אלף שש-מאותומטית. זוהי קטגוריית הרכב הנמכרת ביותר בארץ. סובארו ליאונה כתבה את הפורמט עוד בשנות ה-80', ומאז נחקקה התצורה בסלע שוק הרכב הישראלי. ורק בזה הישראלי, יש לציין. באופן מסורתי, המלוכה שייכת למאזדה לאנטיס/3 ולטויוטה קורולה, אשר עונות על הדרישות המקומיות: מנוע 1.6 בנזין, תיבה אוטומטית, מבנה סדאן ומוצא יפני. עם זאת, אנו נמצאים בתקופה של שינוי בשוק הרכב העולמי אשר מחלחל אט אט גם לשוק המשומשות המקומי. יצרניות רבות נוטשות את מנועי ה-1.6 ועוברות בהדרגה למנועים קטנים מוגדשי טורבו (פולקסווגן גולף, סקודה אוקטביה, פיאט בראבו), ליחידות הנעה היברידיות (טויוטה פריוס, הונדה אינסייט) או פשוט לנפחי מנוע שונים (סובארו B3, מיצובישי לאנסר, הונדה סיוויק). מגמה נוספת שיצטרך להתאקלם אליה הצרכן הישראלי היא האובססיה של היצרניות עם תיבות הילוכים רובוטיות, אשר מחליפות אט-אט את הגיר האוטומטי הפלאנטרי המוכר.