רנו סניק טוענת לתואר ממציאת הקטגוריה. ובכן, זה נכון חלקית. אני מסביר: הונדה, אותה יצרנית יפנית בקצה השני של העולם הייתה הראשונה להציג מיניוואן על בסיס מכונית קומפקטית עם ה"שאטל". אבל רנו, ממש מעט זמן לאחר מכן, הפכה את הרעיון לאומנות של ממש והוכיחה את הפוטנציאל המסחרי (כמו גם הרעיוני) של הקונספט. לכן, עם הצגת הדור החדש לסניק (השלישי במספר) ההתרגשות ברנו הייתה גדולה. הפרטים לפניכם.
כמקובל בקטגוריה, הסניק החדשה מבוססת על המשפחתית הקומפקטית של היצרנית הלוא היא רנו מגאן העדכנית ביותר (בגרסתה האירופאית ולא בזו המגיעה אלינו בתור "מגאן פלואנס"). הסניק החדשה מוצעת בשתי גרסאות מרכב: האחת קצרה ומתאימה לחמישה נוסעים והשניה ארוכה שמוסיפה, מלבד שורת מושבים שלישית, גם את הכינוי "גרנד" לשמה.
רנו גרנד סניק החדשה. העיצוב לא פורץ דרך / צילומים: יצרן
מעצבי רנו בחרו שלא לצאת מגדרם עם עיצוב נועז וחדשני, את זה הם עשו עם הצגת סניק II היוצאת, ובחרו לעדן ולרכך את עיצובו של הדור הקודם. יחד עם זאת העיצוב אינו משעמם או פשוט מידי. לרנו סניק החדשה מראה מודרני ונעים המתאים את עצמו, כיאה לרוח התקופה, לקו העיצובי הנוכחי של היצרנית (שהוצג לראשונה עם רנו לגונה).
אגב, הסניק נבדלת מהגרנד בכמה סממנים שביניהם פגוש קדמי שונה המעניק לה מראה ספורטיבי וקליל יותר מלאחות הגדולה.
לתא הנוסעים השימושי בעל מראה מודרני על גבול העתידני
תא הנוסעים גם הוא מראה דמיון לדור היוצא עם לוח מחוונים דיגיטלי במרכז הדשבורד אך גם דואג לשמר את מאפייני העיצוב של רנו מגאן עליה הוא מבוסס. בסך הכל מדובר בתא נוסעים בעל עיצוב מודרני מוצלח ולא כזה שיכביד על הנהג.
האבזור שיוצע עם הסניק החדשה יהיה עשיר למדי ויכלול בין היתר מספר אפשרויות למערכת שמע מתקדמות עם חיבורי AUX, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, חיישני גשם ואורות, מערכת בקרת אקלים מתקדמת, מערכת בקרת שיוט, מערכת להתנעה ללא מפתח ועוד.
כאשר מדובר ברנו מדורנית ניתן להניח כי תחום הבטיחות לא נזנח, ופה רנו לא מאכזבת כלל וכלל. אבזור הבטיחות ברנו סניק החדשה יכלול כריות אוויר מהדור האחרון, מערכת בקרת יציבות, משענות ראש למניעת פגיעת "צליפת שוט" ועוד. ברנו אומרים כי רנו סניק החדשה תהיה אחת מהמכוניות הבטוחות בקטגוריה ותזכה ב-5 מתוך 5 כוכבים במבחן הריסוק הפומבי של EuroNCAP.
רנו סניק. קצרה וספורטיבית יותר מהאחות הגדולה
באירופה רנו סניק החדשה תוצע עם מגוון רחב של מנועי בנזין ודיזל. ההיצע יחל עם מנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 1.4 ליטר (130 כ"ס), יעבור דרך מנוע 1.6 ליטר המוכר של היצרנית (110 כ"ס) כשבחזית יעמוד מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר מוגדש טורבו (180 כ"ס).
מנוע הבנזין שרלוונטי אלינו יגיע דווקא מיפן ולא צרפת: מדובר באותה יחידת כח המוכרת לנו מניסאן קשקאי. מדובר במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 140 כ"ס, מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה.
כאמור, באירופה יוצעו מנועי דיזל רבים בטווח הספק שנע בין 85 כ"ס לגרסה הבסיסית ועד לכדי 160 כ"ס לגרסה הבכירה אך ספק אם אלו רלוונטים לשוק הישראלי, בטוח לאור המיסוי הירוק המחמיר עם מנועי דיזל.
רנו סניק החדשה אמורה להגיע אלינו במהלך שנת 2010 אך נכון לעת כתיבת שורות אלו לא נקבעו רמות גימור ומחירים סופיים. עם הגעתה ארצה אנחנו נחזור לעדכן.
לדגמי רנו בישראל - רנו
פורסם לראשונה ב- 10.03.08
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות