגן גולף. ולמרות היחוס המשפחתי הסבוך, היטי מקבלת מראה יחודי אשר מזכיר דווקא את סקודה רומסטר. גם הממדים החיצוניים דומים למיניוואן הקומפקטי של החברה, עם נתון אורך של כ-4.2 מטרים.
באירופה, סקודה יטי מציעה מגוון רחב של יחידות הנעה – כאשר 3 מהן לוגמות סולר ו-2 מהן בנזין. היחידה שתגיע לישראל בשלב ראשון היא יחידת הבנזין בנפח 1.2 ליטרים, הנעזרת במגדש טורבו על מנת להפיק 105 כוחות סוס. יחידה זו תוצע עם מערכת הנעה קדמית בלבד, בעוד יחידת הטורבו-דיזל, שתגיע אלינו במהלך החודשים הקרובים – 2.0 ליטרים עם הספק של 140 כוחות סוס – תשודך גם למערכת הנעה כפולה מתוצרת האלדקס.
סקודה יטי החדשה. גם מאחור המראה קרבי
תיבת ההילוכים של סקודה יטי תהיה תיבת ה-DSG כפולת המצמדים המוכרת –עם שישה יחסי העברה בגרסת הבנזין, ושבעה בגרסת הדיזל.
בפן הבטיחותי, תצוייד סקודה יטי ב-6 כריות אוויר (8 בדיזל) וכן במערכת בקרת יציבות (ESP) כסטנדרט. במבחן הריסוק הפומבי של איגוד EuroNCAP זכתה המכונית לציון ריסוק מירבי של 5 כוכבים.
בשלב זה, כאמור, מגיעה סקודה יטי לישראל בגרסת הנעה אחת (1.2 TSI) וב-2 רמות אבזור לבחירה: Ambition הבסיסית, הכוללת מערכת בקרת אקלים, חישוקים קלים ופנסי ערפל, ו-Experience המוסיפה חישוקים בקוטר "17, פנסים עוקבי פניה, ומערכת שמע מורחבת הכוללת מסך מגע ומחליף דיסקים.
סקודה יטי תעלה לצרכן הישראלי 134,900 ש"ח בגרסה הבסיסית, ו-10,000 ש"ח נוספים עבור הגרסה המאובזרת.