ל-MG ZS EV שמור מקום של כבוד בהיסטוריה של שוק הרכב המקומי, כמי שהחל את צונאמי החשמליות הסיניות, דגם חשמלי ראשון מהרפובליקה העממית שזכה לאמונו של מר ישראלי. הוא גם היה חשמלי ראשון שהשתלב בקטגוריית ליבה וגרם בכך לרבים לזנוח את משפחתית הבנזין לטובת פנאי-חשמלי במחיר דומה, ובהתאם היה לדגם הנקי מזיהום הנמכר ביותר ב-2020. חתיכת הישג מרשים למותג הסיני.
מאז זרמו אינסוף משאיות תעבורה עם חשמליות סיניות של מותגים חדשים, שניים מהם - ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו3 - הפכו לרבי מכר של ממש. MG? נותרה קצת מאחור וכבר כמעט שנתיים שה-ZS אינו נוכח באולם התצוגה שלה, למרות שבאירופה שווק בגרסה עדכנית - בחירה של היצרנית הסינית להסיט מכסות ייצור ליבשת הקלאסית, כך היבואנית.
סיכום: ה-ZS EV מביא לשיפור בתחומים בהם התקשה הדגם היוצא. העיקרי שבהם הוא טווח נסיעה גדול משמעותית שהופך אותו שימושי בהרבה לשימוש יומיומי, עם סביבת הנהג מודרנית ומאובזרת יותר. וכבעבר הוא מציע תא נוסעים מרווח ותא מטען גדול המתאים היטב לשימוש משפחתי. אלא שזה לא כל הסיפור.
- מתחרים: BYD אטו3, ג'ילי גיאומטרי C
- מחיר: 165 אלף שקל
- טוב: מרחב מחיה, טווח נסיעה
- בסדר: ביצועים, אבזור
- טעון שיפור: תנוחת נהיגה, איכות נסיעה
- ציון: 7
כפי שקורה פעמים רבות בדגמים המושקים בחו"ל ומגיעים אלינו זמן רב לאחר מכן, גם ה-ZS EV מוצא עצמו בקרב כמעט לא הוגן. שכן בעידן הנוכחי עם התקדמות טכנולוגית במרווחי זמן קצרצרים, מתחריו הישירים פשוט מודרניים ממנו. מבחינת ביצועים ואיכות נסיעה, אך גם בתחושה הכללית, במראה ונוחות התפעול.
אין לנו ספק שה-ZS EV יסייע ל-MG לשפר את מצבה בטבלת המכירות, ולקוחות ותיקים שיבחרו לשדרג אליו, לא יצטערו. אבל כדי להתברג לצמרת מול שני מתחריו הישירים, MG תידרש להחליף אותו בדגם כל חדש.
מה שונה: החדשה העיקרית היא כאמור הגדלת טווח הנסיעה, הודות למצברים גדולים משמעותית (69.9 קוט"ש לעומת 45.6 קוט"ש) המספקים טווח נסיעה רשמי של 440 ק"מ, כ-180 ק"מ יותר.
בפועל עמדה צריכת החשמל על 17.7 קוט"ש ל-100 ק"מ, שווה ערך לטווח ריאלי של 380 ק"מ, דומה לזה של BYD אטו3, וצנוע במעט מג'ילי גיאומטרי C. מערכת הטעינה המהירה שודרגה (92 קילוואט לעומת 50) ואפשרה מילוי מ-10% ל-80% ב-37 דקות, זהה להצהרת היצרנית.
המנוע החשמלי חזק במעט (156 כ"ס, 13+) אבל המומנט דווקא נמוך יותר (28.5 קג"מ, 7.9-) ומצברים גדולים יותר מביאים לתוספת משקל של כ-100 ק"ג. הביצועים לכן איטיים במקצת ביחס לדגם המוחלף עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות (0.4 שניות יותר). מתחריו העדכניים מצוידים במנועים חזקים משמעותית ולכן יהיו מהירים ממנו בכל סוגי ההאצה.
עוד בצד הביקורת על המנוע - איוושה מטרידה על פני כל טווח מהירות. כבעבר יש אפשרות בחירה בין שלושה מצבי רגנרציה, באמצעות מתג בחלק התחתון של הקונסולה, סידור עדיף מהפעלה באמצעות המסך אבל פחות ממנופי שליטה ידנית. חבל שגם המצב העוצמתי ביותר אינו מאפשר נהיגה בדוושה אחת.
שינוי העיצוב הקלים מסתכמים בחרטום נטול סבכה, כמקובל בדגמים חשמליים. בתא הנוסעים יש לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) המאפשר מגוון תצוגות נתונים, יחידה שנראית טוב משמעותית מהסידור האנלוגי בדגם היוצא. יש גם מסך מגע גדול יותר ("10.3 לעומת "8) עם תפעול מהיר וקל מבעבר ותוך שמירה על מתגים ייעודיים לבקרת האקלים.
עוד נזכיר כי וילון חלון השמש אוטם טוב יותר חדירת קרניים וליושבים מאחור נוספו פתחי מיזוג מתבקשים המסייעים בצינון התא. לרשימת האבזור נוספה גם מערכת מצלמות היקפיות (מצלמת נסיעה לאחור בעבר).
מה דומה: מלבד הוספת המסכים, תא הנוסעים וסביבת הנהג נותרו זהים לדגם היוצא, עדיין ללא כיוון מרחק להגה וכתוצאה מכך תנוחת נהיגה מעייפת לאורך זמן. המושב עצמו סביר בלבד מבחינת נוחות ותמיכה בגוף, בעוד זה של הנוסע עדיין נעדר כיוון גובה והריפוד דמוי העור אינו נעים למגע. איכות החומרים טובה במעט, אבל שימוש בצבע שחור בעיקר יוצר תחושה קודרת.
מרחב המחיה ליושבים מאחור טוב כבעבר, עם תא מטען שימושי (448 ליטר) ועם גלגל רזרבי שלא הוצע בעבר. בשונה מחשמליות מודרניות אין תא מלפנים.
איכויות הנסיעה לא שופרו באופן דרמטי ובמהירות נמוכה היא אפילו פחות טובה מבעבר. הסיבה לכך היא שכדי לסייע בהקטנת צריכת החשמל (המשפיעה על טווח הנסיעה) לחץ האוויר בצמיגים עלה משמעותית (41 PSI לעומת 34), התערבות מלאכותית שמסייעת להפחתת חיכוך אבל פוגעת בשיכוך ובנוחות. התנהגות הכביש סבירה בלבד, עם זוויות גלגול מודגשות ומערכות הגה ובלמים שמציעות פחות מדי פידבק.
מערך הבטיחות נותר ללא שינוי לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב (שאינו פועל היטב), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת על שטח מת.
- מנוע: חשמלי
- מצבר: 69.9 קוט"ש
- הספק / מומנט: 156 כ"ס / 28.5 קג"מ
- הנעה: קדמית
- אורך: 432.3 ס"מ
- רוחב: 180.9 ס"מ
- גובה: 164.9 ס"מ
- בסיס גלגלים: 258.1 ס"מ
- משקל: 1,695 ק"ג
- נפח תא מטען: 448 ליטר
- 100-0 קמ"ש: 8.6 שניות
- מהירות מרבית: 175 קמ"ש
- כריות אוויר: 6
- דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
- מחיר: 165 אלף שקל
פורסם לראשונה ב- 06.08.23
למאמר זה התפרסמו 15 תגובות