העיצוב החדש אינו מהפכני אך הוא מדגיש את שפת העיצוב החדשה של פיג'ו, בחזית ובחלק האחורי. הסבכה הקדמית נמשכת אל יחידות התאורה הצרות, מספר הדגם בקצה מכסה המנוע וכמובן תאורת היום בצורת שיני הנמר בצידי הרכב, כשלאלו מצטרף סמל המותג החדש בעיצוב רטרו.
הפרופיל מזכיר את הדגם היוצא אך ישנן מראות צד חדשות וכמובן חישוקים מעוצבים. מאחור נפגוש את צמד יחידות התאורה בסגנון טופרי האריה, כאשר הן מחוברות בפס שחור שעוד הוצג ב-3008 הנוכחית.
בפנים מדובר בדור השלישי של ה-i-Cockpit שהוצג בפיג'ו 508 וכולל גם מאפייני תלת-מימד כפי שפגשנו ב-208 החדשה, עם אווירה הייטקית. ידית ההילוכים המסורתית הפכה כעת למתג שליטה (בדומה לפולקסווגן גולף) כאשר מרכז הקונסולה פונה אל עבר הנהג ופתחי המיזוג ממוקמים מעל קו המולטימדיה לטובת זרימת אוויר טובה יותר ובנוסף ישנם כעת גם פתחי מיזוג לאחור. בפיג'ו מציינים כי בידוד הרעשים שופר בזכות שימוש בזכוכית עבה יותר ובחומרי בידוד נוספים.
פיג'ו 308 החדשה ממשיכה לעשות שימוש בפלטפורמה המודולרית EMP2 המשמשת גם את ה-3008 וה-508 למשל. לעומת הדור היוצא מידותיה של ה-308 החדשה מציגות צמיחה במרבית המדדים. אורכה עומד על 436.7 ס"מ (ארוכה ב-11.4 ס"מ), רוחבה עומד על 185.9 ס"מ (רחבה ב-5.5 ס"מ), גובהה עומד על 144.1 ס"מ (נמוכה ב-3.1 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 267.5 ס"מ (ארוך ב-5.5 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 412 ליטרים (58 ליטרים פחות) ועוד 28 ליטרים מתחת לרצפה, כאשר בקיפול מושבים יתקבלו 1,323 ליטרים. בגרסת הפלאג-אין הנפח עומד על 361 ליטרים. עוד מציינים בפיג'ו כי ה-308 החדשה אווירודינמית יותר מקודמתה עם מקדם גרר של 0.28 Cd.
יחידות הנעה
פיג'ו 308 החדשה תציע לראשונה הנעה היברידית-נטענת, כאשר לכל הגרסאות יש הנעה קדמית ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. יחידה ההנעה הראשונה עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים ויחד עם מנוע חשמלי ההספק המשולב עומד על 180 כ"ס ומומנט חשמלי של 32.6 קג"מ הזמינים כמעט באופן מידי, כאשר המומנט המירבי עומד על 36.7 קג"מ שזמינים ב-1,750 סל"ד.
הגרסה השנייה מוכרת מפיג'ו 3008 ומדובר למעשה בשילוב דומה בין מנוע בנזין ומנוע חשמלי, אך ההספק עומד על 225 כ"ס ונתון המומנט מירבי זהה. בשלב זה פיג'ו לא פרסמו נתוני צריכת דלק אשר ממתינים לאישורים סופיים.
הסוללה בגודל 12.4 קווט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ (בתקן WLTP, וק"מ אחד פחות בגרסת ה-225 כ"ס). טעינה משקע ביתי אורכת 7 שעות. בעמדת 3.7 קילוואט הטעינה תימשך 3 שעות ו-50 דקות ואילו מעמדת 7.4 קילוואט (32 אמפר) שעה ו-55 דקות בלבד.
גרסאות הבנזין כוללת את יחידות ההנעה המוכרת כיום בנפח 1.2 ליטרים בהספק של 110 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים או 130 כ"ס בשידוך לתיבה הידנית האוטומטית. גרסאות הדיזל יציעו גם כן את המנוע המוכר בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 130 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית.
אבזור ובטיחות
האבזור המוצע בפיג'ו 308 החדשה שופע. תאורת הלד מציעה כעת אופציית מטריקס-לד, המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרונות למושב הנהג, ישנו גם חימום ומערכת עיסוי, פרט לריפוד בד יוצע גם ריפוד משולב עור, אלקנטרה ועור נאפה, מערכת המולטימדיה חדשה ובעלת מערכת הפעלה חדשה ומסך 10 אינץ' כסטנדרט עם קישוריות לטלפון הנייד, אפשרות חיבור שני מכשירים ומשטח טעינה אלחוטי. בפיג'ו מציינים כי התפעול שלו פשוט ודומה לטאבלט. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ' ובגרסאות ה-GT יציע תצוגת תלת-מימד, כמו כן ישנה כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה עם 8 צבעים משתנים, מצלמת רוורס בזווית של עד 180 מעלות ומבט על או מערך מצלמות היקפיות, הגה מחומם, בלם יד חשמלי, מערכת שמע מבית Focal עם 10 רמקולים וחישוקי 16 עד 18 אינץ'.
בתחום הבטיחות ישנה בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת גם יכולת מעבר נתיב חלקית (על הנהג לסייע במעבר הנתיב) והתאמת מהירות הנסיעה בהתאם למערכת זיהוי התמרורים, מערכת התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.
פורסם לראשונה ב- 18.03.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות