דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב השנה של iCar לשנת 2019

Getting your Trinity Audio player ready...

תחרות רכב השנה 2019 של iCar התקיימה זו השנה השישית ברציפות. בדומה לשנים קודמות, כדי להכריע בבחירת "רכב השנה" אנו לא מסתפקים בידע שנצבר אצלנו אלא מזמינים את כל עיתונאי הרכב בישראל להשתתף בבחירת "רכב השנה".

30 עיתונאי רכב וותיקים ומנוסים השתתפו במשאל רחב לבחירת "רכב השנה". כתבי הרכב של ידיעות אחרונות, וואלה!, ספורט 5, מעריב, The Car, קארספורום, iCar ואתרי אינטרנט ומגזינים נוספים ענו על השאלון המקיף שהצגנו בפניהם ובחרו את המכוניות המצטיינות לשנת 2019.

רכב השנה 2019

הבחירה נעשתה בשני מישורים. בחלק הראשון בחרו עיתונאי הרכב את המכוניות מצטיינות מבין כלל המכוניות המשווקות בישראל בכל אחת מ-10 קטגוריות שונות שהוגדרו. החלק השני כלל את בחירת "רכב השנה 2019" שנעשתה על-בסיס הרכבים החדשים שהגיעו לישראל במהלך השנה החולפת.

ההכרזה על הזוכות בתחרות מכונית השנה נערכה בטקס חגיגי שהתקיים במסגרת ועידת הרכב של מידע כנסים, בנוכחות בכירי ענף הרכב, אנשי משרד התחבורה, יבואנים, קציני רכב ומערכת iCar.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

ואלה הזוכות בתחרות רכב השנה 2019:

מכוניות קטנות: סיאט איביזה

האיביזה קוטפת שוב את המקום הראשון, שנה שניה ברציפות. האיביזה העדכנית, שהגיעה ארצה לפני כשנתיים, הרשימה אותנו במספר מבחני דרכים רגילים והשוואתיים. האיביזה מציעה נוחות ומרווח טובים, מנוע טורבו קטן המייצר ביצועים נהדרים ומערכות בטיחות מתקדמות - וכל אלו במחיר תחרותי. בשנה הבאה העימות בקטגוריה הזו צפוי להיות קשה יותר, עם הצטרפותם של דגמים חדשים רבים לקטגוריה.

מקום שני: סיטרואן C3

מקום שלישי: יונדאי i20

סיאט איביזה - צילום אסף בר-שי

מכוניות משפחתיות: טויוטה קורולה

מאז ומתמיד הקורולה הייתה רבת מכר. בדור החדש היא זכתה לאגד תחת השם המצליח גם את גרסאות ההאצ'בק והסדאן. הקורולה החדשה , שהגיעה ארצה בתחילת השנה הנוכחית, מציגה קפיצת מדרגה כמעט בכל תחום - אך החידוש המשמעותי ביותר הוא קבלת גרסה היברידית שקסמה לשוק הישראלי, מה שסייע לה לדחוק את יונדאי איוניק ולזכות גם בתואר המכונית הנמכרת בישראל בשנת 2019.

מקום שני: יונדאי איוניק

מקום שלישי: מרצדס A קלאס

טויוטה קורולה - צילום אסף בר-שי

מכוניות מנהלים: פיג'ו 508

קטגוריית מכוניות המנהלים מתכווצת בשנים האחרונות, ובחודשים החולפים עזבו אותה מספר דגמים חשובים - אבל בכל זאת הפיג'ו 508 מצליחה להכניס רוח רעננה לקטגוריה השמרנית. היא עושה זאת עם עיצוב מרהיב דמוי קופה, ביצועי מנוע נהדרים, התנהגות כביש דינאמית וסביבת נהג מרשימה עם נגיעות מעולמות היוקרה.

מקום שני: סקודה סופרב

מקום שלישי: ב.מ.וו סדרה 3

פיגו 508 - צילום אסף בר-שי

רכבי פנאי קטנים: סוזוקי ג'ימני

20 שנים עברו מאז הוצג הדור הקודם של הג'ימני והדור החדש עומד בכל הציפיות ואף מעבר לכך. הג'ימני הוא הרכב האחרון מסוגו שמציע יכולות שטח גבוהות במיוחד. גם הדור החדש לא מאכזב, ומצרף לחבילה עיצוב מתוק, שיפור באיכות תא הנוסעים ואפילו מערכות בטיחות מתקדמות. דברים טובים באים באריזות קטנות.

מקום שני: יונדאי קונה

מקום שלישי: סיאט ארונה

סוזוקי גימני - צילום הדר קמינסקי

רכבי פנאי קומפקטיים: סיטרואן C5 איירקרוס

סיטרואן עוברת מהפך ומחזירה לעצמה את אחד הסממנים הבולטים ביותר שלה – הנוחות. ה-C5 איירקרוס מצוידת במערך מתלים חדשני וכמעט בכל מבחן שהשתתפה בו זכתה למחמאות על איכות הנסיעה הגבוהה. בנוסף, ה-C5 איירקרוס מצויד גם ביחידות הנעה חזקות וחסכוניות, מציג עיצוב מודרני ונהנה משימושיות גבוהה בזכות תא מטען גדול ושורת מושבים עם 3 כיסאות נפרדים.

מקום שני: פיג'ו 3008

מקום שלישי: טויוטה ראב 4

סיטרואן C5 איירקרוס - צילום רונן טופלברג

7 מקומות ישיבה: יונדאי סנטה פה

קטגוריית 7 מקומות הישיבה נחלקת לרוב בין המיניוואנים המסורתיים לרכבי הפנאי בעלי 7 המושבים. הדור החדש של הסנטה פה משדרג את חווית הנסיעה בזכות איכות חומרים גבוהה, עיצוב חיצוני מרשים ואבזור עשיר שמקנה תחושה כמעט יוקרתית.

מקום שני: פיג'ו 5008

מקום שלישי: קרייזלר פסיפיקה

יונדאי סנטה פה - צילום אסף בר-שי

מכוניות סאלון ופאר: פורשה פנמרה

כשפורשה חשפה את רכב הפנאי הראשון שלה כולם הרימו גבה, אך ברבות השנים הוא הפך לרב המכר שלה. כמוהו, הפנמרה קורצת ל-911 אבל מציעה שימושיות גבוהה יותר יחד עם ביצועים של מכונית ספורט אמיתית. כל אלו יוצרים שילוב נדיר של יכולות, גם בקרב הקצה העליון של מכוניות הפאר.

מקום שני: ב.מ.וו סדרה 7

מקום שלישי: אודי A8

פורשה פנמרה - צילום הדר קמינסקי

רכבי פנאי יוקרתיים: אודי e-tron

אודי e-tron פרץ בסערה אל שוק הרכב הישראל והפך עם השקתו לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, הרבה לפני רכבים חשמליים עממיים וזולים יותר. עוד לפני הכל מדובר ברכב פנאי יוקרתי ומאובזר שגם נראה מצוין. יחידת ההנעה החשמלית מספקת לא רק חיסכון אלא גם חווית נסיעה כמעט עתידנית.

מקום שני: יגואר i-Pace

מקום שלישי: ב.מ.וו X7

אודי e-tron צילום רונן טופלברג

מכוניות ספורט: יונדאי i30N

יונדאי קפצה למים העמוקים של מכוניות ההוט האצ' והיא עשתה זאת תוך קריצה לשוק האירופאי ובסיוע מאחד ממהנדסי הרכב הבולטים של התעשייה - אלברט בירמן, לשעבר איש ב.מ.וו. למרות שיונדאי לא נהנית ממורשת ספורטיבית ענפה, כבר בניסיון הראשון שלה עם ה-i30N היא הציגה יכולות דינמיות גבוהות במיוחד, יחידת הנעה חזקה, התנהגות כביש מצוינת ונוחות נסיעה מוצלחת.

מקום שני: פורשה 911

מקום שלישי: ב.מ.וו Z4

יונדאי i30 N - צילום הדר קמינסקי

טנדרים ומסחריות: סיטרואן ברלינגו

הברלינגו הייתה חלוצת מבנה הטנדרון המודרני אי שם ב-1996 ומאז היא עושה חיל גם במחוזותינו. סיטרואן ברלינגו כמעט תמיד שלטה בראש טבלת המכירות ו-10 שנים אחרי הדור השני הגיע השנה דור חדש לגמרי ששדרג באופן משמעותי כל סעיף בטנדרון הפופולרי. הברלינגו מציע שילוב נהדר בין נוחות נסיעה טובה, יחידת הנעה יעילה, תא נוסעים עדכני ומערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט.

מקום שני: מרצדס V קלאס

מקום שלישי: פורד F-350

סיטרואן ברלינגו - צילום רן סגל

רכב השנה 2019: אודי e-tron

אודי יכולה לרשום לזכותה את החדירה המשמעותית הראשונה של רכב חשמלי לשוק הישראלי. ה-e-tron הוא רכב בסימן 400: הספק של כ-400 כוחות סוס, טווח נסיעה של כ-400 קילומטרים ומחיר של כ-400 אלף שקלים. הסעיף האחרון צפוי להשתנות בשנה הבאה, כאשר המיסוי החדש צפוי לייקר משמעותית את מחירו של הרכב.

אודי e-tron הוא לא הרכב החשמלי הראשון שמשווק בישראל, אבל הוא הראשון שזכה להצלחה משמעותית - וזאת בגלל שהוא רכב איכותי ומשתלם מאוד גם בכל קנה מידה אחר. המחיר שלו לגמרי סביר עבור רכב פנאי גדול של אודי, האבזור עשיר, איכות הנסיעה גבוהה והביצועים נהדרים. כאשר כל אלו עטופים בהנעה חשמלית מתקדמת ובנתוני מכירות נאים, ברור מדוע זכה ה-e-tron בתואר רכב השנה 2019.

מקום שני: טויוטה קורולה

מקום שלישי: סובארו פורסטר

אודי e-tron - צילום רונן טופלברג

רשימת העיתונאים שהשתתפו במשאל (לפי סדר א"ב):

1. אודי עציון, ידיעות אחרונות

2. אופיר דואק, The Car, ספורט 5

3. אייזיק דוידוביץ, אתר Drive Time ומגזין הרכב של עיתון הארץ

4. אייל לוי, מעריב

5. אילן פייביש, טורבו-מגזין

6. אלדר מנורי, Gear

7. אסף בר-שי, iCar, וואלה! News, פורבס, לשעבר מקור ראשון, דה-מרקר, מגזין הגה ועוד

8. אריק רוזנבלום, אתר דוגרי

9. בועז קורפל, ספורט 5, לשעבר גלובס

10. בוריס רוזנר, אתר Gear

11. דניאל סקלי, אתר iCar, לשעבר במגזין הרכב של עיתון הארץ

12. ד”ר חנן גולן, מגזין טראק, לשעבר העורך הראשי בקבוצת מוטו תקשורת

13. טל אבן, iCar, מגזין הבנקאות הפרטית, Epoch Times ישראל, יועץ אישי בענף רכבי היוקרה

14. יואל שוורץ, וואלה! News, The Car, לשעבר עורך מוטוקאר ועורך אתר אוטו

15. יתיר דוידוביץ, iCar

16. כפיר כשריאן, ספורט 5, לשעבר גלובס

17. מוטי שטרן, אתר כיפה

18. מולי גומא, iCar, לשעבר אתר  Mako

19. מנדי ריזל, ביזנעס

20. נועם קום, אתר אוטוקום, מנהל פורום "נוהגים הייטק"

21. נועם ריין, iCar

22. ניר בן טובים, ספורט 5, לשעבר וואלה! News

23. ענת דניאל-אלסיבוני, "מלכת הכביש", לשעבר מגזין "אוטו"

24. פבל צ’רניצקי, Carsforum, לשעבר אתר iCar ואתר  Gear

25. צביקה בורג, לאשה, לשעבר  Ynet

26. קינן כהן, וואלה! News, לשעבר Carsforum, עורך מגזין הגה, אתר Mako

27. רוני נאק, ידיעות אחרונות, אתר "שטח", גלובוס, לשעבר מגזין "אוטו"

28. רן אלקובי, אתר קארטיוב

29. רן סגל, iCar

30. ששי כהן, אתר Wheel

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה