בקצרה:
- אקספנג מוכרת כאחת המתקדמות בתעשיית הרכב
- משיקה בישראל שני דגמים, סדאן וקרוסאובר
- נכנסת לקטגוריה דלת במתחרים
מכוונת גבוה - נהיגה ראשונה בחשמליות של אקספנג
תגידו יפה שלום וברוך הבא למותג רכב חשמלי סיני חדש, אקספנג. אמנם, נהגנו בדגמים ששיווקם בארץ מתחיל כעת כבר לפני מספר חודשים, אבל כעת הם מגיעים ארצה. עם כל הפרטים, המפרטים וכמובן המחירים.
ראשית אקספנג P7, משפחתית גדולה שצפויה להתחרות בטסלה מודל 3 וביונדאי איוניק 6 המשווקות כאן, וגם ב-NIO ET5 ו-BYD סיל שצפויות להגיע ארצה בקרוב. הממדים החיצוניים גדולים במעט מאלה של טסלה מודל 3, אך יתרונה הגדול של הסינית, כך אנשיה, הוא בהטמעת טכנולוגיה ברמה גבוהה יותר מהאמריקאית, למשל עדכוני תוכנה (OTA) שיתבצעו מדי מספר שבועות ויכולת אוטונומית ברמה 3.
הסדאן הגדולה תשווק כאן בשתי גרסאות: עם מנוע בודד והנעה אחורית עם 276 כ"ס, או זוג מנועים, הנעה כפולה ו-473 כ"ס. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומדת בהתאמה על 6.7 או 4.1 שניות, בזמן שהמהירות המרבית בשתיהן היא 200 קמ"ש.
לשתיהן אותה סוללת 82.7 קוט"ש של CATL שמספקת טווח נסיעה של 576 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית, 505 ק"מ בהנעה כפולה. הספק הטעינה המהירה עומד על 175 קילוואט ובקצב הזה יספיקו 29 דקות למלא את הסוללה מ-10% ל-80%.
יש שתי רמות גימור נדיבות למדי שכוללות בין היתר מסך מולטימדיה גדול ("15), לוח מחוונים בגודל "10.25, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות וחימום וחלון גג. רמת הגימור הבכירה מוסיפה בין היתר מערכת שמע של 'דינאודיו', אוורור למושבים הקדמיים וחישוקי "19 (במקום "18). ברמת הגימור הבכירה תוצע המכונית - בתוספת תשלום של 33 אלף שקלים - גם עם דלתות מספריים.
מה במפרט הבטיחות? בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון ושמירה על מרכז הנתיב, סיוע אקטיבי למניעת מעבר נתיב כשהשטח לא פנוי, התרעה על פתיחת דלת ועוד.
המחיר עומד על 200 אלף שקלים ברמת הגימור הבסיסית או 267 אלף שקלים לרמה הבכירה. תוספת דלתות מספריים תעלה את מחיר הגרסה הבכירה ל-300 אלף שקלים.
ועכשיו לאקספנג G9, רכב פנאי עם טעינה אולטרה מהירה וממדים גדולים הממקמים אותו בין טסלה מודל Y למודל X. גם הוא ישווק בשתי גרסאות: עם נוע בודד, הנעה אחורית עם 313 כ"ס, או עם זוג מנועים, הנעה כפולה ו-515 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש: 6.4 או 3.9 שניות בהתאמה וגם כאן, המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש.
כמו בסדאן, גם כאן נמצא שני מארזי סוללות. 78.2 קוט"ש שמספק טווח נסיעה של 460 ק"מ, או 98 קוט"ש עם 570 ק"מ (הנעה אחורית) או 520 ק"מ בהנעה הכפולה.
אלא שהספק הטעינה המהירה שונה ועומד על 260 קילוואט בשתי גרסאות ההנעה, ואילו ברמת האבזור הבכירה הקצב מגיע ל-300 קילוואט מרשימים. במפתיע, זמן הטעינה הרשמי זהה בכל הגרסאות ועומד על 20 דקות מ-10% ל-80%.
רמות הגימור ב-P9 כמעט-זהות לאלה שבסדאן, אבל הממדים גדולים יותר והמחיר בהתאם: 270 אלף שקלים להנעה אחורית עם סוללת 78.2 קוט"ש, 310 אלף שקלים להנעה אחורית סוללת 98 קוט"ש, 365 אלף שקלים להנעה הכפולה. מפרט הבטיחות זהה ל-P7 ובכל מקרה זהה בכל הדגמים, הגרסאות ורמות הגימור.
מה אנחנו חושבים: להבדיל מיצרניות סיניות אחרות שמתיימרות להציף את השוק בחשמליות עממיות, אקספנג מנסה להקים מעשית תת קטגוריה שלא ממש קיימת בעולם החשמל - סאב-פרמיום. שם תנסה לבלוט באמצעות רמה טכנולוגית גבוהה, איכות מרשימה ומחיר אטרקטיבי. ולפחות במקרה של ה-P7, זה נראה די מבטיח. נזכיר רק בהקשר זה כי ב-1 בינואר אמור המיסוי על רכב חשמלי לעלות מ-20% ל-35%, ואיתו צפויה עליית מחיר בשני דגמי אקספנג.
פורסם לראשונה ב- 27.11.23
למאמר זה התפרסמו 18 תגובות