דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה אקורד - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הונדה אקורד - פרולוג

יום שישי אחה"צ, אני משייט לי בנינוחות עם הונדה אקורד בנתיבי איילון, בואכה תל אביב. ברשותי נמצאת אחת ממכוניות המנהלים היקרות שנמכרות בישראל - החל מ-186,000 ?, לגרסת Comfort הבסיסית. המחיר הגבוה מגובה ברזומה מרשים: אחרי טויוטה קאמרי, זוהי מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב. אך בישראל, כמו גם באירופה וביפן, משווקת האקורד בגרסה שונה מזו הנמכרת בארה"ב. גם הקהל הישראלי, כידוע, שונה בהעדפותיו מזה האמריקאי. אם כן, האם יש להונדה אקורד את הכלים הדרושים על מנת להצליח בקרב מנהלי ישראל, על אף תג המחיר הגבוה? יצאנו לבדוק, והתובנות לפניכם.

לעמוד הדגם בקטלוג - הונדה אקורד

הונדה אקורד, 2.0 ליטר, 156 כ"ס, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

שילוב מנוע-גיר מן הטובים שבנמצא

תג מחיר מופרז

  שלדה מלוטשת והתנהגות כביש בטוחה

נוחות בינונית בנסיעה עירונית

אבזור עשיר ותא נוסעים עתידני

מרווח מצומצם לנוסעים מאחור

הונדה אקורד - עיצוב

בבוקרו של יום, כאשר אספתי את ההונדה מהסוכנות הראשית בת"א, בדקתי היטב כי אכן מדובר בדור הנוכחי של האקורד. על אף שמדובר בדגם חדש שיצא לאור בשנת 2008, נותר העיצוב דומה להפליא לדור הקודם של המכונית. מבחינה חיצונית, עברה המכונית מתיחת פנים קלילה בלבד. מצד אחד, זה אומר שהדגם היוצא נראה טוב גם בסוף ימיו. סוס מנצח, כידוע, לא מחליפים. מצד שני, האקורד כיום כבר לא בולטת על הכביש כפי שהייתה בראשית דרכה, והחזית האגרסיבית אשר לפני שבע שנים כיכבה במראותיהם של נהגים רבים והסיטה אותם מן המסלול השמאלי מתוך יראת כבוד, כבר איננה מאיימת כבעבר. התחושה היא שמדובר במכונית אלגנטית ומאופקת, יוקרתית במידת מה אך כזו שתשתלב היטב בין עדרי מכוניות הליסינג.

הונדה אקורד - תא נוסעים

מבפנים, מדובר בספינת החלל אנטרפרייז. שפע כפתורים ומתגים בכל מקום אפשרי, כאשר על גלגל ההגה לבדו נספרו 13 כפתורים שונים. במבט ראשוני התחושה היא הייטקית ומודרנית, והאווירה העתידנית מקבלת חיזוק בדמותם של תאורה כחלחלה נאה ומחוגים ייחודיים בלוח המחוונים. כמה דקות מאוחר יותר, הופך העומס למעיק מעט, ופעולה פשוטה של כוונון המזגן מצריכה עצירה בצד הדרך. לא משהו שאי אפשר להתרגל אליו, אך לא כל נהג יאהב את הסביבה הממוחשבת. לחובבי הז'אנר.

         הונדה אקורד. דומה לדור הקודם, אך עדיין נאה / צילומים: טל ברונפר, יצרן

הונדה אקורד - אבזור ובטיחות

רשימת האבזור בגרסת ה-Elegance של מכונית המבחן עשירה למדי, ומסבירה במשהו את עומס הכפתורים. גרסה זו מתפארת בבקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת שמע נשלטת מגלגל ההגה, מראות צד מתקפלות חשמלית, חישוקים קלים ועוד. במכונית המבחן נוספו אף מצלמת רוורס, מערכת ניווט לווייני ודיבורית בלוטו'ס. מרשים. בפן הבטיחותי מצוידת האקורד ב-6 כריות אויר ובמערכת בקרת יציבות אלקטרונית, אשר זיכו אותה ב-5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של איגוד EuroNCAP.

הונדה אקורד - מרווח פנים

זוג המושבים הקדמיים נוקשים מעט, אך התמיכה הצידית תסייע לעבי בשר להתמקם בנינוחות בכורסא. הקונסולה המרכזית המוגבהת יוצרת ריחוק של הנהג מיתר הנוסעים, ומייצרת קוקפיט מבודד עבור קפטן קירק האוחז בהגה. זה נחמד כשנוסעים לפגישת עסקים, קצת פחות בנסיעה לבילוי זוגי. מאחור, נרשם מרווח סביר עבור זוג נוסעים. נוסע שלישי יתקשה להתרווח ביניהם, אך גם בלעדיו לא יוכלו השניים לפרוש רגליהם ולפצוח בשינה עמוקה. ככה זה כשהאקורד, מכונית מנהלים להזכירכם, מתהדרת באורך של 474 ס"מ (שהם ס"מ אחד יותר מסובארו B4 ו-5 ס"מ יותר מטויוטה אוונסיס) אך מסתפקת בבסיס גלגלים צנוע של 270 ס"מ - בדיוק כמו רנו פלואנס והאחות הקטנה הונדה סיוויק - שתיהן משפחתיות מן השורה. גם תא המטען קרוב יותר בגודלו לזה של המשפחתיות, אך הוא גדול ומרווח באופן מספק עבור המשתמש הממוצע.

הונדה אקורד - נוחות

בהתנהלות עירונית, שומרת הונדה אקורד על פאסון וקור רוח מופגן. זה אומר שבפקקים ובהאצות בין רמזורים שומרת תיבת ההילוכים על פעולה שקטה ועדינה, וכך גם המנוע עצמו. בתא הנוסעים נשמר שקט יחסי, ובקרת האקלים עושה את עבודתה ביעילות. אך הקרירות וההתנהלות הקשוחה באים לידי ביטוי גם בחוסר נכונות של מתלי ההונדה לספוג את תחלואי הכביש, ואווירת הרחוב הישראלי משתלטת על האקורד, כאומרת: "לא מעניין אותי שאתה פה מתש"ח, מכסה ביוב חצוף. אני לא מתכוונת להתגמש עבורך". אם אתם שואלים אותנו, חבל שכך. כי להונדה אקורד יש מאפיין חשוב, אשר מכוניות צרפתיות המתהדרות בנוחות מפליגה יכולות רק לקנא בו: תיבת הילוכים הפועלת באופן כמעט מושלם, ומעבירה את כוח המנוע אל הכביש מבלי לדווח לנהג על כל החלפת הילוך. עם היציאה מהעיר, משתפרת הנוחות פלאים. הקשיחות משנה פאזה, ומבלי להתרכך, חלילה, תורמת השלדה את שלה בריסון תנודות המרכב על כבישים גליים ובמניעת קפצוצים מיותרים על כל שריטה באספלט. בראבו.

הונדה אקורד - ביצועים

לחגיגה מצטרפים כעת גם המנוע והגיר המשובחים, והאקורד מורידה את 156 סוסיה אל הכביש ביעילות מופתית. עם זאת, מומלץ שלא להטריד את יחידת הכוח במשימות מיותרות כל עוד מנמנם לו המנוע בטווח שמתחת ל-3,000 סל"ד. כוחה של האקורד בא לידי ביטוי באופן האופטימאלי כאשר מחוג סיבובי המנוע מתחיל להצפין, והעוצמה הולכת ומתפרצת ככל שעולים הסיבובים. עושה רושם כי תיבת ההילוכים מכירה היטב את הנפשות הפועלות - ומורידה הילוך באופן מיידי בעת הצורך. העברת בורר ההילוכים למצב "ספורט", ונגינה מהוקצעת על מנופי החלפת ההילוכים אשר ממוקמים מאחורי גלגל ההגה, יוציאו את המיטב מן ההונדה הזו, ויזריקו מנה גדושה של אדרנלין אל הגלגלים הקדמיים. בדיקת הא.ק.ג, אם כן, עברה בהצלחה. הלב פועם.

הונדה אקורד - צריכת דלק ורעשי לוואי

בהנחה ואתם לא כתבי רכב מורעלים אשר לוקחים מדי יום מנת אינהלציה בניחוח בנזין 98 אוקטן, ודאי תשמחו לדעת כי בשיוט נינוח על 100 קמ"ש שומרת האקורד על סיבובי מנוע נמוכים של 1800 סל"ד, המשקיטים את המנוע כמעט לחלוטין. רק רעשי הצמיגים יפרו במעט את השלווה, אך הם בהחלט שוליים. סיבובי המנוע הנמוכים תורמים גם לצריכת דלק נאה של 9 ק"מ לליטר בתנאי המבחן הלחוצים. בהתנהלות יומיומית, סביר להניח, תהיה הצריכה טובה אף יותר.

הונדה אקורד - התנהגות כביש

על הכביש המתפתל קוצרת האקורד את הדיווידנד על קשיחותה. היא איננה ספורטיבית או מהנה לנהיגה באופן מיוחד, אך דומה כי נדרשת פרובוקציה של ממש על מנת להוציא את המכונית משלוותה. גם בסיבובים חדים, תחת מצערת לחוצה, נשארה האקורד נטועה היטב בנתיב הנסיעה. ההגה שותף לתחושות אלו, ומשקלו מדויק ומדוד, אך ההיזון החוזר מן הגלגלים שואף לאפס. זו לא המכונית אשר תרצו לתקוף איתה פניות הדוקות עם רצח בעיניים, אך היא גם לא תכניס אתכם לחרדה במידה ונקלעתם לכביש שכזה. איפוק וקור רוח, אלו הן מילות המפתח. הבלמים הנשכניים מוסיפים אף הם לתחושת הביטחון, ולאקורד אין כל קושי לעצור בהחלטיות את 1443 קילוגרמיה.

הונדה אקורד - אפילוג

אם כן, כאשר מפרקים את ההונדה אקורד למרכיביה השונים, מגלים כי לפנינו מכונית מנהלים מצוינת. שילוב המנוע והגיר של האקורד הוא מהטובים שבנמצא, השלדה בנויה נהדר, והאבזור העשיר יהפוך את הנסיעה לחוויה נעימה ביותר. למעט הנוחות הבינונית בנסיעה עירונית, לא נרשמו לחובת האקורד חסרונות מהותיים כלשהם.

אז האם לפנינו מכונית מנהלים כדאית לקניה? לא בטוח. במחיר התחלתי של 186,000 ?, ולא פחות מ-226,000 ? (!) לגרסה הנבחנת כאן, הונדה אקורד היא פשוט מכונית יקרה מדי. לאורך כל המבחן הראתה האקורד יכולות גבוהות כמעט בכל פרמטר, אך היא לא הצליחה להביא עמה את הערך המוסף, זה שגורם ללקוח לפתוח את הארנק ולשלם סכום דומה על מכונית כמו פולקסווגן פאסאט או סיטרואן C5. פער של כמעט 30,000 ? בין גרסת הבסיס של הונדה אקורד לבין זו של פורד מונדיאו, מכונית מנהלים מצטיינת בפני עצמה, לא מצליח להצדיק את עצמו בשום מובן שהוא. לנו לא נותר אלא להצטער על כך, כי בתמחור נכון יכלה ההונדה לתפוס מקום מכובד בצמרת מכוניות המנהלים בישראל.

לדגמי הונדה בישראל - הונדה

 

פורסם לראשונה ב- 03.05.10

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה