רולס רויס ספקטר (Spectre, צל בלהות) תהיה החשמלית הראשונה של יצרנית האולטרה-יוקרה מבריטניה. הצפי הוא למסירות ראשונות בסוף שנת 2023, ועד אז עוד תעבור המכונית סדרת ניסויים על פני 2.5 מיליון ק"מ בתנאי אקלים שונים ובמקומות שונים בעולם. לדברי היצרנית מדובר בניסויים השווים לכ-400 שנות שימוש של לקוח ממוצע.
הספקטר מבוססת על פלטפורמת האלומיניום של היצרנית אשר שוכנת גם בדגמי הבנזין. על ההנעה אחראיים זוג מנועים בהספק משולב של 584 כ"ס. אלו מספקים לה האצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. בשלב זה רולס רויס לא פרסמה את גודל הסוללה אך מבטיחה טווח נסיעה של 520 ק"מ.

מידותיה של הספקטר קטנות מאלו של הגוסט הוותיקה. אורכה עומד על 545 ס"מ (קצרה בכ-9 ס"מ), רוחבה עומד על 208 ס"מ (צרה בכ-7 ס"מ), גובהה עומד על 160 ס"מ (נמוכה בסנטימטר אחד) ובסיס הגלגלים עומד על 321 ס"מ (קצר ב-8.5 ס"מ). למרות שימוש רב באלומיניום, המשקל העצמי עומד על כ-3 טון, חצי טון יותר מהגוסט.
לדברי היצרנית, שילוב הסוללות ברצפה מסייע לקשיחות גבוהה ב-30% מכל דגם קודם ומשמש גם כשכבת בידוד נוספת מרעשים. מערך מיתלי אוויר דומה לדגמי הבנזין של היצרנית והוא מופעל בין היתר תוך התחשבות בנתוני מצלמת סריקת הדרך ומערכת הניווט. יש גם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים המסייע לצמצם את רדיוס הסיבוב ל-12.7 מטר.

העיצוב מוכר מדגמי הקופה, עם מכסה קדמי ארוך מאוד וצמד דלתות צד הנפתחות בזווית הפוכה למקובל (דלתות התאבדות). הסבכה (מדומה, עם תאורה פנימית) היא הרחבה ביותר שאי פעם הוצבה בדגם של היצרנית, עם פסים המסייעים להזרמה יעילה של האוויר. ברולס רויס טוענים כי נדרשו 830 שעות עבודה לעיצוב מחודש של סמל Spirit of Ecstasy המפורסם, על מנת להפוך אותו אווירודינמי. מקדם הגרר אכן יוצא נשכר, והוא הנמוך ביותר בהיסטוריה של רולס רויס - 0.25. מאידך, חישוקי "23 הם הגדולים ביותר שאי פעם הוצבו בדגם של היצרנית.

גם תא הנוסעים שומר על קווים מוכרים ובשונה מהמקובל בדגמים חשמליים, אינו מקדש שימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה ומציע ריפודי עור משובחים במגוון צבעים. גם המתגים הפיזיים בקונסולה המרכזית נשמרו בעוד שתאורת אווירת כוכבים המוכרת (מ-4,796 גופי תאורה בתקרה) מותקנת כאן גם בדלתות הצד.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות