השינוי המשמעותי ביותר נמצא בתא הנוסעים ומדובר בעיצוב חדש לגמרי. פתחי המיזוג צרים וארוכים, מסך המולטימדיה חסר מסגרת ונראה כצף במרכז הדשבורד, כשזה האחרון כולל גימורי עץ ועור. האווירה היוקרתית ממשיכה גם בגימור עץ (אופציונלי) בגלגל ההגה, תפירת מעוינים בדיפוני הדלתות והמושבים, גלגלות ופקדים שונים בגימור ניקל וכן "ידית" הילוכים שהפכה לבורר עגול. בנוסף תוצע אופציה שבלטה בחסרונה בדור היוצא - 7 מושבים או 6 שיהנו מכיסאות קפטן מפנקים.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L נכנס היישר אל המשבצת בה נמצאים שברולט טראוורס ופורד אקספלורר. אורכו של הגרנד צ'רוקי L עומד על 520.4 ס"מ (ארוך ב-1.5 ס"מ מהטראוורס), רוחבו עומד על 196.4 ס"מ (צר ב-3.2 ס"מ), גובהו עומד על 181.5 ס"מ (גבוה ב-2 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 309.1 ס"מ (ארוך ב-2 ס"מ).
מושבי השורה השנייה והשלישית מתקפלים ליצירת רצפה שטוחה, כאשר נפח תא המטען עומד על כ-490 ליטרים ובקיפול השורה השלישית מגיע עד כ-1,330 ליטרים. כדי לשמור על משקל סביר, מכסה המנוע ודלת תא המטען עשויים אלומיניום וכן נעשה שימוש נרחב באלומיניום במכלולים מכאניים שונים. למרות מאמצי ההרזיה, משקלו של הרכב עומד על 2,095-2,428 ק"ג (בהתאם ליחידת ההנעה ורמת הגימור). בגרסאות ההנעה האחורית חלוקת המשקל עומדת על 50/50, כאשר גם בגרסאות ההנעה הכפולה החלוקה כמעט מושלמת עם 51/49.
יחידות הנעה
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L יציע 2 יחידות הנעה ולשתיהן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. ההנעה אחורית או כפולה אשר מסוגלת באופן אוטומטי לנתק (ולחבר) את הסרן הקדמי, במידה ותנאי הדרך מאפשרים זאת, ולסייע לשיפור צריכת הדלק.
המנוע האחד מוכר מדגמי ג'יפ אחרים - מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטרים, הכולל מערכת "עצור וסע" ומספק 290 ו-35.5 קג"מ הזמינים ב-4,000 סל"ד, כאשר לדברי ג'יפ כ-90% מהמומנט זמין כבר מ-1,800 סל"ד. את נתון צריכת הדלק לא ציינו אך בג'יפ מסרו כי טווח הנסיעה יעמוד על כ-800 ק"מ ובהתייחס למיכל דלק בנפח 87 ליטרים מדובר על צריכת דלק של כ-9.1 ק"מ לליטר. כושר הגרירה עומד על מעל 2,800 ק"ג.
יחידת ההנעה השנייה חזקה משמעותית ומצוידת במנוע V8 בנפח 5.7 ליטרים המספק 357 כ"ס ו-53.9 קג"מ הזמינים מ-4,250 סל"ד. לגרסה זו מערכת לניתוק 4 צילינדרים לטובת סיוע בחיסכון בצריכת הדלק וכושר גרירה של מעל 3,200 ק"ג.
שטח
לגרנד צ'ירוקי בורר מצבי נהיגה הכולל כמובן מצבי נהיגת שטח (אוטומטי, ספורט, סלעים, שלג, בוץ/חול) ומערכת בקרת ירידה במדרון, מערך מתלים קדמיים ואחוריים נפרדים, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה ותיבת העברה אקטיבית המסייעת בניתוב הכוח לגלגל בעל האחיזה הגבוהה ביותר ומסוגלת להעביר עד 100% מהכוח בין הסרן הקדמי לאחורי.
כמו כן ישנה אופציה למערכת מתלי אוויר אדפטיביים חדשה. במצב נורמלי מרווח הגחון עומד על 21.2 ס"מ (21.5 ס"מ עם מתלי ברזל) ובהתאם למצב השטח הנבחר ניתן להגביה את הרכב בכ-4 או 6 ס"מ נוספים עד למרווח גחון מקסימלי של כ-27.6 ס"מ. במצב הזה ישנה יכולת צליחת מים בעומק של 60.9 ס"מ. עם מערך מתלי האוויר, זווית הגישה מגיעה עד 30.1 מעלות (26.6 מעלות עם מתלי ברזל) וזווית הנטישה עד 23.6 מעלות (21.5 מעלות עם מתלי ברזל) ואילו זווית הבטן עומדת על 22.6 מעלות (18.2 מעלות עם מתלי ברזל).
מצב "אווירודינמי" מנמיך את הרכב אוטומטית בהתאם למהירות הנסיעה ב-2.1 ס"מ (וכך גם מצב "ספורט") ואילו מצב חניה מנמיך את הרכב ב-4.6 ס"מ לטובת כניסה ויציאה נוחה מהרכב. לדברי היצרנית, הפעולה מתבצעת באופן מהיר פי 2 מהדגם הקודם.
אבזור ובטיחות
גי'פ ג'רנד צ'ירוקי יציע אבזור עשיר הכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' עם תצוגות מתחלפות, מסך מולטימדיה בגודל 8.4 או 10.1 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיות לשני מכשירים, משטח טעינה אלחוטי המסוגל לטעון שני מכשירים במקביל ולא פחות מ-12 שקעי USB (מסוג A ו-C), כוונון חשמלי עם זיכרונות למושבים הקדמיים ומערכת עיסוי, ריפודי עור, חימום ואוורור ליושבי השורה הראשונה והשנייה, בקרת אקלים בעלת 4 איזורי שליטה, תאורת לד מלאה עוקבת פניה, תאורת אווירה עם 5 צבעים לבחירה, דיפוני עץ, מצלמות 360 מעלות עם מבט על (ומערכת שטיפה למצלמות הקדמיות והאחוריות), מערכת חניה אוטומטית, מראה מרכזית מבוססת מצלמה, תצוגה עילית צבעונית עד לגודל של 10 אינץ', שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, הגה בעל יחס תגובה משתנה, תא מטען נפתח חשמלי ללא מגע יד, מערכת שמע "מקינטוש" עם 19 רמקולים וחישוקים קלים בקוטר 18, 20 או 21 אינץ'.
תחום הבטיחות שופע גם כן והגרנד צ'ירוקי כולל 8 כריות אוויר ומערכות מתקדמות כגון בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, זיהוי תמרורים, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים, התרעת רכב בשטח מת, מערכת ניטור מושב אחורי הכוללת מצלמה ומערכת ראיית לילה (למרחק של 200 מטרים).
פורסם לראשונה ב- 10.01.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות