בימי הביניים האפלים, מלכים ניצלו את כוחם לשם השלטת שררה תוך התעמרות אכזרית בנתיניהם. גיליוטינה היתה באותם ימים כלי עזר לגיטימי בידיו של המלך, ומתנגדי שלטון לא ממש יכלו לבטא את שאיפותיהם הכמוסות מעל דפי הפייסבוק. אבל כיום, בעידן הפוליטיקלי קורקט של שנות ה-2000, המלכים והשליטים נוהגים לגלות קצת יותר אחריות סביבתית (לפחות בעולם המערבי, יאמרו שכנינו הסורים). לקחנו למבחן את לקסוס RX450h, רכב מלכותי בדרכו שלו, כדי לגלות כיצד מנהיגי הכביש דואגים לסביבה.
לקסוס RX450h, בנזין-היברידי 3.5 ליטר, הנעה כפולה, החל מ- 450,000 שקל |
יתרונות | חסרונות |
סלון מרווח ואיכותי, אבזור עשיר | לא מהנה לנהיגה |
נוחות נסיעה משובחת | חסרת ייחוד לעומת המתחרות |
מנוע חזק מאוד - וגם חסכוני | |
לקסוס RX450h. מייצר חשמל בכוחות עצמו / צילומים: ישי ברון ונועם ריין
לקסוס RX450h הוא רכב מרשים. המימדים הגדולים והצבע השחור המבריק מושכים מבטים ומסובבים ראשים מכל פינה, כאשר בדרך כלל המבטים גם מלווים ביראת כבוד מסוימת, והתחושה מאחורי ההגה מעוררת גאווה. בחשכת הלילה, כשפנסי הקסנון משליכים אלומת אור לבנה ובוהקת, הלקסוס נראה מרשים אפילו יותר. וזה לא שמישהו התאמץ במיוחד כדי שתסתכלו – בסך הכל, אין פה אלמנטים עיצוביים סקסיים במיוחד כמו בפורשה קאיין, או סמל מעורר השתאות כמו בב.מ.וו X5. אבל לקסוס RX, יהיו שיאמרו "בסך הכל טויוטה מגודלת", הוא רכב שנראה מאוד מרשים.בתא הנוסעים, תחושת ה"WOW" מתעצמת. אמנם, גם פה הכל נראה סולידי – אבל היוקרה זועקת לשמיים, והאווירה מתרוממת לגבהים חדשים. הסלון המלכותי של הלקסוס צבוע בגוונים בהירים ומרגיעים, ועם סגירת הדלת מתנתקים הנוסעים מהסביבה וזוכים ליהנות משקט מופתי. איכות החומרים מעולה, החל מריפודי העור המשובחים וכלה במחזיקי הכוסות בעלי הפתיחה המרוסנת והאלגנטית. מלבד הדיפונים דמויי העץ, שנראים מלאכותיים ומעט מיותרים, דומה כי אין אף מילה רעה שניתן לומר על תא הנוסעים של ה-RX.
אנחנו מפלסים את דרכנו החוצה מהחניון. לקסוס RX450h גולש בדממה מוחלטת, שכן עד למהירות של 40 קמ"ש הוא מתנייד באמצעות המנוע החשמלי בלבד. היברידי אמיתי. השקט הממכר מופר עם העליה על הכביש, כאשר לחיצה בריאה על הדוושה הימנית מעירה לחיים מנוע V6 בשרני ושמנמן. הלקסוס ספק נוהם ספק מפהק, וזוכה לעוד כמה מבטי התפעלות מיושבי בתי הקפה. נוחות הנסיעה בעיר קרובה לשלמות. על אף צמיגי "19 נמוכי חתך, מרפד ה-RX את ישבני הנוסעים בשכבה נדיבה של בידוד, ומנתק אותם לחלוטין מהאספלט המצולק. תענוג.
לחיצה כבדה יותר על הדוושה, ביציאה מן העיר, מטיסה את המפלצת השחורה למהירויות פליליות בקצב מסחרר. 300 כוחות סוס משוגרים אל הגלגלים, והסוסים האלו מרגישים נחושים כאילו היו אותם 300 לוחמים ספרטניים נודעים. נמצאים שם תמיד, דרוכים וזמינים לכל משימה. היברידי שמיברידי, מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר זאת עוצמה שאי אפשר לזלזל בה. ניסיון לשלוט בהעברת הכוח על ידי משחק טיפטרוניקי בבורר ההילוכים מרגיש מיותר. התיבה הרציפה עובדת היטב כשלא מפריעים לה, ומאפשרת זרימה חלקה ונינוחה של הכוח אל האספלט.
בפקקי התנועה המשעממים החלטנו לעבור על רשימת האבזור. רכב המבחן, שצויד בחבילת ה-Premium Tech האקסקלוסיבית, בזבז לנו לא מעט שעות נהיגה רק על ההתרשמות מהגאדג'טים הבלתי נגמרים. זה מתחיל בפריטים ה"רגילים": בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מושבים מחוממים ומתכווננים חשמלית + זיכרונות, חיישני גשם ותאורה, גג שמש חשמלי, מראות מתקפלות ומתכהות נגד סנוור ומערכת לכניסה והנעה ללא מפתח. יש לכם עוד אוויר בריאות? כי אנחנו ממשיכים: ללקסוס RX יש גם מערכת שמע נשלטת מההגה + מחליף דיסקים מובנה + 12 רמקולים באיכות שלא היתה מביישת הופעה בפארק הירקון. ועוד ברשימה: דיבורית בלוטו'ס עם שליטה קולית (וגם את בקרת האקלים ניתן להפעיל באמצעות דיבור), חיישני חניה + מצלמת רוורס (כולל ראיית לילה), חיישנים היקפיים לזיהוי עצמים מתקרבים בתנועה ומחשב דרך סופר מתקדם עם חיווי על מצב אביזרי הרכב ומועד הטיפולים בכל רגע נתון – החל ממצבם של מסנני האוויר, השמן והדלק, דרך רפידות הבלמים והשמנים וכלה במועד הרצוי להצלבת הצמיגים. בניגוד למערכות מחשוב מתקדמות של יצרני יוקרה אחרים (ה-MMI של אודי או ה-iDrive של ב.מ.וו למשל), המחשב של הלקסוס ידידותי למשתמש ונוח לתפעול. לקינוח, נספר לכם כי ה-RX מציע גם מערכת ניווט מובנית ו-10 כריות אוויר, לכל צרה שלא תבוא.
בינתיים, הפקק השתחרר, ואנו ממשיכים בנסיעה. השיוט בלקסוס RX, בכל מהירות שהיא, הוא חוויה בפני עצמה. רמת הליטוש הגבוהה של ה-RX משרה תחושה נעימה ורגועה גם לאחר שעות רבות של נהיגה. כמו לטוס בביזנס קלאס, רק בלי הוויסקי והדיילות החייכניות. לקסוס RX450h מבצע את משימותיו בנונשלנט וברוגע שעשוי להעלות חיוך נינוח על פניו של הנהג העייף והטרוד, אך גם להוציא משלוותו את חובב הנהיגה שמחפש להכניס קצת אקשן לתוך החבילה המהודרת והמעונבת הזו.
ואולי זה רק אני. אולי רק אני לוקח קרוסאובר מגודל במשקל של מעל ל-2 טונות לכבישים פתלתלים שמיועדים לאיביזה קופרה נשכנית ולא לבהמת יוקרה גדולת מימדים. לכן, אולי רק אני אתאכזב מהתנהגות כביש פושרת ומאוד לא מהנה. כנראה שגם רק אני אתאכזב מזה שבסיבובים החדים צווחו הצמיגים עד לב שמיים כאשר ניסיתי להכניס את הלקסוס לתוך פניה חדה באגרסיביות, וכנראה שרק אני, יחד עם עוד כמה חובבי הגה ספורים, נגלה אכזבה מהבלמים הפושרים, מהנטיה החריפה לתת היגוי, ומזוויות הגלגול שמזכירות השכבה של אופנוע, רק לצד ההפוך. לקסוס RX450h לא פונה לחובב הנהיגה, והוא דואג להבהיר זאת באופן שלא משתמע לשתי פנים.
אז לסיכום, כמו שאמרו הגששים, מה היה לנו פה? ובכן, לקסוס RX450h הוא קרוסאובר יוקרתי משובח, שלא נכשל גם בפרטים הקטנים. הוא נראה נהדר (גם אם לא מרגש בעיצובו), מאובזר בנדיבות, מרווח ונוח להפליא, וגם חזק ושרירי. אבל העניין הוא שגם המתחרים, חבריו לקטגוריית ה"תענוגות החיים בחצי מיליון שקל" לא פראיירים בכלל. חובבי ההגה יוכלו לרכוש בתקציב דומה אודי S4 ספורטיבית, מנקרי העיניים יוכלו להצטייד בפורשה קאיין או באינפיניטי M37, והסולידיים שבחבורה יעדיפו ודאי לנסוע במרצדס E קלאס השמרנית.
לכן, את הבונבון של המבחן שמרנו לסוף. לקסוס RX450h צרך בנסיעת המבחן המאומצת ליטר אחד של בנזין על כל 8.9 ק"מ, וזה נתון פשוט מעולה. אין אף רכב כפול-הנעה במשקל של 2 טונות שמסוגל להתחרות עם צריכת דלק שכזאת, וכשזוכרים שמדובר ברכב עם מנוע V6 בנפח 3,500 סמ"ק - אז הנתון הזה מרשים אפילו יותר. הצריכה הנמוכה הזו מעניקה ל-RX את הייחודיות שחיפשנו במהלך המבחן, והופכת אותו לקניה מומלצת וירוקה. מלך הכביש, בעידן הפוליטיקלי קורקט, מגלה אחריות סביבתית.
לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס
פורסם לראשונה ב- 14.06.11
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות