מהלך דומה מוכר לנו מדגמי לנדרובר וריינג' רובר ובג'יפ מציינים כי בעתיד יוצגו דגמים נוספים תחת תת המותג החדש. מסמלת, יבואנית ג'יפ לישראל, נמסר כי היא פועלת להבאת הדגם ארצה ומקווה להשיקו במהלך שנת 2022.
עיצוב ומידות
ג'יפ חשפו לאחרונה את הגרנד צ'ירוקי L, גרסת 7 מושבים לגרנד צ'ירוקי החדש שתתחרה בשברולט טראוורס ופורד אקספלורר, אך בהשוואה לגרנד צ'ירוקי L הואגוניר גדול עוד יותר. אורכו עומד על 545.3 ס"מ (ארוך ב-24.9 ס"מ), רוחבו עומד על 238.8 ס"מ (רחב ב-42.4 ס"מ, כולל מראות), גובהו עומד על 192.1 ס"מ (גבוה ב-10.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 312.4 ס"מ (ארוך ב-3.3 ס"מ). נפח תא המטען עמד על כ-776 ליטרים ומגיע אל מעל 2,000 ליטרים בקיפול מושבים.
העיצוב הכללי רבוע וגדול, כאשר הואגוניר שואל כמה מאפיינים מדגמי ואגוניר האייקונים, כדוגמת ההגה בעל שני החישורים ואף הטבעות EST. 1963 כהומאז' לדור הראשון של הדגם. עיצוב החזית מזוהה כג'יפ עם סבכת 7 החריצים וכיתוב Wagoneer בקצה מכסה המנוע, ואילו בפרופיל נפגוש משטחי חלונות גדולים גם אחרי קורה C.
בג'יפ מציינים כי הואגוניר יהנה מאיכות חומרים גבוהה הכוללת ריפוד עור נאפה, גימורי עץ בתא הנוסעים ופקדים בגימור אלומיניום. סידור המושבים בגרסת 8 המקומות בתצורת 2-3-3 ואילו בגרסת 7 המקומות השורה השנייה כוללת שני כיסאות קפטן.
יחידות הנעה
הואגוניר יציע יחידות הנעה עתירות צילינדרים וסמ"קים. בואגוניר ישנו מנוע V8 בנזין בנפח 5.7 ליטרים בהספק של 392 כ"ס ו-55.8 קג"מ הזמינים ב-3,950 סל"ד. למנוע זה מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט ומערכת ניתוק צילינדרים.
הגרנד ואגוניר לעומתו מצויד גם כן במנוע V8 אך בנפח של 6.4 ליטרים והוא מספק 471 כ"ס ו-62.9 קג"מ. למנוע זה מערכת ניתוק צילינדרים בלבד.
שתי יחידות ההנעה משודכות לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. צריכת הדלק המשולבת של יחידות ההנעה טרם פורסמה.
אבזור ובטיחות
לואגוניר לוח שעונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ואילו לגרנד ואגוניר מסך 12.3 אינץ'. כמו כן ישנם מסכי מגע מרכזיים בגודל 10.1 או 12.0 אינץ' כולל אפשרות לתצוגה מפוצלת וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ויכולת לחבר שני מכשירים באמצעות בלוטות' וכמובן משטח טעינה אלחוטי. בנוסף ישנו מסך תחתון המאפשר שליטה על מערכת בקרת האקלים, כוונון המושבים ומערכת העיסוי ומאחוריו מוקמו שקעי ה-USB, AUX ו-HDMI (כשעד 11 שקעי USB פזורים בתא הנוסעים כולל חיבורי Type C). בגרד ואגוניר יוצע מסך שליטה נוסף לנוסע וליושבים מאחור יוצעו מסכי 10.1 אינץ'.
בואוגניר ישנה בקרת אקלים עם 3 איזורים ואילו בגרנד ואגוניר תמצאו שליטה על 4 איזורי אקלים ותפעול באמצעות מסך 10.25 אינץ'. אבזור נוסף כולל גם מראה מרכזית מבוססת מצלמה ומערך מצלמות היקפיות בתלת-מימד כולל מערכת חניה אוטומטית. נוסף לכך תוצע תצוגה עילית (בתצוגת שוות ערך ל-10 אינץ'), מצלמה פנימית לתא הנוסעים כולל אפשרות זום (לטובת הצגת תינוק במושב האחורי למשל, ר.ס.), תא מטען נפתח חשמלית כולל חיישן תנועה ומערכת שמע מבית "מקינטוש" בעלת 19 או 23 רמקולים וסאבוופר.
בתחום הבטיחות ישנה מערכת Co-Pilot הכוללת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת מערכת ניווט, התרעת עייפות, מערכת זיהוי תמרורים, וכן תוצע מערכת לראיית לילה, בקרת נגרר וכן סיוע בחיבור נגרר.
שטח
בג'יפ מציינים כי ההנעה בואגוניר הינה אחורית ויוצעו 3 מערכות הנעה כפולה (הגרנד ואגוניר מוצע עם הנעה כפולה בלבד) לצד מערכות נהיגת השטח המתקדמות של המותג, הילוכי כוח ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
מתלי אוויר מאפשרים זווית גישה של 25 מעלות, זווית נטישה של 24 מעלות, זווית בטן של 22 מעלות ומרווח גחון של עד 25.4 ס"מ (21.1 ס"מ עם מתלים סטנדרטיים). לואגוניר יכולת מעבר מים של קצת יותר מ-60 ס"מ וכושר גרירה של מעל 4.5 טון.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות