בקצרה:
- איוניק 5N היא החזקה והמהירה ביותר של יונדאי
- עם 650 כ"ס ו-3.4 שניות ל-100 קמ"ש
- צפויה לנחות כאן במהלך השנה הבאה
חשמל וביצועים: האיוניק 5N היא חשמלית ראשונה שעוברת השבחה בחטיבת הביצועים הקוריאנית. מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים (238 כ"ס מלפנים, 412 כ"ס מאחור), עם 650 כ"ס במצב 'בוסט' למשך 10 שניות (609 כ"ס במצב רגיל). הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 3.4 שניות, בדרך ל-260 קמ"ש מרביים.
המנוע האחורי משלב בתוכו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, בעוד מחשב חלוקת כוח לפנים-אחור מאפשר בחירה בין לא פחות מ-11 מצבים, לרבות מצב 'דריפט' ייעודי ושמירה מלאכותית על החלקה רצופה באמצעות מחשב חלוקת הכוח בין המנוע האחורי לקדמי.
לא רק קו ישר: לדברי יונדאי, המרכב הוקשח באמצעות הוספת נקודות ריתוך ודבקים מבניים, בעוד המשקל הבלתי מוקפץ הופחת באמצעות ציריות דומות לאלה של ה-i20 מאליפות העולם בראלי. מערך המיתלים כולל קפיצים נוקשים יותר המנמיכים את המרכב ב-2 ס"מ, עם בולמי זעזועים אדפטיביים ומערכת הגה שונה בעלת יחס ישיר יותר לטובת חדות הנהיוג וההיזון החוזר.
על הבלימה מופקדים דיסקים גדולים יותר (400 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור) עם מערכת בלימה רגנרטיבית משודרגת המאפשרת כוח האטה של 0.6G, לדברי יונדאי, הגבוה בתעשייה. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו רחבים במיוחד (275/35) מסדרת HL (ר"ת High Load) הייעודיים לרכב חשמלי שפותחו לראשונה עבור לוסיד אייר, עם יכולת עמידות במשקל גבוה בכ-20% לעומת ל-P-זירו רגילים.
מה עוד צריך לדעת: המצברים גדולים יותר משל איוניק 5 רגילה (84 קוט"ש לעומת 72.6) ולמרות שטווח הנסיעה לא פורסם, יכולת טעינה אולטרה מהירה (350 קילוואט) תהיה דומה עם 18 דקות מ-10% ל-80%. מערכת הקירור של הסוללה והמנועים שופרה על מנת לאפשר עמידות לאורך זמן. הנהג יכול לבחור בין ניהול טמפרטורה לטובת עמידות לאורך זמן או לביצועים מיטביים לקביעת זמן הקפה מהיר או מיאוץ דראג.
העיצוב החיצוני אגרסיבי יותר עם פגושים שונים הכוללים כונסי אוויר מלפנים, מסיט אוויר מאחור, ספוילר אחורי בקצה דלת תא המטען עם פנס בלימה במרכזו, בתי גלגלים מורחבים ב-5 ס"מ וחישוקי "21 ייחודיים.
סביבת הנהג דומה לגרסאות הרגועות יותר במשפחה, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("12.3 כל אחד) אבל עם אפשרות לתצוגת נתוני אקשן וטלמטריה. הגה שלוש הצלעות שונה, עם מתגי שליטה במצבי הנהיגה, ואילו המושבים מציעים תמיכה משופרת. מערכת שמע של Bose מדמה כמה סוגי צליל מלאכותי לרבות מנוע הבנזין המוגדש מה-i30N או של מנוע מטוס קרב על קולי.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של יונדאי היא מהצעירות בתעשייה והוקמה למעשה לפני פחות משבע שנים. ולמרות זאת, כבר כיום יש לה היצע רחב ומגוון של דגמי ביצועים, יותר מפולקסווגן, פיז'ו או רנו הנחשבות למייסדות הקטגוריה. כולם אגב השתלבו בצמרת כבר בניסיון הראשון.
ונראה שעם האיוניק 5N יונדאי ממצבת עצמה כיצרנית ליבה ראשונה שמציגה חשמלית ביצועים אמיתית. עם השקעה אדירה בשורת שינויים שמבטיחים יכולת דינמית גבוהה לצד עמידות מערכת הנעה לאורך זמן, משהו שעד כה רק מכונית אחת – פורשה טייקן – הצליחה לעשות.
פורסם לראשונה ב- 13.07.23
למאמר זה התפרסמו 14 תגובות