שברולט חשפה בתערוכת הטכנולוגיה CES שבלאס-וגאס שני דגמים חשמליים חדשים שיצטרפו אל שברולט בולט וגרסת הפנאי לבולט EUV שנחשפו לפני קצת פחות משנה. הפעם מדובר בדור חדש לרכב הפנאי שברולט אקווינוקס ובטנדר חדש שיצטרף אל משפחת הסילברדו. בנוסף מבטיחים בשברולט כי באביב 2023 תוצג גם גרסה חשמלית לבלייזר הגדול. מ-UMI, יבואנית שברולט בישראל נמסר כי שני הדגמים צפויים להגיע לישראל בהתאם לזמני השיווק הגלובליים, כך שבשלב זה עדיין אין תאריך יעד.
שברולט אקווינוקס EV
הדור השלישי של רכב הפנאי האמריקאי הוצג לראשונה בשנת 2017 ואילו בפברואר 2020 עבר מתיחת פנים, שעתידה להגיע לישראל במהלך הרבעון הקרוב. כעת חשפה שברולט תמונות ראשונות של האקווינוקס החשמלי, במה שנראה כמו דור חדש בעיצוב דמוי קופה. הגרסה חשמלית לג'יפון תגיע לייצור רק בסתיו 2023, ובהתאם טרם פורסמו נתונים טכניים.
בשלב זה מציינים בשברולט כי האקווינוקס EV יוצע ברמות הגימור LT ו-RS ומחירו בארה"ב יחל ב-30,000 דולר, מחיר דומה לגרסת ה-LT בעלת מנוע 1.5 ליטרים המשווקת כיום.
שברולט סילברדו EV
למרות השם הזהה, לא מדובר בגרסה חשמלית לסילברדו המוכר אלא בטנדר שתוכנן על-בסיס פלטפורמת Ultium החשמלית החדשה של ג'נרל מוטורס, ולא על-בסיס שלדת סולם כמו הסילברדו. הסילברדו החשמלי יגיע לייצור באביב 2023.
הסילברדו EV יוצע בשתי גרסאות מנוע ולשתיהן הנעה כפולה בזכות מנוע בכל סרן. לגרסת ה-WT הספק של 510 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 85 קג"מ, בעוד לגרסת ה-RST הספק של 664 כ"ס, מומנט מירבי העומד על 107.8 קג"מ, וההאצה ל-60 מייל (96 קמ"ש) בפחות מ-4.5 שניות.
בשלב זה שברולט לא פרסמו מה גודל הסוללה או זמני הטעינה הביתית, אך ציינו כי טווח הנסיעה ייגיע עד 640 ק"מ ותתאפשר טעינה מהירה בעמדות של עד 350 קילוואט, כך שב-10 דקות ניתן להטעין 160 ק"מ. כמו כן הסילברדו EV יוכל לספק חשמל למקור חיצוני בהספק של עד 10.2 קילוואט ואף להטעין רכב חשמלי אחר.
שברולט סילברדו EV יוצע בתצורת קבינה כפולה בלבד. כושר ההעמסה בגרסת WT עומד על כ-544 ק"ג וכושר הגרירה מגיע עד 3,629 ק"ג. גרסת ה-RST כבר תציע כושר העמסה של 590 ק"ג וכושר גרירה של 4,536 ק"ג. בעתיד תציע שברולט גרסה בעלת כושר גרירה של מעל 9 טון.
בנוסף לכך יציע הסילברדו EV בגרסת ה-RST היגוי לכל הגלגלים, מתלי אוויר בעלי טווח של כוונון של 5 ס"מ, מסך מולטימדיה בגודל 17" ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11", גג פנורמי, תצוגה עילית צבעונית בגודל המדמה 14" ואופציה לחישוקים בקוטר של עד 24".
בבטיחות יוצעו מערכות אקטיביות מוכרות כגון בלימת חירום אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, לצד מערכת בקרת השיוט Super Cruise המאפשרת נהיגה ללא ידיים (אך עם חובת נוכחות הנהג).
פורסם לראשונה ב- 06.01.22
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות