דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכירות הרכב החשמלי זינקו באירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

בזמן שבישראל מכירות הרכב החשמלי נעצרו על קצת יותר מ-10%, באירופה המספרים היו גבוהים יותר והסתכמו ב-14% מסך מכירות הרכב החדש - בין היתר בגלל מדיניות המס שמעודדת את היצרניות להקצות את מלאי החשמליות לשווקים המקומיים. לעומת השנה שלפניה, צמחו מכירות הרכב החשמלי ב-29% בשנת 2022 - כך עולה מנתוני איגוד יצרניות הרכב האירופי, ה-ACEA.

על העלייה החדה רשומים בעיקר שוקי הרכב הגדולים מאוד בגרמניה ובריטניה, כמו גם אלה המוטים כבר שנים לכיוון החשמל, במדינות סקנדינוויה. המדינה האירופית היחידה בה נרשמה ירידה מפתיעה בדרישה לרכב חשמלי - איטליה.

טסלה

בסך הכל נמכרו באירופה 1.6 מיליון כלי רכב חשמליים, צמיחה של כ-360 אלף מכוניות חשמליות לעומת 2021 במדינות השוק האירופי, יחד עם בריטניה, שוויץ, איסלנד ונורווגיה שאינן שייכות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

בשוק הרכב הגרמני, הגדול באירופה, נרשם זינוק של 32% ליותר מ-470 אלף מכוניות חשמליות, בזמן שבבריטניה הזינוק אף גדול יותר (40%) - כמעט 270 אלף חשמליות ב-2022. אבל צמיחה גדולה יותר הגיעה באופן לא מפתיע ממדינות צפון אירופאיות כמו שוודיה (66%) ופינלנד (61%). בשוק הרכב הבלגי הקטן יחסית זינקו מכירות חשמליות ב-66%, בספרד ב-29% ובצרפת ב-25%.

בשוויץ נרשמה עלייה של 23% ובדנמרק של 23%. בשוק הרכב הנורווגי נרשמה אשתקד עלייה של 22% בלבד, אך יש לזכור כי את הזינוק הגדול עשתה המדינה הצפונית כבר לפני שנים, וכיום מחזיקות מכוניות חשמליות בנתח הגדול בעולם במכירות שנתיות - כ-80%. במפתיע ובניגוד מוחלט למגמה העולמית, שוק הרכב האיטלקי הציג ירידה של 27% ברכישת רכב חשמלי לעומת 2021.

פיג'ו 208

המכונית החשמלית הנמכרת ביותר באירופה אשתקד הייתה שלא במפתיע טסלה מודל Y, ממנה נמכרו כמעט 138 אלף יחידות, כ-46 אלף מכוניות יותר מהמקום השני שנשמר לאחותה עליה היא מבוססת, מודל 3. מודל Y הייתה גם המכונית הנמכרת ביותר - חשמלית או לא - בשתי מדינות אירופאיות: נורווגיה ושוויץ.

על רקע עליית החשמליות מעניין לציין את הירידה בפופולריות של מכוניות היברידיות-נטענות, אשר סבלו בין היתר מהתפכחות השוק לגבי צריכת הדלק האמיתית שלהן. נזכיר כי בניגוד לנתוני צריכת דלק הרשמיים של כלי רכב אלה, הובהר כי בשימוש רגיל - ולא בדיקות מעבדה - הן צורכות משמעותית יותר. בעיקר מכיוון שברכב היברידי-נטען לא נדרשת טעינה כדי לנסוע, ומנוע הבנזין מסוגל לטפל במטלה. את זאת הוא עושה ברכב כבד הרבה יותר מהרגיל (עקב הסוללות) ולכן גם צורך הרבה יותר בצורה זו. משכך הוא גם מזהם יותר את הסביבה - בניגוד לתדמית הנקייה שהוצמדה לו.

פולקסווגן חשמלית

בסך הכל נפלו מכירות ההיברידיות-נטענות באירופה בכ-2% למעט יותר ממיליון מכוניות חדשות ב-2022, כאשר שוב השוק הגרמני הוא זה שדואג לנתונים החיוביים ביותר, עם עלייה של 11%. בשמני שווקים גדולים דוגמת בריטניה וצרפת נרשמה דווקא ירידה בשיעור דומה. פורד קוגה היה הדגם ההיברידי-נטען הנמכר ביותר באירופה עם 58 אלף יחידות.

רכב היברידי שאינו נטען זינק אשתקד באירופה ב-8.5% לסך של 2.64 מיליון מכוניות, ומחזיק כיום בנתח שוק של 23%. להיט המכירות בקטגוריה זו היא טויוטה יאריס קרוס עם כ-100 אלף מכוניות חדשות אשתקד. 4.14 מיליון מכוניות עם מנוע בנזין בלבד נמכרו אשתקד באירופה ותפסו בכך 37% מהשוק, תוך ירידה של 13% לעומת 2021. מכוניות דיזל רשמו ירידה של 21%, עם 1.64 מיליון יחידות ונתח שוק של 15%. בכך נחתך אגב שוק הדיזל באירופה ב-50% בשמונה השנים האחרונות.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה