בקצרה:
- ל-M3 CS יש מערכת הנעה משופרת ומתלים שונים
- ההנעה בה כפולה, עם יותר כוח ופחות משקל
- המחיר גבוה ב-50% מ-M3 קומפטישן 'רגילה'
קרם בוואריה: יבואנית ב.מ.וו תשווק בישראל יחידה אחת של CS M3 - גרסה משופרת למכונית ממש לא רגילה בפני עצמה. המחיר עומד על 1.15 מיליון שקלים, גבוה בכמעט 50% ביחס ל-M3 'רגילה', חלשה וכבדה יותר.
לגרסת CS - ראשי תיבות של Competition Sport - שינויים לא גדולים, אך ממוקדים. המנוע בבסיסו הוא אותו בנזין עם שישה צילינדרים מוגדשים בנפח 3.0 ליטר, אבל עם לחץ גדישה מוגבר (2.1 באר, במקום 1.7) שמגדיל את ההספק מ-510 ל-550 כ"ס (ללא שינוי במומנט).
הכוח עובר כאן לכל הגלגלים, בניגוד להנעה אחורית טהורה ב-M3 קומפטישן, דרך תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. מערכות ניהול המנוע והדיפרנציאלים שונו אף הם.
הפחתת המשקל צנועה ועומדת על 15 ק"ג בסך הכל, והתאפשרה באמצעות סעפת פליטה מטיטניום, לצד שימוש ניכר בקרבון: הן מבחוץ (חלקים במכסה המנוע, מסיטי האוויר, מראות הצד) והן מבפנים (בסיס מושבי הבאקט הקדמיים, מנופי השליטה בהעברת ההילוכים מההגה).
המשקל המופחת, ההספק המוגבר והאחיזה המשופרת בזכות ההנעה הכפולה אפשרו קיצוץ קל בזמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש - 3.4 שניות במקום 3.5 - לצד העלאת המהירות המרבית מ-290 קמ"ש ל-302 קמ"ש.
שינויים נוספים כוללים תושבות מנוע וגיר מחוזקות ותכנון שונה למתלים - עם מפשק סרנים רחב ב-0.5 ס"מ מלפנים וכן בולמים, קפיצים ומוטות מייצבים שונים ביחס ל-M3 שגרתית. מבחוץ ניתן לזהות את גרסת CS באמצעות החישוקים המוזהבים ותאורת לייזר עם גוון צהוב (במקום לבן).
מה אנחנו חושבים: גרסת CS ל-M3 היא ללא ספק תוספת עליה אמונה מחלקת השיווק לא פחות מזו האחראית על פיתוח. היא כזו שנשענת על ההיסטוריה העשירה של M3 שיכולה להתייחס לעצמה כמעט כמותג עצמאי, מבלי להיות פורצת דרך. אפשר להתייחס אליה כמי שממלאת את הפער הלא ממש בעייתי עבור הציבור בין M3 'קומפטישן' ל-M4 CSL קיצונית. אבל עושה זאת עם הנעה כפולה ולא אחורית, ולא בטוח שזו הדרך הנכונה לפנות לליבו של חובב המותג האמיד.
פורסם לראשונה ב- 19.07.23
למאמר זה התפרסמו 20 תגובות