כחלק מהרפורמה במיסוי הירוק, מציגה הממשלה רפורמה גם בשיטת חישוב ערך שווי השימוש של רכב חדש - שווי שימוש רציף ליניארי
מערכת iCar
עודכן 16.08.16 00:00
בשיטת המיסוי הישנה, שהונהגה בישראל עד לשנת 2009, כל רכב השתייך לקבוצת רישוי על פי מחיר הרכישה שלו, ולפי 7 קבוצות אלה נקבע שווי ערך השימוש שאותו הצרכן משלם.
כיום, שונתה השיטה ונעשה מעבר לשיטת חישוב שווי שימוש רציף (לינארי). פירוש הדבר שכעת שווי השימוש מחושב על פי אחוז קבוע ממחיר הרכב - ללא התייחסות למחירו. החקיקה החדשה נכנסה לתוקפה החל מינואר 2010, ובמהלך שנה זו עמד האחוז הנ"ל על 2.04% ממחיר הרכב. החל משנת 2011, עלה אחוז שווי השימוש וכיום הוא עומד על 2.5% ממחירו של הרכב. יוצאות מכלל זה הן מכוניות היברידיות, הנהנות מהטבת מס מיוחדת בגובה 530 שקל - סכום המופחת מהחישוב הרגיל של שווי השימוש.
מאזדה 3. האם עדיין משתלם לקחת אותה בליסינג?
לנוחיותכם, מצורפת טבלה עם דוגמאות מכל קטגוריה:
קטגוריה | מכונית לדוגמא | מחיר, נכון ל-1/2011 | שווי שימוש |
מיני | סוזוקי אלטו | 59,990 שקל | 1,500 שקל |
סופר מיני | סיטרואן C3 | 99,990 שקל | 2,500 שקל |
משפחתיות | טויוטה קורולה | 120,000 שקל | 3,000 שקל |
מנהלים | מאזדה 6 | 157,500 שקל | 3,938 שקל |
מיניוואן | מיצובישי גרנדיס | 162,900 שקל | 4,073 שקל |
רכב שטח | ניסאן קשקאי | 159,000 שקל | 3,975 שקל |
רכב היברידי | הונדה אינסייט | 129,900 שקל | 2,718 שקל |
פורסם לראשונה ב- 09.06.09
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות