הרוויחו מיליונים עוד לפני שמכרו מכונית אחת: ניב אורון, לשעבר מנהל חטיבת אודי בצ'מפיון מוטורס, וברק כהן, לשעבר מנהל מותג ב.מ.וו בדלק מוטורס, מכרו 50% מהשליטה ביבואנית B-EV מוטורס אותה ייסדו. הרוכשת היא קרסו מוטורס, יבואנית רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי וצ'רי, ששילמה במסגרת העסקה סכום של 25 מיליון שקלים.
מה שעומד מאחורי העסקה היא העובדה ש-B-EV מוטורס מחזיקה בזיכיון היבוא הנחשק של מותג הרכב הוויטנאמי וינפאסט, שיתחיל בקרוב לשווק בישראל רכבים חשמליים. עבור היבואנית הצעירה, הקשר עם קרסו יאפשר לשפר מעמד מכל בחינה, החל בשרותי אפסנה והכנת רכב חדש ועד גב כלכלי גדול משמעותית למימון הוצאות וניהול מלאי. עבור קרסו תאפשר השותפות בעלות על מותג
רכב חשמלי ייעודי, הזוכה לביקוש אדיר כיום.

ישראל תהיה המדינה היחידה בה וינפאסט משווקת מכוניות באמצעות יבואנית, ולא בצורה ישירה. בעולם מציעה היצרנית מסלול רכישה ייחודי מלבד זה המוכר לרכב חדש. הוא כולל קניית רכב ללא סוללה והחכרתה במסלולים פיננסיים שונים, עם הגבלה ל-500 ק"מ טווח חודשי כחלק מהמחיר, ותוספת בהתאם למרחק הנצבר. בכך היא מאפשרת להנגיש את הרכב לנהגים בעלי נסועה שנתית נמוכה למשל.
יצרנית הרכב הצעירה מווייטנאם נוסדה לפני כחמש שנים בלבד, ובתחילת דרכה ייצרה תחת רישיון ב.מ.וו סדרה 5 מהדור השישי ו-X5 מדור שלישי עבור השוק המקומי. כיום היא מייצרת דגמים חשמליים מפיתוח עצמי על בסיס פלטפורמות ייעודיות, כשעל העיצוב מופקדת סדנת פינינפארינה המוכרת. ישראל תהיה אחת משש מדינות ראשונות בה היא תחל את פעילותה הגלובאלית, לצד ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת והולנד.

בשלב ראשון ישווקו כאן רכבי הפנאי VF8 המציע מקום לחמישה נוסעים ו-VF9 עם מקום לשבעה. בעתיד יצטרפו גם שלושה דגמים נוספים: VF5 (עירונית), VF6 (משפחתית קומפקטית) ו-VF7 (רכב פנאי קומפקטי).

לשני הדגמים שישווקו כאן בתחילה מערכת הנעה כפולה המשלבת שני מנועים חשמליים עם 408 כ"ס, וטווח של 594 ק"מ ל-VF9 ו-471 ק"מ ל-VF8 על פי תקן WLTP. היצרנית מבטיחה אחריות מקיפה וארוכה משמעותית מהמקובל לסוללה - 10 שנים או 200 אלף ק"מ. לדברי החברה, שני הדגמים יצוידו במערכות בטיחות אקטיביות מקיפות כציוד תקני, כולל 11 כריות אוויר.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות