דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני הבטיחות - המסחריות עדיין רחוקות מלהרשים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:
- בפעם השלישית נבדקו מערכות הבטיחות ברכבים מסחריים
- אין מצטיינות, אך פיאט דוקאטו ופורד טרנזיט מובילות את הדירוג
- בתחתית הדירוג: מסחרית גדולה של ניסאן שלא משווקת בישראל


לפני כשנתיים החל איגוד הבטיחות האירופי לבצע מבדקים למערכות הבטיחות ברכבים מסחריים במשקל כולל של עד 3.5 טון, אך ללא ריסוק של הרכבים עצמם. התוצאות היו רחוקות מלהרשים, אך לאחר שנה ביצעו היצרניות התאמות והשיגו תוצאות טובות יותר. כעת, בשנת המבדקים השלישית, הוחמרו הקריטריונים וניתן דגש רב על זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים וכן על תפקוד מערכות הבטיחות בשעות החשיכה - והתוצאות שוב לא מעודדות.

פיאט דוקאטו, שהיתה היחידה שזכתה בציון "פלטינום" (ציון של 80% ומעלה) בשנה שעברה, רשמה השנה ציון של 63% בלבד והסתפקה בדירוג "זהב", המוענק לרכבים עם ציון של 60% ומעלה. גם פורד טרנזיט חולקת את הדירוג איתה, לאחר שזכתה בציון של 60% בדיוק.

פיאט דוקטו
בדירוג "כסף", עם ציון של 40-60%, זכו פולקסווגן טרנספורטר וקראפטר, רנו טראפיק ואחיו הכמעט תאום ניסאן פרימאסטר וכן מרצדס ויטו וספרינטר. בדירוג "ארד" המאכזב, עם ציון של 20-40%, זכו התאומים הזהים סיטרואן ג'מפי, פיג'ו אקספרט, אופל ויוארו וטויוטה פרואייס, וכן פיג'ו בוקסר, סיטרואן ג'מפר, אופל מובאנו, רנו מאסטר ואיווקו דיילי.

פולקסווגן טרנספורטר
בציון הנמוך ביותר - תחת ההגדרה החד משמעית "לא מומלץ" - זכה גם השנה ניסאן אינטרסטאר, שחולק פלטפורמה עם רנו מאסטר אך משווק באירופה ללא מערכות בטיחות אקטיביות כלל.

ב-EuroNCAP מדגישים כי רכבים מסחריים לא מעורבים בתאונות בשיעור גבוה יותר מרכבים פרטיים, אך הם גורמים לתאונות חמורות יותר בשל משקלם הכבד. כמו כן הודיעו בארגון כי עד לשנת 2026 יאוחד פרוטוקול המבחנים לכלי רכב פרטיים ומסחריים, כך שדרישות הסף למערכות בטיחות כסטנדרט (ולא רק כאופציה) יחולו גם על כלי רכב מסחריים. 

פורסם לראשונה ב- 01.03.23

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה