חוות דעת אודי R82008-2015
כזאת אנחנו רוצים. אודי R8 היא לא אודי טיפוסית, ולא מנסה להתמודד מול ב.מ.וו ומרצדס. פורשה ופרארי הן המתחרות האמיתיות של אודי R8, וזו ליגה אחרת לגמרי. אודי R8 מבוססת על שלדת הצינורות של למבורגיני גייארדו האיטלקית. המנוע הקטן של ה-R8 קיים גם באודי RS4 - בנזין V8 בנפח 4.2 ליטר, 420 כ"ס. המנוע החזק יותר, V10 בנפח של 5.2 ליטרים, הוא גרסה משופרת של המנוע המוכר באודי S8. אבל יש הבדל בין ה-R8 לבין מכוניות הסדאן הספורטיביות של אודי. ב-R8 ממוקם המנוע מאחורי הנהג, במרכז המכונית (מנוע מרכזי) ומתחת לחופת זכוכית - בסגנון פרארי. ההנעה היא כמובן לכל הגלגלים (קוואטרו). הביצועים מוחצים: 4.6 ש' מ-0 ל-100 קמ"ש במנוע הקטן, 3.9 שניות מסחררות במנוע הגדול. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-301 קמ"ש, אך כבישי ישראל ממילא לא יעודדו הגעה למהירויות כאלו. הנסיעה ב-R8 נוחה באופן מפתיע למכונית מסוג זה (גם אם לא בוחרים באופציה של מתלים מגנטיים). התנהגות הכביש חדה וספורטיבית. אחיזת הכביש פנומנלית אבל ההגה לא תקשורתי כמו במתחרה המיתולוגית - פורשה 911. מצד שני, אודי R8 יותר מרשימה ומושכת מבטים מהפורשה הוותיקה. בצד הפרקטי אודי R8 לא מציעה הרבה מקום למטען. הקורות הקדמיות עבות במיוחד וחוסמות חלק משדה הראייה, וגם שדה הראייה לאחור אינו מושלם. המכונית צורכת דלק בקצב מבהיל, אבל המיכל גדול (90 ליטרים) וטווח הנסיעה סביר בהחלט.
בשורה התחתונה: התחלנו לחסוך.