בקצרה:
- ה-CLE תחליף את גרסאות הקופה ל-C ול-E
- עם מנועי בנזין ודיזל וכוונת על ב.מ.וו סדרה 4
- תנחת כאן בתחילת 2024
אחת במקום שתיים: ה-CLE היא קופה חדשה של מרצדס שמוציאה לגלמאות את ה-C קופה וה-E קופה, במטרה להתמודד מול ב.מ.וו סדרה 4. היא תוצע בעתיד גם בגרסת גג בד נפתח חשמלית.
הממדים דומים ל-E קופה וגדולים מה-C קופה ב-16.5 ס"מ לאורך (485 ס"מ) ב-5 ס"מ לרוחב (186 ס"מ) ותוספת 2.5 ס"מ לרוחב ולבסיס הגלגלים (143 ס"מ ו-286.5 ס"מ בהתאמה). נפח תא המטען (420 ליטר) דומה ל-E היוצאת וגדול ב-60 ליטר מה-C המוחלפת.
על מנת להקנות לה יכולות דינמיות גבוהות, מערך המיתלים מנמיך את המרכב ב-1.5 ס"מ מזה של ה-C קלאס סדאן, עם אופציה לבולמי זעזועים אדפטיביים והיגוי אחורי אקטיבי (2.5 מעלות) המצמצם את רדיוס הסיבוב בחצי מטר (10.7 מטר בגרסאות הנעה אחורית, 11.2 מטר בגרסאות הנעה כפולה).
בנזין או דיזל: היצע מנועי הבנזין המוגדשים הוא המוכר של מרצדס עם אפשרות בחירה בין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק (204 כ"ס ב-CLE200 או 258 כ"ס ב-CLE300) או 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 381 כ"ס ב-CLE450. בנוסף יוצע גם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 200 כ"ס.
לכל המנועים מערכת היברידית קלה (48V) וחיבור לתיבת 9 הילוכים אוטומטית, עם הנעה אחורית (בבנזין החלש ובדיזל) או כפולה קבועה (במנועי הבנזין החזקים). בהמשך צפויה להצטרף להיצע גם גרסה היברידית נטענת וגרסת AMG עם מערכת ההנעה המתקדמת מה-C63.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני נראה דינמי מצמד הקופה המוחלפות עם יחידות תאורה חדות יותר מלפנים ומאחור ופרופיל חלק. סביבת הנהג דומה ל-C קלאס עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) תצוגת נתונים עילית ומציאות רבודה למערכת הניווט ומסך מגע גדול בקונסולה המרכזית ("11.9).
מערך הבטיחות הוא המוכר והמתקדם של היצרנית לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב (גם במהירויות נמוכות וכולל מעבר נתיב אוטומטי), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: יש הגיון בצעד של מרצדס בצמצום היצע הדגמים הפחות פופולריים, לטובת העברת משאבים לפיתוח רכבים חשמליים הזוכים לביקושים גבוהים הרבה יותר. והמשימה של ה-CLE תהיה להתאים לקהל הלקוחות הוותיק של הדגמים אותה היא מחליפה, עם תנאי שירות טובים מאלו שב-C קופה היוצאת ויכולת דינמית גבוהה מה-E קופה המוחלפת.
על הנייר נראה שהיא עשויה להצליח בכך, הודות לממדים הגדולים מצד אחד ושילוב מערכות מכאניות מתקדמות למיתלים ולהיגוי האמורים לצמצם את התחושה המגושמת, אך תשובה סופית האם הצליחה בכך תהיה לנו רק לאחר שננהג בה. וכמובן, השאלה הגדולה שתקבע את הצלחתה תהיה תג המחיר, האם יהיה קרוב יותר לקופה הקטנה או לקופה הגדולה מאלו שאותן היא מחליפה.
פורסם לראשונה ב- 06.07.23
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות