הקטנה של פולקסווגן זוכה לדור חדש שנחשף לראשונה בתערוכת ז'נבה 2009. העיצוב רענן מתמיד, החומרים מוקפדים ? ויש בשורות על מנועים חדשים
מאת: טל ברונפר
פורסם 06.03.09
פולקסווגן פולו [לחוות דעת על הרכב - פולקסווגן פולו], כמו הגולף, קיבלה את שמה ממשחק כדור. בעוד גולף הוא משחק יוקרתי וסולידי יותר, הפולו הוא משחק פעלתני וצעיר. כמו השמות, גם המכוניות נועדו לפנות לקהל שונה – אך למרות השאיפות, התקשתה פולקסווגן פולו, מכונית הסופרמיני של החברה הגרמנית, להצליח בפלח החשוב באירופה.
כעת מתכוונים בפולקסווגן לשנות את המצב, ולהחזיר את הפולו לראש טבלת המכירות. זאת מתעתדים הגרמנים לעשות באמצעות חשיפת הדור החדש של המכונית, בתערוכת ז'נבה 2009. מדובר בדור החמישי למכונית, המיוצרת ברציפות משנת 1975 וחוגגת בימים אלה יום הולדת 34.
קשה לקרוא לעיצוב החיצוני מפתיע – אך בהחלט מדובר בשינוי. בעוד שהדור הקודם היה בעל קווים אנמיים למדי, הדור הנוכחי מאמץ את קווי העיצוב של האחות הגדולה – פולקסווגן גולף. לא מדובר בקווים אגרסיביים או חדשניים במיוחד, אלא בעיצוב סולידי שהורגלנו אליו מהחברה הגרמנית, אלא שכעת פולקסווגן פולו החדשה מזכירה מאוד את אחותה הגדולה – למשל השבכה האופיינית והקווים העגלגלים. טוב או רע? אתם תחליטו.
קבל הצעה לעסקת ליסינג - מלא טופס פשוט ותן לחברות הליסינג לרוץ אחריך
פולקסווגן פולו החדשה. חזית דומה לשל הגולף / צילומים: יצרן
לבד מהעיצוב החיצוני, בפולקסווגן מספרים כי הפולו החדשה עברה מגוון שיפורים. כך, למשל, הופחת משקלה של הסופרמיני החדשה ב-7.5 אחוזים, ובוצעו חיזוקים ושינויים למרכב לטובת בטיחות הנוסעים. הגודל עצמו נותר כמעט ללא שינוי, עם צמיחה של 36 מ"מ בלבד במימד האורך לעומת הדור הקודם, והנמכת הגג ב-13 מ"מ לטובת הפרופורציות. לבד מזאת, מבטיחים בפולקסווגן שדרוג משמעותי בהיצע המנועים, כאשר הפולו החדשה תציע לא פחות מ-7 מנועים: ארבעה מונעי בנזין ושלושה לוגמי סולר לטובת האירופאים חובבי הנוזל השמנוני.
המנוע המעניין בחבורה הוא לוגם בנזין ורלוונטי עבורנו. מדובר במנוע ה-1.2 TSI החדש, הנעזר במגדש טורבו והזרקת דלק ישירה על מנת להפיק 103 כוחות סוס מרשימים למרות הנפח הצנוע. יחידה זו תחליף את מנוע ה-1.6 המיושן, שלמרות נפחו הגדול יותר מפיק מספר דומה של סוסים. בפולקסווגן מדברים על צריכת דלק של 18 קילומטר לליטר – שיפור של 19% ביחס לדור הקודם – ועל פליטת CO2 של 129 גרם לקילומטר.
לבד מזאת, תמשיך יחידת ה-1.4 המוכרת של פולקסווגן פולו היוצאת – ללא שינויים משמעותיים ביחס לדור הקודם, שם הפיקה 75 כוחות סוס. באירופה תשווק גם יחידת 1.2 אטמוספרית. היצע הדיזלים בפולו החדשה שם דגש על איכות הסביבה, כאשר לחבורה מצטרף מנוע TDI חדש בנפח 1.6 ליטרים, אשר נעזר בטכנולוגיית מסילה משותפת על מנת להזריק את הדלק למנוע ומפיק 89 כוחות סוס. בשידוך לחבילת BlueMotion הנעזרת בצמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך ושיפורים אווירודינמיים שונים, יעזור מנוע זה לפולקסווגן פולו החדשה להשיג צריכת דלק של 26 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 96 גק"מ, מה שיהפוך את המכונית לאחת החסכוניות והנקיות בעולם.
פולקסווגן פולו החדשה במבט אחורי
כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידניות בעלות 5 או 6 יחסי העברה, בהתאם לגרסה, ותיבת DSG מהדור החדש – בעלת 7 יחסי העברה – תוצע כאופציה במנוע ה-1.4. בשלב מאוחר יותר תצטרף להיצע גם גרסת GTI אשר תצוייד במנוע 1.4 TSI.
בפולקסווגן מדברים על שיפור באיכות בתא הנוסעים, שאף הוא מזכיר כעת במראהו את תא הנוסעים של פולקסווגן גולף החדשה, עם גלגל הגה חדש בעל שלושה חישורים ושלל מתגים המוכרים מדגמים אחרים של היצרן. עוד נציין כי הפעם, באופן מעניין, הקונסולה המרכזית מוטה כלפי הנהג וכי בפולקסווגן מתכוונים להציע שלל תוספות על מנת להנעים את שהותם של הנוסעים, למשל מסך מגע ומערכת ניווט, ומאוחר יותר – גג שמש פנוראמי ותאורה קדמית מסוג בי-קסנון. לבד מזאת, יתאפשר לקונה לבחור בין שלוש רמות גימור – Trendline הבסיסית, Comfortline הבינונית ו-Highline הבכירה.
פולקסווגן פולו. תא הנוסעים מיישר קו
תחום הבטיחות אף הוא לא הוזנח, ופולקסווגן פולו תצוייד בארבע כריות אוויר כסטנדרט (כאשר ניתן יהיה לרכוש שתיים נוספות בתוספת תשלום), כמו גם במערכת ESP. בפולקסווגן מוסרים כי הם מצפים לציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק במתכונת החדשה של האיגוד EuroNCAP.
יצורה של פולקסווגן פולו החדשה החל בסוף מרץ 2009, כאשר המסירות הראשונות באירופה התבצעו בחודש אוקטובר. ומה עם ישראל? יבואן פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט לישראל, צ'מפיון מוטורס, מוסר כי פולקסווגן פולו החדשה תגיע לארץ בחודשים הראשונים של 2010.
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
פורסם לראשונה ב- 06.03.09
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות
יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
הוספת תגובה
תגובות
תגובות לכתבה
-
1. שמואל
נראית מעולה., 06-03-2009
-
2. אם היה את מנוע הTDI הייתי קונה היום
עשה טוב, 02-10-2010
-
3. הלך לי מנוע בפולו אחרי 122,000 קילומטר
ליאור, 16-11-2010
היה לי פולו פולקסווגן שנת 1997 גיר אוטומאט נפח מנוע 1600 סמ"ק. אחרי 122,000 קילומטר הלך לי מנוע עקב היתחממות המנוע עקב איבוד מים . אני גר ביהוד נסעתי רחוק לעפולה ובדרך חזרה נדלקה לי מנורה אדומה של איבוד מים במנוע. האוטו נגרר למוסך ובמוסך אמרו שהמנוע גמור וצריך להחליפו. מנוע חדש במוסכי היבואן צמפיון ופליקס עולה 30,000 שקלים מנוע מיבוא עולה 10,000 שקלים ויש עליו אחריות רק ל 6 חודשים. הגיר גם לא במצב הכי טוב. המחיר של הרכב הוא 14,000 שקלים שלחתי את המכונית לגריטה כי הסכום שאני ישקיע על התיקון או החלפת מנוע וגם רדיאטור יותר גבוה משהרכב שווה.
סגור תגובה
-
4. הלך לי מנוע בגולף אחרי 310,000 קילומטר
יואל, 03-03-2012
היה לי גולף פולקסווגן שנת 2000 נפח מנוע 1600 סמ"ק גיר אוטומט. היה לי רעשים במנוע ובמוסך אמרו שהמנוע גמור וצריך להחליפו. המנוע היה חלש. החליפו לי מנוע מיבוא בעלות 10,000 שקלים. הרכב שווה במחירון 26,000 שקלים. מכרתי את הרכב במחיר מוזל ב 15,000 שקלים. כי במוסך אמרו לי תעיף את האוטו כי רכב שהחליפו לו מנוע זה רק צרות ובעיות.
סגור תגובה